Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Motorblok
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 1 maand geleden door VespaAvanti.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 februari 2008 om 10:58 #203377
Beste Vespa liefhebbers,
Ik wil graag jullei advies over onderstaande 2 vragen.
Zelf heb ik een vespa mix blok met mix kruk en carters, 12mm inlaat…
Deze wil ik gaan reviseren8) nu zat ik te denken of ik eenig voordeel boek,
wanneer ik er een race kruk in doe van het merk DR in combinatie met een normale kleine carter?
(Mijn cilinder is overigens 50cc omdat ik niet te hard wil rijden).of is het juist verstandiger om er een originele kruk in te laten:)
Tevens wil ik sneller optrekken, maar niet een hele hoge top hebben,
zal ik dan wel me inlaat iets vergroten of niet?Het sneller optrekken wil ik in combinatie met een 80 of 90 mm poelie,
maar dan wil ik natuurlijk geen overtoeren creeren.Samengevat race kruk en inlaat vergroten op standaard blok ja of nee?
Ik hoop dat iemand met zeer veel verstand van vespa mij een goed advies kan geven.
Greetz Robertez
6 februari 2008 om 11:05 #203709Als je met 50cc gaat rijden hoeft zo’n Racekrukas echt niet.
Inlaatje uitveilen zoals bij de How To’s doet echt genoeg op std blok46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel6 februari 2008 om 11:13 #203710Herr FlicK :
Als je met 50cc gaat rijden hoeft zo’n Racekrukas echt niet.
Inlaatje uitveilen zoals bij de How To’s doet echt genoeg op std blokIk heb wel bijde krukassen zo liggen, dus race kruk zou niet voor beetje extra trekkracht zorgen?
6 februari 2008 om 11:57 #203711nee eigenlijk niet, pas op meerdere CC, met 50cc is een inlaatje uitveilen echt prima.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel6 februari 2008 om 12:18 #203712Herr FlicK :
nee eigenlijk niet, pas op meerdere CC, met 50cc is een inlaatje uitveilen echt prima.Okee bedankt voor je advies 😀 word dus zodiezo veilen :relax
6 februari 2008 om 12:59 #203713Als je hard wilt optrekken en een niet te hoge top wilt hebben dan zou ik er een vario opzetten als ik jou was;)
In samenwerking met een geveilde inlaat, een 13:13 en een leuk uitlaatje, proma cc ofzo, loopt hij dan een 55/60 en trekt hij lekker op
6 februari 2008 om 13:22 #203714VespaAvanti :
Als je hard wilt optrekken en een niet te hoge top wilt hebben dan zou ik er een vario opzetten als ik jou was;)
In samenwerking met een geveilde inlaat, een 13:13 en een leuk uitlaatje, proma cc ofzo, loopt hij dan een 55/60 en trekt hij lekker op
13/13 carburateur heb ik al en een homoet uitlaat 🙂 vario is nog een idee voor als hij op mijn pad komt.
6 februari 2008 om 16:36 #203715Zie PM Robertez;)
Er steekt net wat je pad over:lol -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.