Vespa-Ciao.NL
:: MOPARTS RACING (18+)

Home Forums Mening & ervaring Webshops MOPARTS RACING (18+)

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 172)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

IJskonijn
    Bijdrager

Worden er nogsteeds spulletjes gemaakt?
      Ik had laatst een mail gestuurd met de vraag of er nog MP One spruitstukken zijn (evt op bestelling)
      Nog geen reactie gehad

No replacement for displacement

niek1992
      Bijdrager

Ja ik zou wellicht ook wel intresse hebben in zo’n Kick RV klein carter.

Luca
        Bijdrager

Hello,
          any news about Moparts racing? I can’t connect to their website.
          I’ve reached out to them via email abot 2 months ago but no response.
          Any update on the situation?

Wim
          Bijdrager

2 months! and no respons?

I think their gone than.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Intellect80
            Bijdrager

The website is also offline.. probably another victim of the (corona)crisis..
              A real shame.. gonna mis their products..

No stress, all fun and a bit of speed

Wim
              Bijdrager

Most webshops sold more during the corona, people were at home and
                could (finally) continue with their hobby.

Gr. Wim.

Shark
                Donateur

Hi Luca, what was your question to Moparts, maybe one of us could help answering..?

Luca
                  Bijdrager

Hello all,
                    thanks for the answers.
                    I was looking for a Malossi MP One kickstarted side crankcase. I have a Piaggio Si kickstarter and i want to keep the reed valve system on it.
                    I took the screenshot from web.archive.org since their website is offline
                    I think it’s a particular part and not many people bought it, so i don’t think i can find it used.
                    kick

Intellect80
                    Bijdrager

True but also higher wholesale prices and radical higher prices for raw materials, especially aluminium (+100%) and steel prices went through the roof. Lots of delivery-problems etc.
                      Just guessing offcourse.. could as easily be personal problems..
                      Hopefully all is ok with Frederick 🤞

1

Fredzzz
                      Topic starter

Hi all, just writing this in English as there were a lot of English speaking comments and questions.

Long story short: we currently have nobody to take care of our logistics, but our business still exists!

We still very much exist and did extremely well during the past years. That said, MOPARTS RACING was always my “side-business.” I started the business in Groningen, The Netherlands, back in 2006, but I personally moved to Switzerland in 2014 to work for TESLA (and now Google) and MOPARTS RACING stayed in The Netherlands. My father took over logistics. Since 2015/2016, we started taking on a higher rate of production and sales, we hired and partnered with a professional designer (FrankP, also on this forum), rented a facility in China and Hong Kong for the production of our parts, expanded our warehouse in The Netherlands, updated our webshop etc. etc. etc. We briefly had a Swiss warehouse too, in order to supply parts within Switzerland (which I ran from my home).

In the last year, despite excellent numbers and sales, we have found it increasingly difficult to combine our main jobs with the webshop (which was always a side-business or “a hobby that got out of hand” for us). My father has recently been working with me in Switzerland (we opened a business in real estate) and therefore we have not had anyone to take care of our packaging/shipping/logistics. We did not want to hire anybody for this, as we are looking for a new solution.

One of our ideas is to use a main reseller (another very well known webshop in The Netherlands) as our main “reseller.” We would supply them with our parts and they would have the exclusive rights to sell them. This way, we can focus on designing and producing high quality parts and do not have to worry about logistics (which will be taken over by the other webshop).

Apologies for the delays in answering your questions!

1

Intellect80
                        Bijdrager

Goed om te horen dat jullie er nog steeds zijn en hopelijk wordt het logistieke gedeelte snel opgelost!!!
                          Wil namelijk erg graag zo’n racekoppeling met distibutieriemaandrijving.. Tevens ook zeer geinteresseerd in de Minnarelli-as.. zo wordt vario wel héél verlokkelijk… moet me alleen nog wel even wat verdiepen in vario, ben een diehard-poulie man ghehe…

PS: graag wel een webshop die ook in Duitsland levert ( en anders moet ik zelf maar een webshop openen en met jullie onderhandelen over exclusive rights voor Germania 😎 )

Een idee: de remhendels van onze Vespa’s zijn zo ongelooflijk bagger..  ik zat er zelf aan te denken om Magura remhendels te monteren op mijn Si. Maar het zou natuurlijk nog mooier zijn als er plug en playsetjes zou zijn voor onze Vespaatjes waar je de remkracht (beter) kan moduleren door verstelbare grepen en van alu zodat de remkracht directer wordt overgebracht dan bij de huidige plastic heveltjes..

Ik zou ze in ieder geval direct aanschaffen (richtprijs voor een setje €80-120.. ik houdt het ruim aangezien de aluprijzen megahoog liggen momenteel)

PoliniCiao
                          Bijdrager

Mooi om te horen dat jullie er nog zijn! Ik heb altijd met grote tevredenheid onderdelen van jullie gebruikt en heb eigenlijk weer een aantal dingen nodig voor een nieuw projectje. Laat het maar horen als jullie delen weer verkrijgbaar zijn!

Wim
                            Bijdrager

Hop, even langs de translate geweest:

Hallo allemaal, ik schrijf dit alleen in het Engels omdat er veel Engelssprekende opmerkingen en vragen waren.

Om een ​​lang verhaal kort te maken: we hebben momenteel niemand om voor onze logistiek te zorgen, maar ons bedrijf bestaat nog steeds!

We bestaan ​​nog steeds heel goed en hebben het de afgelopen jaren uitstekend gedaan. Dat gezegd hebbende, MOPARTS RACING was altijd mijn “bijzaak”. Ik begon het bedrijf in Groningen, Nederland, in 2006, maar ik ben persoonlijk in 2014 naar Zwitserland verhuisd om voor TESLA (en nu Google) te werken en MOPARTS RACING bleef in Nederland. Mijn vader nam de logistiek over. Sinds 2015/2016 zijn we begonnen met een hogere productie en verkoop, we hebben een professionele ontwerper ingehuurd en samengewerkt met een professionele ontwerper (FrankP, ook op dit forum), een faciliteit gehuurd in China en Hong Kong voor de productie van onze onderdelen, uitgebreid ons magazijn in Nederland, onze webshop geüpdatet enz. enz. enz. We hadden ook kort een Zwitsers magazijn, om onderdelen binnen Zwitserland te kunnen leveren (die ik vanuit mijn huis rende).

Het afgelopen jaar vonden we het, ondanks uitstekende cijfers en verkopen, steeds moeilijker om onze hoofdtaken te combineren met de webshop (die voor ons altijd een bijzaak of “een uit de hand gelopen hobby” was). Mijn vader heeft onlangs met mij in Zwitserland gewerkt (we hebben een bedrijf in onroerend goed geopend) en daarom hebben we niemand gehad om voor onze verpakking / verzending / logistiek te zorgen. We wilden hier niemand voor aannemen, omdat we op zoek zijn naar een nieuwe oplossing.

Een van onze ideeën is om een ​​hoofdwederverkoper (een andere zeer bekende webshop in Nederland) te gebruiken als onze belangrijkste “wederverkoper”. We zouden ze onze onderdelen leveren en zij zouden de exclusieve rechten hebben om ze te verkopen. Zo kunnen wij ons focussen op het ontwerpen en produceren van hoogwaardige onderdelen en hebben wij geen omkijken naar de logistiek (die wordt overgenomen door de andere webshop).

Excuses voor de vertraging bij het beantwoorden van uw vragen!

Gr. Wim.

R_S
                              Bijdrager

Gaan jullie nu ook spullen zelf testen voor dat jullie ze gaan verkopen?

patrickje85
                                Bijdrager
                                15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 172)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.