:: Moparts Racing reedvalve kick carterdeel
-
@ Tonnie
Het betreft het nieuwe MP One carter.
@martino wow, leerzaam, leerzaam. 🙂
Maar wat gaat het kost om hem wel pas te krijgen?
Bedankt alvast voor alle feedback. Dit gaan we omzetten bij eventuele nieuwe revisies.
Zoals martino aangaf zit er nogal veel verschil tussen alle Malossi carters (zowel Reed Valve als nu blijkbaar ook de MP-Ones).
Onze carterdelen zijn gemaakt voor zowel RV als ook MP-One. In de foto’s hieronder hebben wij onze Kickstart helft op een MP-One (bj’ 17?) getest, en hadden geen grote problemen met de passing – dit was in juli 2020 en op basis van deze tests hebben we de huidige productie gemaakt. Aan de voorkant was het verschil met 0.15mm heel klein. Anders dus dan de “2mm” die ik hier voorbij zag komen.
De carterdelen zijn op basis van de “flow” van de MP-One gemaakt, maar passen ook op de oudere Reed Valve carters.
Dat er dus blijkbaar toch nog zoveel verschil zit tussen blijkbaar ook de MP-One carters, maakt het blijkbaar lastig om een perfecte passing te krijgen. Inmiddels hebben we een zeer groot aantal van deze kickstartcarters verkocht en hadden onze klanten geen problemen, behalve dat er soms aan of de voorkant of de achterkant heel licht moest worden gevlakt. Vandaar dat ik nogal verbaasd ben van een verschil van 2mm die in een eerder bericht werden genoemd.
Onze volgende stap is om wat andere MP-One blokjes in te kopen en deze te testen met onze huidige carters om te zien of daar ook een verschil in zien.

Hier aan de bovenkant was er een verschil van 0.15mm te meten met een voelermaat.

Je denkt er wel heel makkelijk over, dan zal ik even zeggen hoe ik er over denk.
Dit is immers een meningen en ervaringen topic.
Het door jullie geteste carter:
Cilinderpakking vlak 0,15mm ongelijk.
De inbus bouten zitten zichtbaar niet op de juiste plek.
En de lagers zullen ook niet tegen over elkaar zitten.
Maar dat is wel essentieel.
https://www.skf.com/be/nl/services/mechanical-maintenance-services/alignment
En dit: komt uit het boek 2 takt tuning van Gordon Jennings.

Conclusie: voldoet niet aan de maatstaven.
Maar op een of andere manier vind je dat het wel verkoopbaar is, want ik zie het nog steeds op je website staan zonder waarschuwing en een vermelding dat het eerst bewerkt moet worden.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.