Vespa-Ciao.NL
:: “monsterlijke” vespa si

Home Forums Perso’s Projecten “monsterlijke” vespa si

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

mwouters91
    Topic starter

Ben gister al begonnen met de kabels in orde te maken, heb een pakketje van cable shop ontvangen. Hierin zaten binnekabels voor gas en dec, maar ook de binnenkabels van de remmen. Voor de rest wat anti rafel nippels en groene buitenkabels!!. Ook het pakketje van aapie heb ik binnen. Dus morgen beginnen aan de achterplankje deze worden ook groen. Meteen de achtervelg helemaal afmaken, en dan de kabelboom nog en dan rijdt ie weer (hoop ik dan:P) haha

JeffreyHeideman
      Bijdrager

echt een mooi project ik heb ook een si maar die van jou vind ik echt heel mooi gespoten en zo

mwouters91
        Topic starter

dankje dankje 😛

heb net me achtervelg gedaan maar is erg slecht, zitten super veel putjes, waar het aluminium weg is geslagen. Maar met zwarte lak zal dat wel meevallen denk ik zul je niet meteen zien 😛

@jeffrey gewoon doen en zien waar het strand en als je het goed doet wordt hij mooi 😉

ciao-ciao-ciao
          Bijdrager

Op mijn velg heb ik dat ook helaas. Ik heb ze ook hoogglans zwart gespoten, je ziet ze bijna niet dus dat is wel gunstig:P

joelciao
            Bijdrager

welke voorvork heb je in die si?
              vind het wel mooi staan
              gr

mwouters91
              Topic starter

haha ja ochja zo erg is het idd niet 😛

@joelciao is het oude type si voorvork. Het nieuwete type heeft namelijk al een kroonstuk met 2 klemmetjes. Doordat ik dat niet heb moest ik een aparte klem kopen voor een crossstuur 😉

Hier alvast ene paar foto’s maar ik maak nog foto’s na een poetsbeurt en in de zon dan he 😛 dan komen de kleuren pas echt goed uit, want nu met die tl verlichting krijg j toch wel kleurverschil

Leovince
                Bijdrager

Leuke kleurencombinatie 😉

Alleen ruim asjeblieft wel de kabels even weg en een andere koplamp. Die van een citta klein model bijvoorbeeld. Ik zie het nog wel als je nieuwe foto’s hebt en het helemaal in elkaar hebt zitten 😉

Edit:
                  Zadelpen ook nog een kleurtje?:P

mwouters91
                  Topic starter

Ja de kabels moet ik nog netjes bij elkaar doen 😛 En een andere koplamp was ik idd ook voor het kijken. Of een citta lamp of wat anders leuks en kleins. Heb net foto’s gemaakt hij is nu klaar om te rijden behalve dan de koplamp dingetjes enz. Maaaaar ben heel blij met het resultaat vind hem echt mooi geworden, en zeker voor de eerste keer dat ik dit heb gedaan!!. Ik heb nog wat foto’s gemaakt die staan hier onder. Heb net ff gereden hij trekt echt lekker op heel verschil, alleen stationair wil die niet lopen. Heb er nu een sproeier 56 in zitten, maar wat ik ook doe met de stationairschroef zo gauw ik stil sta valt hij uit. Denk dat er een grotere sproeier in moet? Misschien iemand nog andere ideeën, dat het kan liggen aan teveel weerstand in de achternaaf, of de andere trekveertjes ik weet het niet :P. Iig aanschouw de foto’s en geef maar reacties!! Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Sebastard
                    Bijdrager

gaaf machien hoor,dat rooster is ook strak gemaakt,hoe heb je dat vastgezet?

ciao,seb

mwouters91
                      Topic starter

dankjee!! Hahah ja ik heb zo geknipt dat er eigenlijk teveel materiaal was. Dus door dat een beetje om te buigen heeft dat zichzelf vast gezet in de kap. Als dat niet lukt kun je er ook gewoon met je lijmpistool aan 😉

mwouters91
                        Topic starter

Nou gaat lekker, me uitlaat is toen straks los gegaan onder het rijden ( moet dus nog 1 beugel maken) en me voorwiel heeft opeens een speling van 3 cm naar biede kanten. Dit was echt leip gewoon, het hele wiel zwabberde iemand een idee wat ik daar aan kan doen?

mvg

just1991
                          Bijdrager

Dat zwabberende wiel had ik ook met mijn Citta vork en heb ik simpel opgelost: Voor iedere moertje een ringetje en zeg maar links en rechts van de vorkpoten zo’n omgebogen ring die ze bij Q-parts verkopen voor €2,5 toen alles strak aangedraaid en het zit nu als een huis !

wat het ook kan zijn is dat je lagers kapot zijn en je as dus met je wiel mee gaat draaien en dan lopen die moeren van zelf los !

JayL
                            Bijdrager

Hij is echt mooi gewoorden! :thumb

Alleen die lamp… neen, die moet eeeeecht weg :lol

mwouters91
                              Topic starter

haha ik weet het 😛 ik wil eig wel een kleine chrome lamp. Iemand nog iets liggen toevallig? Probleem met me voorwiel kan ik gaan oplossen heb een foto in welke volgorde welke schijfjes en moertjes er moeten komen.

mvg

Martino
                                Moderator

Er zijn ook ander type Si voorvorken met de lamp lager bevestigd. Dat zal er ook al een heel stuk beter uit zien. Heb dit type vork ook nooit begrepen eigenlijk.

Kwam ook nog familie van deze si tegen op het net.

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.