Vespa-Ciao.NL
:: Montage Kickblok

Home Forums Techniek Problemen oplossen Montage Kickblok

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Helios
    Topic starter

Hallo VCers

Ik heb een mooi kickblokje aangeschafd via superindo
      Maar kom er niet helemaal uit met het monteren ervan.

Als ik de trapas door mijn brug wil schuiven wil hij niet verder omdat het buisje dikker is dan het gat in de brug :

Dit bovenstaande buisje bedoel ik

Gemonteerd in de brug :

Dit kan natuurlijk nooit, want dan krijg je die ketting er van je leven niet om!

Als ik de How-To erbij pak zie ik dat ze een busje in de brug drukken :

Is dit dezelfde bus als mijn busje op mijn trapas? Of moet ik dit busje simpel weg inkorten zodat het tandwiel beter on het slakkenhuis komt te zitten?
      Maar hoeveel moet ik deze inkorten?

Hoor graag reacties!!
      Groet, Helios

goedguus
      Bijdrager

je moet dat hele busje eraf halen.. die is alleen voor een standaard trapas?

Helios
        Topic starter

Maar dan lijkt het met dat het tandwiel gaat schaven tegen de brug? want dan zit hij recht op de brug!
          En wat in de How-To staat over dat rubbertje snap ik ook niet erg goed, want dit rubbertje pas bij mij niet in de brug 😕

AC RACING
          Moderator

Je kunt ook altijd nog een stukje van dit afstandsbusje afhalen zodat je de ketting dan wel in lijn staat;)

Helios
            Topic starter

Bedankt voor de reactie AA-T

Ok, dus gewoon wel een stuk van dat busje afhalen / slijpen? heb je ongeveer een schatting hoeveel? of komt dit niet op de cm aan?

Wil er natuurlijk niet te veel afhalen zou wat zonde zijn!

AC RACING
              Moderator

Bekijk ff wat je nu met het hele busje te veel hebt om de ketting in lijn te krijgen. Vanuit hier weet je hoeveel je te veel op het busje hebt, en dan slijp je het verschil eraf.;)

Owjah slijp er liever te weinig af als te veel, dan kun je altijd meer eraf halen. Maar dat spreekt voor zich..

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.