Vespa-Ciao.NL
:: mxmonsters ciao racer

Home Forums Perso’s Projecten mxmonsters ciao racer

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 128)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

mxmonster
    Topic starter

net het blokje van de mix er ook nog onderuit gehaald en uit elkaar gehaalt omdat ik verwachte dat dit ook geen orgineel blokje zou zijn .

blijkt op dit blokje dus een dr 70 evo te zitten en een avionic 70 cc kop 😛
      dus toch een goeie koop deze 3 brommers , waarschijnlijk wisten de vorige eigenaren echt niet wat eronder zat 😛

Poelll13
      Bijdrager

Zie ik daar een frame met een Superbravo voorvork of wat is dat precies?

Zon stuur wil ik ook op mijn racer project 😀

edit: ik zie het al een puch vork

mxmonster
        Topic starter

tijd voor een update !

ben nu bezig met het strak maken van het citta frame , heb de beugels er af geslepen en ben nu bezig met het schuren en plamuren van het frame.

heb de si brug al gestraald , en vandaag gespoten

heb mijn oude stuurtje ma weer over genomen van ciaohorst omdat die er niks meer mee kon , en ik vond dat dit toch weer iets meer een racer look gaf , het stuurtje alvast opgebouwt

weer een bestelling van jmpb binnen 🙂

2 x kenda semislick
          2 x kenda binnenband
          2 x stofring frame
          1 x benzinekraan

ook zal er komende week weer een update komen als het goed is want heb namelijk een lc kitje kunnen kope , zal komende week dus binnen komen 🙂 dan moet de cilinderkop nog uitgedraait worden voor op mijn polini 80 en dan begint het op te schieten 🙂

angel
          Bijdrager

mooi dat brugje :thumb semislick bandjes gaan perfect op je racer staan..Enigste minpunt vind ik dat er geen tussenbuis zit maar dat is puur smaak 😉

BMW
            Bijdrager

nee man, tussenbuis moet je niet doen op een citta. (vind ik dan;))

ben zelf ook bezig met een racertje, lijkt er een beetje op (zelfde stuurtje) maar ben benieuwd hoe z’n geheel wordt:)

succes:thumb

mxmonster
              Topic starter

een buis tussen een citta hoort niet vind ik , vind alleen dat het moet tussen een ciao 😛

ciaohorst
                Bijdrager

En eerst wilde je er nog een stang tusse lassen XD
                  Boeit mij niet ma je weet soms ook nie egt wa je wilt he.. :p

Loetuh

mxmonster
                  Topic starter

en weer een update !:D

eindelijk een lc kitje 🙂

nu de kop uit laten draaien voor mijn polini 46 mm en dan misschien een ander radiateurtje , vind deze wel klein 😛

angel
                    Bijdrager

zoals ik op msn zei: supervet :thumb😀 Idd wel een klein radiateurtje xD

eboonmemaar
                      Donateur

was laatst bij iemand die grasbaanracers tuned en afsteld en die zei dat de kop wel zou passen op een 46 polini omdat de zuiger eerst vlak is en dan pas een bolling heeft… zou hij gelijk hebben???

mxmonster
                        Topic starter

@ eboonmemaar , weet het niet , zal mijn polini 46 mm kop er eens afhalen en kijke of de zuiger tegen deze aan komt , bartjee dacht ook dat ik deze uit moest draaien omdat hij anders misschien te veel compressie had.

eboonmemaar
                          Donateur

dat van het compressie zou kunnen maar wat als je nou met een dubbele voetpakking zou rijden

sombrero
                            Bijdrager

nou als jij met dubbele voetpakking gaat rijden komen je poorten hoger te liggen. kan bevorderend voor prestaties zijn maar hoeft niet. zowieso zou ik gewoon je kop aanpassen aan de cilinder. en niet de ligging van de cilinder gaan aanpassen aan de kop.

eboonmemaar
                              Donateur

das waar… maar ik heb ook een 46 polini liggen en de zelfde kop die ik binnen kort uit ga proberen maar zou het erg zijn om te proberen zonder enige aanpassing aan de kop zonder dat de zuiger er tegen aankomt? dus dat hij waarscheinlijk teveel compressie heeft

mxmonster
                                Topic starter

@eboonmemaar , ik weet niet of het kwaat kan omdat dit maar een 38,5 mm kopje is geloof ik , ik denk dat ik hem gewoon uit laat draaien naar 46 mm , maar ik weet ook niet of ik hem dan nog kan gebruiken voor een 43 mm enz , denk dat hij dan te weinig compressie heeft

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 128)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.