Vespa-Ciao.NL
:: MK Prorace 2 op ciao

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden MK Prorace 2 op ciao

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

LvDoni
    Topic starter

Dagdag, ik heb qua motorische tuning niet veel verstand van vespa, en ken de blokken ook niet zo goed. Toch ben ik op zoek naar een leuke ciao voor woon/school verkeer, alleen wil ik wel wat aparts :p

Ik zat te denken aan een Metrakit prorace 2 cilinder op een vespa. NU heeft een vespa maar 3 tapeinden… is er genoeg vlees om er 4 van te maken, of moet er dan meteen een alu plaat op?

En dan de betrouwbaarheid… mijn vorige vespa was zeeeeer betrouwbaar, maar hoe sterk zijn de blokjes als je er meerdere cc`s op plempt, en constant in hoge toeren zit dmv een vario?

Het leek me wel een leuk projectje namelijk..

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

past niet tussen je frame,
        weinig vlees voor de spoelpoorten.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

LeMoN
        Bijdrager

dan zou ik nog eerder onder een citta een scooterblokje bouwen 😛

Edjuh
          Bijdrager

Ik wil nog altijd een puchcilinder op een vespa zetten(zie pro tuning oid), zou het niet erg vinden als ik bij jou de kat uit de boom kan kijken:). Makkelijker dan een scoot denk ik, wel jammer dat de koelribben horizontaal staan.

Als je het al pas gemaakt krijgt zit je met de inlaat die veel te klein is, met een puch zit die tenminste direkt op de cilinder en kan hij genoeg brandstof krijgen. Bij een ciao komt de inlaat mooi voor de tank vandaan.

ArvidW
            Donateur

Als je TIG kunt lassen is het realiseerbaar, je zult iig over moeten stappen op een heel flink afgedraaid vliegwiel of binnenrotor aangezien je bij de ontstekingskant heeel veel moet gaan oplassen (eigenlijk overal)

Het is best een heel verleidenlijk ding om te doen, heb ook al vaak een NSR cilinder in mijn blokje proberen te proppen…:lol

Ik zou als ik jou was een cilinder erop zetten met membraamhuis in de cilinder gebouwd, AF1 cilinders ofzo. Dit scheelt heel veel gezeik met het inlaattraject.

Zoveel moet er ongeveer bij…

Zullen we het er gewoon op houden dat het veel is ?:P

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

TimoO_
              Donateur

ArvidW :
                AF1 cilinders ofzo.

(a)

G-no
                Donateur

sssssssttt!!:whistle

krijg m maandag wss binne(a)

speedbuxy
                  Bijdrager

Als je er serieus mee bezig wil zo ik geen pro race pakken maar een evo 50 is meer als zat voor welke vorm van inlaat er maar op orgineel blok mogelijk is.
                    En de diameter is kleiner van dus dat schilt ook weer wat qua aanpassen en ook niet onbelangrijk een polini 50 is veel goedkoper;)

LvDoni
                    Topic starter

@Edjuh, puchcilinder, dan zit je met de koeling… word tricky denk ik!

@Arvid, Hmm.. heb ik niet aan gedacht dat je de ontsteking ook af moet draaien. Heb hier nog een binnendraaier liggen, en anders maar een zelfgenererende ontsteking van een roerende inlaat.

Ozich zou het ook anders kunnen.. misschien. De nieuwe Stage 6 cilinder werkt met een losse plaat, die schroeft men in de originele tapgaten, en in die plaat zitten weer tapeinden die verder uit elkaar staan. Maargoed, dan zit je met de spoelpoorten natuurlijk.

Inlaat lijkt me niet zo`n probleem, zij-inlaatje moet wel kunnen lijkt me.

@Speedbuxy, die cilinders zijn niet gemaakt voor een slag van 43mm. Een prorace ook niet, maar de kop valt erin, en is erg mooi lopend te krijgen. Nouja, ik begin er eerst nog niet aan, wie weet als ik veel vrije tijd krijg en een beetje geld. Opzich is het niet zo moeilijk te realiseren lijkt me, alleen je hebt iets meer beperkingen dan op een puch.

.-{2F4OV}-.

Ik denk zelf dat er toch nog stiekem een hoop bij komt kijken;)

Miss is G-no er owk mee bezig??

TimoO_
                        Donateur

ja, we zijn geen scootercilinder op een vespa blok aan’t bouwen maar een cilinder van een Yamaha AF1.

deze heeft al een slag van 42mm, en heeft niet al te grote spoelpoorten dus met wat opvulwerk (niet met epoxy) moet dat lukken. inlaatje hoeft dan ook al niet meer gemaakt te worden aangezien de cilinder een membraaninlaat op het blok heeft.

en ontsteking kan je ook “makkelijk” oplossen door op accu-bobine ontsteking over te stappen, dan ben je van het vliegwiel af. en zoveel plaats nemen contactpuntjes gelukkig niet in.

effetjes om verwarring te voorkomen: aprilia AF1 en membraaninlaat op de cilinder dus.

G-no
                          Donateur

ik hoop morgen toch echt een cilinder voor aprilia binnen te krijgen, maargoed:lol

edit: een cilinder met membraaninlaat op het blok, moet nie gekker worden:P

LvDoni
                            Topic starter

Ik weet dat G-no er mee bezig is, en goed ook! 😉

We zitten nu op 17/18pk met een af1 cilinder op een puch, en dan is er nog niks aan de cilinder gedaan 😉

TimoO_
                              Donateur

heh.. wacht eens.. je hebt toch zeker ook yamaha AF1’s of ben ik nou dom? edit: sorry, ben in de war met FS1

en dat moet inderdaad membraaninlaat op de cilinder zijn 😛

speedbuxy
                                Bijdrager

LvDoni :
                                  @Speedbuxy, die cilinders zijn niet gemaakt voor een slag van 43mm. Een prorace ook niet, maar de kop valt erin, en is erg mooi lopend te krijgen. Nouja, ik begin er eerst nog niet aan, wie weet als ik veel vrije tijd krijg en een beetje geld. Opzich is het niet zo moeilijk te realiseren lijkt me, alleen je hebt iets meer beperkingen dan op een puch.

Ik denk ook vanuit een aangepast kruk aangezien je het anders toch nooit echt top krijgt, want dan moet je er een ophoogplaat van minimaal 1,5mm onder doen, die 1,5mm verlies je boven dan weer aan squisch/compressie waarde en dat maakt best uit, helemaal op cilinders die een uitlaatpoort hoogte hebben die bijna op de helft van de slag ligt die kunnen die 1,5mm helemaal slecht missen bovenin.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.