:: Mp one en deps cilinder set up
-
Goedemiddag
Ik ga op me mp one carters de deps cilinder zetten ma hoe verder kwa set up. Zit er veel verschil in met welke uitlaat poort je rijdt welke uitlaat raden jullie aan? Set up nu 21 mm carb punt mp one carters en rij nu nog met poelie
Heb fox as liggen voor snorklok. achterkoppeling moet nog aangepast worden…
Burn rubber not your soul
We hebben meerdere uitlaten getest icm de verschillende uitlaatpoortjes. Geen verschil in gevonden, maar dit was wel met een oude versie DEPS met de schroefbare uitlaatpoort. Het vermoeden is dat er geen verschil is omdat het uitlaatkanaal niet mee veranderd en ook een stuk nauwer is dan de nieuwe versie DEPS nu bijvoorbeeld heeft. Echter ben ik nog geen data tegen gekomen die dit onderzoekt.
Wat nu wel het geval is, door de komst van de nieuwe DEPS zijn er ook genoeg uitlaatbakkers die een uitlaat hiervoor hebben gemaakt. En dat betekent ook vaak de uitlaatpoort met 27mm aansluiting. De keuze van de uitlaat zal ik laten afhangen van wat je wilt, topsnelheid/rpm of het vermogen over een bredere bereik? Zeker wanneer je nog met poelie rijdt zal ik een niet al te hoogtoerige uitlaat kiezen. Ook iets om rekening mee te houden is je budget, deze uitlaten voor de DEPS zijn vaak niet goedkoop en wat je ook regelmatig ziet is dat een scooterpijp wordt omgelast.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.