Vespa-Ciao.NL
:: Moer draait los

Home Forums Techniek Vario Moer draait los

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TJOEP
    Topic starter

Hallo,

De moer die mijn poelies fixeert is laatst losgedraait. Gelukkig stond ik stil en liep m’n brommer alleen stationair.
      Onder die moer zit een ring met een omhoog gebogen lipje. Dat was dus ter fixatie.
      Maar nu hij los is besef ik ineens ook pas dat die ring geen enkel nut heeft gehad. Want die ring zat nergens aan vast. Hij zat gewoon net als een normale ring onder de moer, alleen was het lipje omgebogen. Maar dan kan hij net zo goed mee draaien.

Dus hoe hoort dat normaal te zitten?

Monstercitta
      Bijdrager

Ik doe er meestal een ring onder met allemaal tandjes erop dat is de beste manier vind ik draaid het ook niet los of wat dan ook probeer eens zo ring erachter te doenn. En zo’n ring met lipje kan er ook op je moet zorgen dat het lipj naar links omhoog is dus dat het de moertje tegn houd zodat het niet lostrilt of wat dan ook

erwinko
        Bijdrager

ik doe vaak gewoon op zulk soort dingen ff stukkie teflon over het schroefdraad, werkt goed 🙂

timschilders
          Bijdrager

gewoon 2 moertjes tegen elkaar in draaien, heb ik ook gedaan, gaat bijna niet meer los

Jelle89

zelfborgende moer is perfect..kan niet(bijna niet) lostrillen

erwinko
              Bijdrager

ja maar soms heb je wel eens dat je te kort schroefdraad hebt om bij het zelfborgende te komen. dan kan je soms gewoon het moertje omdraaien, maar ik gebruik dan meestal gewoon beetje teflon 🙂

Jacky
                Bijdrager

of misschien lock-tight wel niet te veel opdoen want dan krijg jem helemaal niet meer los!

TJOEP
                  Topic starter

De moer die ik bedoel, is een hele grote en dunne, op een kort stuk schroefdraad.
                    Dus een zelfborgende of 2 moertjes tegen elkaar draaien kan niet.
                    Lock-tight zou kunnen, maar heb ik geen ervaring mee. Werkt dat echt zo goed voor zoiets?

Monstercitta: Waar kan ik zo’n kartelring krijgen in die maat? Want das best groot.
                    En wat die ‘ring met lipje’ betreft: Er zit wel een lipje aan, maar de ring kan gewoon evengoed samen met de moer meedraaien…

sjefke
                    Bijdrager

pleur der gewoon wat kit tusse:P
                      werkt altijd:P

Thijs_DR_Evo
                      Bijdrager

Gewoon een nieuwe borgring ergens versieren. Die borgring met de lipjes die je om moet tikken tegen de moer aan, daar hoort aan de binnenkant van het gat ook nog een lip uit te steken die in een groef valt van het asje waar die platte moer weer opkomt. Dat houdt normaal de borgring tegen, die op zijn beurt de moer weer tegenhoudt. Je kan het eens bij een motorfietsenzaak proberen, omdat de tandwielen op de uitgaande as van de een motorfiets vaak ongeveer dezelfde ringen gebruiken.

grz Thijs

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.