Vespa-Ciao.NL
:: MOPARTS RACING Onderdelen

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden MOPARTS RACING Onderdelen

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Crullie
    Donateur

Ik ben wel geïnteresseerd voor een roterend inlaat Carter helft, mits daar alle onderdelen bij zitten natuurlijk, schijf, schijfzeskant(of ander spelingvrij systeem (of misschien wel een verstelbaar systeem)), schijfhuis deksel, spruitstuk, lager, pakkingen en bijbehorende bevestiging materialen.

Ga je ook schijven produceren met verschillende inlaat perioden ? dat zal wel heel gaaf zijn 😛

Als ik een driehoekslager zou willen hebben dan zou ik de afgeronde nemen, gewoon omdat het meer past in de stijl van de Ciao smooth and round 🙂

Met inbus boutjes word het echt mooi rond 😉

TICKLING BARN

JariV
      Bijdrager

Op cioacrossclub verkoopt een gast een handig setje waar je een deel aansluit op de vulplug van je cardan, en ook een busje met vulnippel bij de schokbreker monteert. Slangetje ertussen en je kan het oliepeil makkelijk zien, en makkelijk bijvullen.

Ook misschien een idee? Staat een foto in de verkoopsectie daar.

freddy k
        Bijdrager

Dat van de velg snap ik wel die slikt ook door te remmen.
          Maar een remklauw beugel zou wel praktisch zijn.
          Lijkt me ook simpel te realiseren.
          Meeste remklauwen zijn universeel.
          En op een bravo/citta en si vork kunt je met de bevestegings punten van het spatbord werken en de remstop.
          Of is dit niet stevig genoeg?

Fredzzz :

docs911 :
          Ik heb hier 14 spaaks liggen en een ciao bus. Ik ging er van uit dat dat zou passen…. Ik zal morgen even meten als ik het niet vergeet. Dan ben ik je eerste klant waarschijnlijk 😛

Nee, de bus is iets te lang voor de 14-spakers, maar het zou moeten werken. Ik meen dat AAT-Racing er ook gewoon mee rijdt.

freddy k :
          Ik heb nog 14paaks van uit een bravo.
          Dit is het zelfde als van de spaakwielen.
          heb er toch kogeltjes en een as uit een bravo in zitten originele as was krom en kogels waren er bijna allemaal uit.
          Zou het nieut leuk zijn om cnc beugels voor schijfrem op citta vork te maken.
          Op de spatbordsteunen en remstop zou dit toch lukken? Eventueel een bus inwerken met schijfrem adaptor?
          mvg

Schrijfremadaptoren met krimppassing (persen) wordt lastig, omdat elke velg toch weer net iets anders is en je het beste de velg een de binnenkant kunt uitdraaien zodat alles gelijk is.

Schijfrem staat zeker op de lijst, maar is vrij gecompliceerd.

Ik heb de afmeting voor de 14-spakers inmiddels al gekregen van FrankP.

Frankp
          Donateur

freddy k :
            Dat van de velg snap ik wel die slikt ook door te remmen.
            Maar een remklauw beugel zou wel praktisch zijn.
            Lijkt me ook simpel te realiseren.
            Meeste remklauwen zijn universeel.
            En op een bravo/citta en si vork kunt je met de bevestegings punten van het spatbord werken en de remstop.
            Of is dit niet stevig genoeg?

ik denk niet dat dit heel simpel is want niet elke adapter(dikte) en/of schijf(diameter) is het zelfde.

freddy k
            Bijdrager

@frankp

Neen dat is waar.
              Maar je kunt je wel naar die maten toewerken.
              Is ook maar een brainstorm he :p

rensknol
              Donateur

zoon setje lijkt mij echt super.
                ik heb er zelf nog geen gehad maar zoek er dus wel een.
                dit lijkt mij de oplossing als het goed wil lukken.
                succes!

gr rens

Fredzzz
                Topic starter

De ronde driehoekslagerplaten komen er weer aan, evenals wat zeshoekige.

Nu de vraag wat jullie van deze “diamanten” versie vinden. Deze is afgerond op de alle uiteindes (en dus niet scherp zoals de zeshoekige versie). Doet me een beetje denken aan het superman logo.

Graag jullie eerlijke meningen, alle kritiek is welkom.

Als er geen vraag naar is wordt deze niet geproduceerd. Andere ideeën voor designs zijn altijd welkom.

#RIDINGSOLO

nice

SuperSi
                    Bijdrager

Eigenlijk interesseert mij het design niet zo bij zo een onderdeel.
                      Zolang het maar stevig en duurzaam is. Dus genoeg vlees om de tapgaten voor sterkte, geen scherpe hoeken vanwege spannings concentraties etc.

rensknol
                      Donateur

Het lijkt mij minder stevig als je andere ontwerpen.
                        Ik zelf vind deze ook niet zo mooi als de andere 2.

Grt. rens

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.