Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Montage probleem Simonini Circuit
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 6 maanden geleden door mean-machine.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 september 2020 om 20:41 #801721
Beste leden
Sinds vandaag ben ik in het bezit van een Simonini circuit

tijdens het monteren viel met op dat deze uitlaat niet over mn uitlaat poort van m’n cilinder wil schuiven (DR65EVO).
Met een schuifmaat nam ik het volgende waar: binndendiameter Simonini= 21,5-21,6mm
Buitendiameter uitlaat cilinder= +\- 22mmMocht het zijn dat iemand dit voorval ook als eens heeft meegemaakt, wat zou de beste manier zijn om deze wel te doen passen zonder al te veel schade aan te brengen?
Alvast bedankt!
Piaggio Ciao Fendt Vario9 september 2020 om 21:30 #801723Niet aankomen, smetteloos terugsturen en een nieuwe vragen.
Bel ze op. Spreek dat af.
En zeg dat je hun hetzelfde ook nog per email informeert en dat zij dat dan ook direct per mail bevestigen.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.9 september 2020 om 21:47 #801725
Heb de flensopening wat opengedouwt dmv een dopsleutel dat wat conisch verloopt sluit nu wel mooi aan maar wat een kreng om te monteren (2u vloeken en zweten) , toch bedankt voor het advies Wim!Piaggio Ciao Fendt Vario9 september 2020 om 22:30 #801727Wel een grappige uitlaat hoe presteert ie ?
9 september 2020 om 23:04 #801728Heb hem nog niet echt deftig kunnen testen ( wil geen ruzie met de buren 😉). Zal morgen eens een deftige testrit doen en een update posten.
In vergelijking met de klassieke Proma circuit vind ik persoonlijk dat deze wat meer trekkracht heeft onderin, de boost komt wel wat later en is niet zo intens. de Simo gaat volgens mij wat hoger in toeren en maakt een veel mooier geluid,(doffer, niet zo scherp ivm de Proma).
Ik weet dat de oudere Simonini circuits een slechte reputatie hebben qua geluid, met het nieuwe type demper valt dit goed mee (niet luider dan de Proma).Het enige wat me nu nog resteert is een bus draaien zodat de uitlaat wat dieper zit en de pedaal de demper niet aanraakt.
Grts Cédric
Piaggio Ciao Fendt Vario10 september 2020 om 07:30 #801730Mooi ding wel en goed dat hij nu past. Vergeet je de veer aan de voorkant niet? Anders rij je er nog overheen.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel10 september 2020 om 19:08 #801738Had ik diezelfde avond nog erop gestoken @Herr Flick
Dit is het uiteindelijke resultaat in daglicht.Piaggio Ciao Fendt Vario10 september 2020 om 22:25 #801743Toont zeker niet verkeerd. Toppie!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.