- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren, 5 maanden geleden door Vespaflappie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 oktober 2005 om 11:27 #183436
hallo
ik ben van plan om me een nieuwe motor te kopen
op ebay staan er namelijk een aantal goeie koopjes, met alles erop en eraan(cilinder, motor, carbu, filter) voor 150 en 180 euro
(de cilinders zijn beide 65 cc en die van 150=gietzijzer, de andere alu…)
nu wou ik ff weten wat nu het beste/duurzaamste is; alu of gietzijzer
laat maar iets weten
thx
28 oktober 2005 om 11:37 #190312Koopjes wil ik het niet direct noemen,maar goed,welk merk cilinder is het?Polini is bijvoorbeeld erg goed,maar je moet eens goed naar de staat van beide cilinders en zuigers kijken,misschien is de ene al jaren oud,en de ander niet.
Alu heeft een betere warmteafvoer,maar is niet oerse beter of sneller als gietijzer.
De technische staat van de blokjes zelf kun je ook niet zien op internet.28 oktober 2005 om 11:41 #190313Zoals coda al zei je kunt niet zien hoe de blokjes er van binnen uitzien.
Maat van mij heeft net speedengine carters en een racekruk nieuw gekocht.
Van deze 2 onderdelen weet hij dus zeker dat ze nieuw zijn. De cilinder is een 70dr tweedehands met nieuwe zuigerveren, die al bijna is ingereden dit alles voor 190. Het is maar hoeveel geld je er aan uit wilt geven maar ik zou je spullen hier echt in nederland zoeken.28 oktober 2005 om 17:59 #190314merk staat er niet meteen bij, of het moet ‘pinasco’ zijn, dus ik ga ervan uit dat het geen polini of malossi ofzo is, maar gewoon iets vrij std zeg maar
de blokjes zijn nieuw en niet tweedehands, dus ik vind dat toch niet te duur voor motor+cilinder+carbu+filter maarja…
maar wat alu of gietzijzer betreft; maakt niet echt veel uit dus?
28 oktober 2005 om 19:26 #190315pinasco is dan idd het merk..
over algemeen aardige cilindertjes
alu is slijtvaster…blablabla…
naja, ik principe ook ff kwestie van zoekfunctie gebruiken:P voordat iac weer begint te $P#%$@! hehe:D28 oktober 2005 om 20:36 #190316Zoek functie is handig voor standaard vragen, maar voor alle variaties en niet standaard vragen (hoe eenvoudig ook) mag je gewoon je vraag stellen hoor!!! Het is hiet nog steeds een FORUM, geen standaard vraagbaak of zoekmachine.
Ik zie ook vaak dingen staan die ik te simpel voor woorden vind lijken, maar niet iedereen weet alles over zijn brommer, of is zeker van zijn zaak.
Als je er niks over weet of je vind het een domme vraag, antwoord dan gewoon niet.
Ik vind het dan ook onzin dat mensen hier denken zich te moeten schikken in de mening van een of meerdere personen, of dat mensen hier denken dat ze meer of minder te vertellen hebben als een ander!
I came, I saw, and I forgot what I was doing...28 oktober 2005 om 20:50 #190317amen
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!28 oktober 2005 om 21:00 #190319Tonni :
Zoek functie is handig voor standaard vragen, maar voor alle variaties en niet standaard vragen (hoe eenvoudig ook) mag je gewoon je vraag stellen hoor!!! Het is hiet nog steeds een FORUM, geen standaard vraagbaak of zoekmachine.Ik zie ook vaak dingen staan die ik te simpel voor woorden vind lijken, maar niet iedereen weet alles over zijn brommer, of is zeker van zijn zaak.
Als je er niks over weet of je vind het een domme vraag, antwoord dan gewoon niet.
Ik vind het dan ook onzin dat mensen hier denken zich te moeten schikken in de mening van een of meerdere personen, of dat mensen hier denken dat ze meer of minder te vertellen hebben als een ander!
helemaal mee eens, iedereen is ooit beginner geweest!
28 oktober 2005 om 21:57 #190320vallely….probeer anders eens het topic van monstercitta…
speedengine met een 70 cc deps (pinasco).
misschien is dat wel iets voor je!miss geeft hij ietsje meer zekerheid, omdat hij in principe al vaker dingen verkocht heeft aan mensen van dit forum…
oa kickstart aan flick!29 oktober 2005 om 02:04 #190321Tonni :
Ik vind het dan ook onzin dat mensen hier denken zich te moeten schikken in de mening van een of meerdere personen
Ben ik de enige mongool die deze zin niet begrijpt:blush:blush:blush?
29 oktober 2005 om 12:04 #190322Vespaflappie :
Ben ik de enige mongool die deze zin niet begrijpt:blush:blush:blush?Ja:D
Hij bedoelt dat mensen te veel rekening kunnen houden met wat zij denken dat anderen vinden, en daardoor zichzelf beperken, niet durfen zeggen wat ze vinden.
Zoiets?:)
29 oktober 2005 om 12:17 #190323schik·ken1 (onov.ww.)
1 van pas komen, schikken => conveniëren, gelegen komen, passen, treffen, uitkomen
2 opschuivenschik·ken2 (ov.ww.)
1 op doelbewuste wijze plaatsen => ordenen
2 (een tegenstelling) tot oplossing brengen doordat elk wat toegeeft => vereffenenschik·ken in (ww.)
1 berusten in bepaalde maatregelen of omstandigheden => zich neerleggen bijschik·ken naar (ww.)
1 zich aanpassen aan🙂
Maarja ontopic: Wat voor zekerheid heb je van die ebay blokjes en waar komen ze vandaan. Zoek een blokje bij jou in de buurt en daar kan je ook nog aan zien of die goed is of niet.
29 oktober 2005 om 12:29 #190324daarom zei ik..kijk es bij monster citta;)
@ flap…khad ook niet helemaal doro wattie bedoelde..maar kon me der wel wat bij bedenken:P30 oktober 2005 om 12:55 #190325hier kunnen jullie een keer zien hoe dat blokje eruit ziet;
ik moet niet persé het duurste of het ‘beste’merk van blokje hebben, dus dit lijkt me wel een goei ding…
30 oktober 2005 om 14:33 #190327180 is wel errug veel geld
ik zou hem echt niet kopen, dat hij mooi schoongemaakt is betekent niet dat ie goed is
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.