Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › motor problemen die ik niet snap
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 9 maanden geleden door Job Kramer.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 juni 2009 om 12:57 #209841
Hallo allemaal,
ik heb sinds oktober een vespa si. Hij liep als een trein heb wat dingetjes veranderd waardoor hij wat sneller ging maar hij bleef goed lopen. Nu al een week of wat heeft hij hele rare kuren waar de fietsemaker zelfs geen raad mee weet.
Als ik een stuk rij en ik stop (bijv. bij een stoplicht) hoor ik een soort prrr alsof de tank leeg is en valt uit en loopt hij een soort van vast, want ik moet hard duwen en de brommer rijdt schokkerig alsof de motor draait en als ik lang ren en aan de kabel trek start hij en loopt bijna niet en moet vol gas geven en door blijven rennen wil hij blijven draaien en als k dan erop spring slipt hij niet goed maar gaat gewoon heeeeeeeeeeel langzaam optrekken en als hij eenmaal over het moment heen is dat hij normaalgesproken klaar is met slippen dan pakt hij gewoon en trekt geweldig. Carburateur en sproeier zijn schoongemaakt, helpt geen zier. Hoe warmer hij is hoe slechter hij optrekt en hoe eerder hij uitvalt.
Hopelijk kunnen jullie me helpen want ‘k ben een beetje hopeloos en heb geen idee wat ik moet doen.
Hartelijk bedankt alvast voor jullie reacties,
gr
Job16 juni 2009 om 14:24 #227895Al een andere sproeier geprobeerd? Misschien krijgt je brommer met zijn nieuwe setup wel veel te weinig benzine? Trekt hij valse lucht (zijn je pakkingen nog heel)?
16 juni 2009 om 14:38 #227896Welke dingetje heb je eigenlijk veranderd ?
43mm cilinder = 4.3×((0.25×π)×4.3^(2)) = 62,45cc16 juni 2009 om 19:30 #227900hij heeft met deze setup fantastisch gelopen.
Wat er veranderd is is leo krul eronder ipv standaard en andere carbu+sproeier en andere trekveren.16 juni 2009 om 19:31 #227901Heb je CP blok, anders stel de contactpunten af? 😉
16 juni 2009 om 20:00 #227902ja volgens mij wel, heel hartelijk bedankt voor de tip! Kijken of het werkt… 😉
16 juni 2009 om 20:02 #227903Job Kramer :
Nu al een week of wat heeft hij hele rare kuren waar de fietsemaker zelfs geen raad mee weet.Als het zoiets simpels is, moet een fietsenmaker het toch ook wel even kunnen doen, niet?
Ze verdienen er geld aan, en dat wijzen ze nooit af (meestal betaal je veel geld voor een kleine reparatie).Als je er echt niet uit komt… Ik woon vlakbij, dus als je in een weekend naar mij toe kunt komen, kan ik eens bekijken wat eraan scheelt.
Je probleem lijkt me trouwens in de afstelling te zitten, wat voor sproeier zit erin en wat heb je precies aangepast?
17 juni 2009 om 07:55 #227906heb alleen leo krul eronder gedaan en 13/13 carbu en fietsemaker dacht dat er een 64 sproeier inzat, heb ook 2x andere trekveertjes in de koppeling gedaan. Hij heeft een tijdlang als een trein gelopen met deze setup.
Heb gewoon poelie erin en geen varieteur. Bedoel je met afstelling de contactpunten? en moet ik daarvoor het hele blok eraf halen?
bedankt voor jullie hulp
gr17 juni 2009 om 10:16 #227907kan je zo bij , maar als ie versleten is of de condesator is op, dan moet wel je blokje ff eruit.
is geen uren werk glukkigveel suc7 ermit
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.18 juni 2009 om 07:54 #227935bedankt voor jullie tips, maar gisteren reed k naar school en precies weer hetzelfde probleem en toen trapte ik hem eens flink op z’n staart en toen moest ik remmen en hij deed het weer perfect, bleef weer mooi draaien en slipte weer fantastisch. ‘k snap er niks van maar ben er heel blij mee!
Misschien zat ergens een vuiltje tussen?
gr -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.