Vespa-Ciao.NL
:: m’n ciao wil niet starten

Home Forums Algemeen Oude topics m’n ciao wil niet starten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

eben
    Topic starter

Hallo allemaal,

ik heb sinds kort een ciao gekocht om te sleutelen. De verkoper had me gemeld dat deze niet meer vonkte dus ik alles vervangen wat met de ontsteking te maken had (en ik blij, hij vonkt weer), maar nou krijg ik hem dus niet aan en ik weet ff niet wat er mis is. Er zit nog geen v-snaar op, gebruik een boormachine om hem aan te krijgen (zal dit het zijn :o).

De zuiger is aan 1 zijkant een beetje zwart geblakert. De brommerboer had me al verteld dat dit niet al te best is, maar volgens hun zou die nog wel moeten rijden. Hebben de kabels die naar het licht gaan er iets mee te maken??

I need a little HELP 😕

Alles is standaard zover ik weet.
      carb. 12/10
      luchtfilter (standaard, is wel nieuw)
      uitlaat (standaard dingetje, is ook nieuw)
      cilinder (is standaard (49,23), pakkingen zijn vervangen)

alvast bedankt voor de reacties…

Jacky
      Bijdrager

Dat aanzetten met boor lijkt me het probleem niet. Niet iets simpels? Als tie vonkt moet het aan de benzine ligge.. komt de vlotterbak vol benzine? Probeer misschien ook eens een andere bougie dat tie vonkt wil niet altijd zeggen dat tie ermee loopt. Kabels van het licht hebben er niets mee te maken denk ik. En watje verteld over die bougie begrijp ik niet echt. dat zzwart geblakert. Succes

bobbie88
        Bijdrager

@ jacky: Hij zegt dat z’n zuiger een beetje zwart geblakert is.
          In dat geval zou ik hoe dan ook die zuiger eventjes vervangen, ik heb het afgelopen week ook gedaan. Had een zuigertje voor 11,50euro, inclusief zuigerveren, 10mm asje en van die borg ringetjes. Dat is dus niet zo veel geld. Ik denk dat je je carburateurtje even schoon moet maken, dus gewoon carburateur er af, vlotterbakje erafhalen, sproeiertje eruit draaien, even doorblazen, kijken of er vuil in je vlotterbakje zit, zo ja deze schoonmaken. Dit kan dus ook betekenen dat je benzinetank vol met roest zit. Dat kan er voor zorgen dat je sproeiertje keer op keer weer verstopt raakt. Maar kijk daar eerst maar naar. En inderdaad, zoals Jacky zegt, even een andere (nieuwe) bougie kan ook het punt zijn!

Jacky
          Bijdrager

oeh srry slecht gelezen:no

eben
            Topic starter

Ik heb alle onderdelen (behalve krukas en achterwiel) al een keer losgehaald en schoongemaakt. Me carburateur heb ik paar dagen geleden nog bekeken en weer schoongemaakt. En me tank zat inderdaad vol met bende (weet niet of dit allemaal roest was), heb het benzinekraantje ook vernieuwd.

Ik zal eerst een andere bougie proberen kijken of dat werkt.

bobbie88
              Bijdrager

eben :
                Ik heb alle onderdelen (behalve krukas en achterwiel) al een keer losgehaald en schoongemaakt. Me carburateur heb ik paar dagen geleden nog bekeken en weer schoongemaakt. En me tank zat inderdaad vol met bende (weet niet of dit allemaal roest was), heb het benzinekraantje ook vernieuwd.

Ik zal eerst een andere bougie proberen kijken of dat werkt.

Als je benzine tank helemaal vol zit met bende krijg je dat er niet zomaar uit, een benzine kraantje verwisselen zal ook niet veel uitmaken zolang die troep in je tank zit. Ik weet niet of je de tank al grondig hebt schoongemaakt?? (ik zou niet weten hoe je dat moet doen, heb wel is gehoord met cola erin zodat de roest weg gaat) Maar je snapt natuurlijk zolang die troep in je tank zit, zal het ook in je benzinekraantje komen, en zo ook in de carburateur. Hier ligt dan denk ik ook duidelijk het probleem!

eben
                Topic starter

bobbie88 :
                  Als je benzine tank helemaal vol zit met bende krijg je dat er niet zomaar uit, een benzine kraantje verwisselen zal ook niet veel uitmaken zolang die troep in je tank zit. Ik weet niet of je de tank al grondig hebt schoongemaakt?? (ik zou niet weten hoe je dat moet doen, heb wel is gehoord met cola erin zodat de roest weg gaat) Maar je snapt natuurlijk zolang die troep in je tank zit, zal het ook in je benzinekraantje komen, en zo ook in de carburateur. Hier ligt dan denk ik ook duidelijk het probleem!

Toen ik het oude benzinekraantje der uit schroefde kwam er wat zooi uit. Toen heb ik hem doorgespoeld met een waterspuit. Hierna kwam er geen zooi meer uit.

Jacky
                  Bijdrager

benzineslang ook goed? zuigt tie niet vacuum misschien zodat er zo geen benzine uitkomt?

eben
                    Topic starter

Jacky :
                      benzineslang ook goed? zuigt tie niet vacuum misschien zodat er zo geen benzine uitkomt?

Benzine slangetje is ook nieuw. Er komt wel benzine uit want toen ik laatst de sproeier bekeken had zat er bezine in de carburateur en me bougie wordt ook nat…

Jacky
                      Bijdrager

en zitje met de sproeiermaat ook een beetje goed? En zijn je contactpunten goed afgesteld? Denk ook nieuwe zuiger met veren proberen:(

Biker-mouse
                        Bijdrager

eben :

Jacky :

Benzine slangetje is ook nieuw. Er komt wel benzine uit want toen ik laatst de sproeier bekeken had zat er bezine in de carburateur en me bougie wordt ook nat…

Weet je zeker dat het benzine is, en niet benzine gecombineerd met water, aangezien je je tank hebt gespoeld met water?

Draai je met de boormachine ook de goede kant op?

Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.

joey636
                          Bijdrager

kijk eens wat voor maat proeier je hebt.
                            probeer nog eens een andere bougie.
                            contakpuntjes op 0,45 of 0,50 zetten.
                            eens zonder luchtfilter proberen
                            eens zonder uitlaat proberen.
                            succes ermee:thumb

eben
                            Topic starter

Ik zal de opgenoemde tips even uitproberen kijken of het werkt

eben
                              Topic starter

Gister een andere bougie geprobeerd, maar dit werkte niet. Ga nou de zuiger maar proberen 😕

bobbie88
                                Bijdrager

Heb je je tank inderdaad wel goed weer droog gemaakt? Want als je een mengsel van benzine en water hebt dan is het logisch dat het niet wilt ontsteken. Als je hier aan twijfelt zou ik als ik jou was je hele tank leeg laten lopen en nieuwe benzine tanken.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.