Vespa-Ciao.NL
:: motip lak, hecht niet al te geweldig aan frame?

Home Forums Techniek Framedelen motip lak, hecht niet al te geweldig aan frame?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

R-Ciao
    Topic starter

ik heb laatst mijn frame gespoten met motip. ik heb gewoon alles netjes kaalgeschuurd en met p400 afgewerkt, vervolgens ontvet en met motip witte primer 3 lagen toen 5 lagen lak en toen 3 lagen glans. maar ik vond dat het er best makkelijk afging? 😛

ik legde het frame op de grond en er was onder al gelijk wat lak vanaf bij een paar plaatsen? is het normaal dat dit kan of is motip nou eenmaal slechter als poedercoaten? 😛

jan-willem
      Bijdrager

Heb je binnen of buiten gespoten ?, want het moet minimaal 20 graden ongveer staat als het goed is ook op de bus .

R-Ciao
        Topic starter

paar lagen buiten maar toen werd het ineens bewolkt en snel frame naar binnen toe gebracht 😛

maar het was toch wel rond de 15 graden dus dat moet goed zijn? heb wel eens kappen gespoten bij die temperatuur en dat lukte gewoon goed?

maar ja het voordeel aan motip is een x afbijt erover en het is kaal :lol

LighScan
          Bijdrager

Misschien dat Motip lak gewoon niet sterk genoeg is? Misschien eens een andere lak-fabrikant uitproberen?

Als je kappen goed proper en ontvet zijn en zelfs geschuurd (dit laatste heb ik zelf niet eens gedaan) en je primer is prima, dan kan het enkel nog aan je lak zelf liggen.

goedguus
            Bijdrager

je moet de motip met zwart hebben en niet die witte (goedkopere)

TimoO_
              Donateur

Misschien noujuist omdat je hem eerst buiten heb gespoten en daarna naar binnen heb gebracht laat de lak los. Wisselingen in temperatuur zijn niet echt bevordelijk…

Docs
                Donateur

dit spul moet trouwens ook heel goed drogen, vooral de eerste laag grondlak. de tijd die op de bus staat is te kort;) is alleen je lak/blanke lak eraf, of ook je grondlak? en motip is nou eenmaal minder dan peodercoaten:P

R-Ciao
                  Topic starter

goedguus :
                    je moet de motip met zwart hebben en niet die witte (goedkopere)

Hoezo? Bedoel je dan de primer? Ik heb wel eens kappen gespoten met die primer en dat zat er toch vrij vast op (alleen het kettingslot wat er 3 maanden onder hing tijdens rijden heeft de lak beschadigd, maar nog steeds niet door de hele lak heen.

@docs911, goed drogen zou best eens kunnen, maar ik heb het toch vrij lang laten drogen al? Al een paar weken ? En de laklagen steeds om de dag een laag? Of zou het nog langer moeten drogen?

Maar ja het is eigenlijk alleen op plaatsen waar je het niet ziet beschadigd dus ik denk dat ik het gewoon erop houd misschien droogt het nog wel verder zodat het beter hecht 😉

keltow
                    Bijdrager

Dit is al een topic van een paar maanden geleden maar je bent wat vergeten nadat je de primer op hebt gedaan. Als je 3 lagen primer hebt gespoten, Dan moet je deze schuren met P1000 waterproof schuurpapier. Als je dit niet doet dan kan de lak niet hechten aan de primer. Dit had ik zelf ook niet gedaan en je kon de lak gewoon met je nagel eraf halen. Ik heb me brommer opnieuw geschuurd gespoten. Primer, schuren (P1000 waterproof) en toen spuiten. Lak blijft nu wel goed zitten;)

43mm cilinder = 4.3×((0.25×π)×4.3^(2)) = 62,45cc
                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.