- Dit onderwerp bevat 100 reacties, 29 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 9 maanden geleden door mwouters91.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 november 2010 om 15:36 #465520
Vandaag weer lekker gewerkt aan de brommert. Heb nu de voornaaf gespoten, het kabelboomkapje en het voorspatbord. Verder heeft de kerstman dit jaar al erg vroeg cadeautjes uitgedeeld (A) heb me leo krul binnen!!! Ook zijn me kappen klaar om gespoten te worden. Straks alleen nog even stickers op het kabelboomkapje, de voornaaf en het spatbord plakken en dan kan er blanke lak overheen.
kap aan de kant van de koppeling (vandaar ook het gat, komt nog racegaas groen)
geplamuurde kap moet nog primer opMorgen hoop ik aan het frame te kunnen beginnen, zodat dat vrijdag zoiets redelijk klaar is of minimaal in de primer staat. Vandaag ook besloten dat mijn blok in revisie gaat, er wordt dat ook meteen aan de inlaat gevijld en het blokje wordt gestraald.
gr
5 november 2010 om 10:43 #424912nou heb dus een tegenslag gehad. MIjn blanke lak heeft gereageerd met het kabelboomkapje en het spatbord. Deze moet ik dus opnieuw doen 🙁 mja komt goed. Voor de rest nog een decompressiehendeltje gehaald. Nieuwe handvaten, 70 poelie en een nieuwe kentekenplaat alvast. Voor de rest weer wat primer en andere blanke lak waar het wel mee moet gaan lukken. Wel nog een vraag, wat is de bedoeling van dat gat in me brug, in samenwerking met de 2 zwarte plaatjes op de onderkant van me frame??
mvg
5 november 2010 om 10:55 #463302ik weet het niet zeker, maar het lijkt op een plek voor ontluchtingsnippel,
ik zal vanmiddag je spul op de post doen,
Grt. Adriaan5 november 2010 om 11:08 #463301Ziet er super uit man! Hartstikke leuk project! Verf resultaat ziet er ook veelbelovend uit.
5 november 2010 om 11:11 #465553oke ja ik dacht ook al dat dat ding de tank in ging. Moet hier dan iets op ofzo? Voor de rest ik bedoelde eig ( tenminste is mij verteld voor een monoveer?) die plaats daar moet daar origineel een monoveer in?
bedankt!! ja ik moet kijken waren paar dingetjes fout gegaan maar ben weer bezig met herstellen ervan 😛 haha ochja zo blijf je tenminste wel sleutelen :P. Ja ik probeer hier en daar toch groen te gebruiken, maar ook weer niet teveel, hij wordt tenslotten zwart met groen en niet groen met zwart 😛
Heb mijn stuur ook bijna af nu met die groene handvaten ziet goed uit 😛 de dec hendel erop en het snelgas en dan is die eigenlijk ver af.
mvg
7 november 2010 om 19:19 #465605Alleen jammer dat de kleur groen niet zo groen is als “Monster”
7 november 2010 om 22:31 #465613hey,
nou de kleur is eigenlijk bijna 100% scheelt niet heel veel, maar de foto’s zijn gemaakt bij tl-buis licht. Dat is toch altijd wat bleker en witter licht, dan het echte daglicht. Ik maak wel eens foto’s van onderdelen in daglicht. Ik heb vandaag me verwarmingkje kunnen lenen van iemand zodat ik van de week alles kan gaan spuiten en dan is hij rond vrijdag zoiets klaar 😉
mvg
8 november 2010 om 17:48 #465659Waar is je probleem met je zuiger dan?
Je verwees me door naar dit perso neem ik aan?
Mike8 november 2010 om 18:40 #465666Ja in de aller eerste foto’s zie je mijn zuiger van de bovenkant, maar hij is helemaal zwart geblakerd vallen bijna stukjes van dat zwarte af, moet ik deze nu vervangen of iets anders mee doen?
mvg
8 november 2010 om 18:58 #465670gewoon schoonmaken met een schuurpapiertje 😉
8 november 2010 om 20:00 #465672schuurpapier korrl 400 met water of grover? Brengt dit geen schade toe aan de zuiger en de verbranding dan?
8 november 2010 om 21:55 #463917idd lichtjes opschuren met korrel 400. als het goed is komt die er zo vanaf. en uiteraard, niet schadelijk voor de zuiger/verbranding 😉
op de cilinderwand zie ik wel een hoop veegjes… maar als die daarmee toch goed loopt, dan zal het niks ernstigs wezen
8 november 2010 om 22:44 #465682oke doe ik dat maar eens keertje ofzo he 😛 Voor nu moet hij gewoon lekker lopen zoals van te voren, ben toch van plan om er na de winter een nieuwe cilinder en zuiger op te zetten. Denk dat ik dan voor een 50 snel ga of een 65cc dat is nog ff kijken. Voor nu is hij goed genoeg en wil ik de optische styling in orde hebben (A)
mvg
9 november 2010 om 09:07 #465686heb weer van alles gedaan: frame geschuurd + geplamuurd, 2de zijkap is klaar, andere trekveertjes in de koppeling gezet en het kabelboomkapje is klaar. Ik moet dus nog het frame schuren en primeren, spuiten en blanken. Dan de brug schoonmaken, schuren, primere, spuiten en blanken. De achtervelg is het laatst wat ik nog dan moet doen, die is al geschuur moet alleen nog met 400 water erover heen en dan ook primer, spuiten en blanken. Hoop dat hij deze week klaar is (A)
10 november 2010 om 11:55 #455600Hey, leuk project!!
Hoe bevestig je zo’n stuur op je brommer, met een bmx klauw? En waar heb je je stuur en de rest van de handvaten en hendels gekocht?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.