Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Moeilijk te starten
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren geleden door Jarco.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 maart 2012 om 17:01 #211126
Goeiedag,
Mijn blok wil niet bepaald goed starten.
Ik moet die aanrennen en eenmaal die een beetje snelheid heeft, dan loopt ie ‘goed’Op volle toeren merk ik dat hij soms eventjes inhoudt of plots een zware dip krijgt.
Ook laat die soms ‘scheetjes’, geen idee hoe ik het moet verwoorden, maar zo wwffiieepp.Heb al reeds andere sproeier gestoken, van 62 tot 70. Resultaat was overal ongeveer hetzelfde.
Verder dient er ook verteld te worden dat hij niet op ralenti wilt draaien. als ik gas lost, dn zakt ie in toeren en valt hij gewoon uit. Ralentischroef heeft al op 10verschillende posities gestaan, resultaat hetzelfde.
Eventuele suggesties door mezelf:
Keerring die lek is?
Valse lucht?
foute timing krukas?Misschien iemand die andere suggesties heeft?
Kort samengevat:
Motor start niet, draait niet op ralenti. Eenmaal aanrennen tot 5-10km/u gaat ie door tot volle toeren waarna hij af en toe dippen vertoondSetup:
Bewerkte carters
70DR
13mm
snor krukas
pouieAlvast bedankt!
22 maart 2012 om 17:18 #239020Eventuele suggesties door mezelf:
Keerring die lek is?
Valse lucht?Voeg daar een lekke koppakking aan toe dat maakt waarschijnlijk je ‘scheetjes’ geluid.
Het kan ook nog zijn dat je decompressie niet helemaal lekker sluit door een te strakke kabel of niet lekker terug veert waardoor er minimaal lucht ontsnapt.
Aangezien je sproeier maten ook geen effect hebben is de kans groot op valse lucht.22 maart 2012 om 18:36 #235751En hoe kan ik valse lucht meten?
22 maart 2012 om 18:42 #235752Brommer starten en met een busje Deo spuiten bij:
De carb aasluiting. ( Niet in het filter. )
Rondop de kop.
Rondom de voet van de cilinder.Als dit er voor zorgt dat de brommer anders gaat lopen ( hoger in toeren of juist lager. ) is hoogstwaarschijnlijk valse lucht.
22 maart 2012 om 18:58 #233735Oké zal dit dan morgen of dit weekend eens proberen
Zal nog niet evident zijn daar deze niet op ralenti draait. of moet ik die deo spuiten als ik aan het rijden ben?
Alvast bedankt!
22 maart 2012 om 19:10 #235650Het mooste is als die stationair draait, en anders aan je gas draaien zodat die net niet uitvalt.
23 maart 2012 om 17:21 #235802Heb geprobeerd met de deo.
Als ik reed, kwam die niet in toeren, spoot wat deo tussen de voetpakking en dan kwam die wel in toeren.
Zal dus hoogstwaarschijnlijk de voetpakking zijn?Probleem is dat mijn tapeind te lang is voor mijn dopsleutel. Mag je zomaar uw tapeinden 2cm korten?
23 maart 2012 om 17:23 #235783je tap-einde is te lang voor je dopsleutel?
dan is deze hoogst waarschijnlijk niet goed vast gezet want ik heb met een cheap ass kort setje daar geen – weinig last van.
23 maart 2012 om 17:25 #235784Misschien is een pijpsleutel wel beter. Gezien je voor het onderste tapeind toch wel wat lengte nodig hebt wanneer er ook nog eens een uitlaat aan moet worden bevestigd.
23 maart 2012 om 17:31 #235883@Flenny, heb de tapeinden met erin gedraait en vervolgens blijven draaien zover ik kon. Bij de 2andere tapeinden heb ik geen probleem, het is net die ene die 0.5cm telang is.
@martino, uitlaat hangt stevig vast via de flens en achterbevestiging:) is al meer dan genoeg 😀
Dus jullie advies, blokje ervan onder halen, tapeind proberen dieper erin te draaien, cilinder en kop er terug op en gaan met die banaan?
23 maart 2012 om 17:33 #235636Mijn advies is juist goed gereedschap. 😉
25 maart 2012 om 08:55 #235635Bedankt Martino!
Heb een pijpsleutel gekocht, nog ietsje strakker kunnen aanspannen.
Hij loopt nu al eenvoudiger aan, ralenti is echter wel nog een probleem. Met klein beetje gas houden lukt het wel‘Probleem’ is nu dat koppeling/riem doorglijdt 🙂 komt deels door snorvertanding wrs?
Is het mogelijk om een klokvertanding voor vario om te bouwen naar klok voor poulie?
25 maart 2012 om 10:09 #234103
paulhermensslippen van de riem/snaar: snaar spannen of indien versleten een nieuwe kopen.
vario klok ombouwen naat poelie kan niet omdat de as dikte verschillend is.
stationeer kun je afstellen op je carb.
25 maart 2012 om 10:19 #233207@Paul
Denk dat hij nog steeds ergens klein beetje valse lucht trekt.
Vandaar de reden dat ie stationair niet draait.Snaar staat normaal genoeg gespannen.
Bestaan er dan ook bromklokken voor poulie?
25 maart 2012 om 12:25 #236045
paulhermensBestaan er dan ook bromklokken voor poulie ? jep
voor poelie: brom en snorklokken
voor vario : alleen snorklokkenik zou gewoon een bromklokje kopen en die varioklok mooi een varioklok laten en op de schap liggen of verkopen.
maar gaat het over een doorslippende vario aandrijving of een poelie aandrijving ?
bij vario kan het zo zijn dat je snaar versleten is en dus iets te smal, had dat bij mij ook en gleed hij met het
getande gedeelte over het asje van de vario met als gevolg dat rijden nog wel goed ging alleen starten wilde dus niet
meer lukken.edit, een vario en snorklok zij wel hetzelfde alleen is de deksel anders.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.