:: Motor in elkaar gelopen na vario montage
-
PlantTopic starter
Goedemiddag allen,
Enkele weken geleden heb ik een 80cc Speedengine op mijn Piaggio Si gezet, liep als een trein. Toch had ik het gevoel dat de motor niet tot zijn recht kwam met de standaard overbrenging. Dus ik heb er een vario set bij gekocht.
Gisteravond heb ik deze gemonteerd. Nadat alles erin zat, heb ik hem natuurlijk geprobeerd te starten. Toen ik hem probeerde aan te lopen, slipte het achterwiel over de grond, dus ben blijven proberen en na een half uur tobben sloeg hij aan. Het aanlopen ging erg zwaar.
Denkend dat alles nu gefixt was, gaf ik even gas en probeerde weg te komen. Hij maakte veel toeren en kwam traag op gang, maar ik hoorde wel dat er iets varieerde. Toen hoorde ik een brekend geluid, waarna hij niet meer startte.
De voorvario is nu niet meer verbonden met de cilinder, je kunt de krukas gewoon draaien terwijl de wielen stil staan. Ik neem dus aan dat de krukas gebroken is. Nu de vraag: is dit een bekend probleem, heb ik een sterkere krukas nodig met de vario? Of is het eerder aannemelijk dat de voorvario niet goed gemonteerd is?
Als het eens goed herstweer is haal ik de motor uit elkaar, maar zou graag al weten wat ik allemaal nodig heb om hem te maken.
WimBijdrager
Dat kan toch niemand voorspellen wat je straks allemaal nodig gaat hebben.
Ik zou alles maar demonteren nu, en kijken wat je straks echt nodig hebt.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.