- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 1 maand geleden door niceVespa.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 januari 2009 om 21:53 #284157
Hallo allemaal,
ik ben piron, 17 jaar, wonend in nijmegen. Na 8 maanden gebruik te hebben gemaakt van dit forum, vond ik het weleens tijd worden om een perso aan te maken.
recente foto’s van de ciao heb ik niet, die worden binnekort gemaakt!’
Graag wil ik jullie wel vertellen over een projectje waar ik nu mee bezig ben, de lachgas ciao!
het begon allemaal als een uitprobeersel, met een slangetje in de luchtfilter spoot ik lachgas in de ciao. Ik hoorde dat de ciao opeens heel hoog stationair ging lopen, dus gaf ik het wel een kans.Ik ging het rijdend proberen, maar dat liep 7 van de 10 keer fout af… 4 keer is de luchtfilter ontploft als gevolg van een ontplofingkje in de luchtfilter, 3 keer werkte het maar een klein beetje, en 3 andere keren ging het verdomde goed. Jammergenoeg heb ik de keren dat het goed ging, niet op film staan want daar trok hij vanuit stilstand opeens op 1 wiel weg!!!
Dit alles gaf mij goede hoop, en ik ben nu begonnen om een blokje aan te passen, zodat ik het lachgas via een slagroomspuit in het carter kan spuiten. Hiervoor heb ik met epoxyhars een benzinekraantje op een mix-carter gelijmd, zodat ik het systeem ook kan afsluiten, en hij geen valse lucht zuigt als ik zonder lachgas rij.
Foto’s zeggen natuurlijk wat meer
http://www.mijnalbum.nl/Album=MPHVWIDW

Helaas staat door wat geldproblemen het projectje nu stil, maar daar komt als het goed is wel verandering in, alleen weet ik niet wanneer!
Mixert
22 januari 2009 om 21:59 #436669misschien domme vraag maar als je de oliepomp eraf zou halen en daar lachgas op aan sluit kan dat niet? of begrijp ik het systeem nu verkeerd? verder leuk project ik zal het blijven volgen
22 januari 2009 om 22:03 #436670Dat zou inderdaad kunnen ja, maar dan heb je het probleem dat als je zonder het lachgas rijd, dat hij daar dus lekt, omdat dat dan een openstaande kraan is… En het karter heb ik gekregen zonder oliepomp en zonder olie nippel, dus moest ik er wel een kraantje opzetten.
23 januari 2009 om 01:12 #436672
>>kruin-ritsjerd<<ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat:)
suc6 ermee
23 januari 2009 om 08:41 #436675het geeft zeker resultaat, heb er zelf ook mee gereden alleen schoot elke x door de druk de slang er af, maar het is zeker haalbaar
23 januari 2009 om 09:50 #436677nice,,, hoop voor je dat het gaat lopen..
23 januari 2009 om 11:27 #436678idd ben benieuwd en volgende keer zeker ff filmen!! 😀
18 februari 2009 om 18:40 #437585maar hoe heb je die nippel aan de zijkant gemaakt zodat er toch nog een kraantje op kan?
18 februari 2009 om 18:49 #437586ben benieuwd of het echt werkt:) wel moet je de fles andersom doen, bij het optrekken word het gas naar achter geslingerd waardoor je geen optimale gastoevoer hebt.
18 februari 2009 om 19:18 #437587@ 67devil67: Ik heb gewoon de oude nippel er af gehaald, en er vervolgens een benzinekraantje op ge lijmd.
@ G-no: Werken doet het, dat wist ik al, heb het eerst al gedaan via een slangetje die de luchtfilter in liep… maar constant werken lukt me nog steed niet, ook met deze carter niet. Ik rij momenteel rond met dit blokje, en heb het ook 1 keer getest. Weer kreeg ik backfire, en plofte mijn luchtfilter uit elkaar, en kwam er een grote vlam onder de treeplank vandaan :lol
Hier moet ik dus nog wel wat aan gaan doen, want 3 van de 10 pogingen doet hij het ongeveer….Gas heb ik nog zat, en in de vakantie ook tijd, dus hoop dat hij binnekort het altijd goed doet
18 februari 2009 om 19:25 #437588nice nice:) ben benieuwd naar filmpje als het werkt 😉
18 februari 2009 om 21:11 #437596lijkt me zker lagge ineens zoon stootgas filmen;)
GTZ NV
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.