- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 5 maanden geleden door niek1992.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 november 2021 om 21:56 #813207
Ik heb net een nieuw naald lager voor iemand in het kick start mechanisme gezet omdat het helemaal verroest was en het asje niet goed terug veerde in zijn neutraal stand.
Maar bij het geheel gemonteerd te hebben blijkt het nog niet te werken.
Het zit nu net als in de howto.
Kan iemand me vertellen of deze howto juist is?
Als ik namelijk deze volgorde aanhoud, dan veert het het asje niet, terug in de neutraal stand.In de howto lijkt de veer uit plat verenstaal gemaakt te zijn:

De veer die ik hier heb is uit rond verenstaal, kan dat het probleem zijn?
Of is de volgorde in de howto niet goed?17 november 2021 om 09:11 #813212Het kan ook zijn dat de ketting te strak staat, dan gaat het ook niet goed.
Een veer van rondstaal heb ik daar nog niet eerder gezien, dat kan dus ook een probleem geven.
De volgorde van de how to is de juiste. Na het in elkaar zetten werkte dat rondsel goed.17 november 2021 om 10:22 #813216de veer van rondstaal hoort gewoon te werken laatst zelf gemonteerd op mijn super bravo en werkt naar behoren en had dat ook nog niet eerder gezien denk eerder dat het eerder met de ketting te maken heeft
onderhoud is behoud17 november 2021 om 12:28 #813219@Joor En @super bravo
Fijn dat jullie even reageren,Het is mijn eerste keer dat ik er een open maakte, ik wist niet meer hoe hij in elkaar zat. En Ik kon het niet uitknobbelen. Fijn dat ik nu weet dat de volgorde goed is
en dat de veer orgineel is
, als het kick meganisme straks gemonteerd zit op het blok zal het waarschijnlijk, gewoon funtioneren.Ik heb zelf nooit kickstart gereden en snapte niet hoe het werkteIk twijfelde aan de Howto qua volgorde want in de howto mist een keerring. Dat is de 21×15 x 3mm
En die zit hier:

Ik snap dat die wel eens weggelaten wordt, want ik heb een speciaal gereedschapje gemaakt om hem te kunnen monteren, anders ging hij er niet netjes in. En je krijgt het asje er niet uit als de keerring er in zit.Nogmaals, Tanks.
7 mei 2022 om 16:42 #815322Ik ben ook begonnen aan mijn kick project alleen bij het uitelkaar halen van het slakkenhuis ben ik er achter gekomen dat de veer er niet bij zit.
Ook heb ik 1 plaatje erbij dat niet vermeld word in het slakkenhuis volgorde topicKan iemand me hier vertellen wat voor veer ik hiervoor moet zoeken en waar het plaatje voor is.
Al vast bedankt.
PS. De dunne ring staat niet op de foto maar zit nog in het slakkenhuis
evolve4 oktober 2022 om 21:24 #817123Iemand enig idee wat voor maat naaldlager er in zit? En waar te krijgen, jmpb heeft ze niet geloof ik! Mvg rob
Citta06065 oktober 2022 om 13:46 #817129Is er iemand die een foto heeft van de veer uit het slakkenhuis? Ik heb het idee dat degene die er bij mij inzit te groot is want krijg het (bijna) niet meer in elkaar!
Citta06066 oktober 2022 om 02:13 #817144Rondsel zit in elkaar en werkt naar behoren, nu heb ik het volgende: de ketting die er op zit is 7.8 mm breed op het breedste punt, met een binnen maat van 3.2 mm op het smalst punt, de binnen maat komt overeen met de binnen maat van de ketting die jmpb aanbied. Echter is de buiten maat van hun ketting 8.9 mm, volgens mij zorgt de breedte van de ketting er voor hoever de tanden op de as van je kickstart rondsel in de tanden op de krukas gaan, als deze er niet volledig in gaan zou dit zorgen voor overmatige slijtage waar ik niet op zit te wachten (krukas heb ik nieuw besteld uit Italië) heeft iemand een alternatief voor een ketting? Mvg rob
Citta06066 oktober 2022 om 09:50 #817145De ketting moet redelijk slap staan om goed te werken. Als die te strak staat glijdt de ketting over de tanden heen en/of gaat het rondsel niet terug naar begin stand.
6 oktober 2022 om 19:15 #817148Ik heb juist exact het tegenovergestelde. Ketting moet strak staan anders slipt ie door.

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.