- Dit onderwerp bevat 36 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar, 6 maanden geleden door MitchelSi.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 januari 2023 om 18:36 #818208
Hallo allemaal, ik ben Mitchel uit Warmenhuizen en trotse eigenaar van een Vespa si,
Op 3 augustus heb ik een vespa si aangeschaft, dit was mijn 2de brommer na een peugeot fox, de si zag er toen nog zo uit:

In het begin was het de bedoeling als doorverkoop project maar na er een tijd op gereden te hebben vond ik de brommer toch te leuk om weg te doen,
Ik twijfelde eerste om het frame in de originele kleur opnieuw te spuiten maar na een tijd nagedacht te hebben wou ik het frame toch origineel houden, het roest vond ik achteraf toch wel een leuke originele look hebben, ook heb ik er 2 trappers op gezet maar ik denk eraan weer voetensteuntjes te nemen
Ik heb in het begin een tijd gereden met de originele 50cc cilinder en hierbij een nieuwe gianelli citypower gekocht, maar na een tijd wou ik toch sneller, dus ben ik overgegaan op een polini 65cc met proma cc, was eerst opzoek naar dr65 maar die was op dat moment lastig te verkrijgen,
Ook heb ik in de tussentijd 2 zwarte velgen gemonteerd, een zwart stuur, en wat onderdelen zwart gespoten, hieronder ziet u hoe hij er nu uit ziet

Ook heb ik hem voorzien van een telefoonhouder en op het stuur een toerenteller,Het enige nadeel is dat sommige onderdelen die ik gespoten heb voorheen chrome waren, denk hierbij aan de trapper cranks en achterbeugels, dit chrome zorgt ervoor dat de verf los laat en lelijk wordt, de oplossing hiervoor weet ik nog niet,
Sinds vanmiddag staat hij weer even stil want ik denk dat mijn keerring is gaan lekken omdat hij alles doet wat hij moet doen behalve starten
Si rijder Mitchel8 januari 2023 om 10:04 #818213Hoi Michel, Mooi begin van je perso

Ik rijd zelf ook regelmatig met mijn si op het strand,
van hoek van holland naar Scheveningen, als het net licht begint te worden.
Geen kip te zien.Bij elektronische ontsteking wil de keerring nog wel eens los schieten. Ik lijm hem er altijd in met secondelijm.
Chroom kan je ook schuren, dan pakt de lak wel.8 januari 2023 om 19:26 #818232Welkom Mitchel, weer een Noord-Hollander op ons forum😎
11 januari 2023 om 12:35 #818273hey, heb de si inmiddels weer goed lopend, mijn bougiedop had het begeven en bobine ook, eerst een andere bougiedop gepakt maar vonkte niet dus heb hiervan het zekeringetje opgeschuurd en vonkte weer maar niet de mooie blauwe vonken die je hebben wilt en starte nog niet dus heb toen een andere bobine gemonteerd en hij starte in 1x, het chrome moet ik idd even goed aanpakken wat het wordt nu steeds lelijker, wel 2 voetstepjes overgenomen van rikkert die ga ik monteren ipv de trappers, dus mag ik weer lekker aanrennen ipv aan kicken
Si rijder Mitchel11 januari 2023 om 12:36 #818274er zijn ook meer brommer rijders in mijn omgeving dan ik dacht, ik dacht dat alles wel weer rond twente en groningen zou zitten maar noord holland is dus stukke meer
Si rijder MitchelIn de afgelopen dagen heb ik weer wat dingen aan de si gedaan,
Ik begon met het opknappen van de proma cc, netjes lasnade donker gemaakt, blanke lak, en voorzien van een minarelli terugloopuitlaat demper, dit omdat de proma demper er slecht aan toe was, ik heb deze demper netjes opgeknapt,
Ook heb ik een varioset gemonteerd met polini voorvario, jmpb snaar, malossi koppelingshuis en 1:11 vertanding
En ook heb ik vandaag een viskarretje gehaald, op het aanpassen van de trekhaak na was deze eigenlijk meteen goed
Hij is nog lelijk wit enzo maar ik ga de si en de kar helemaal opknappen, ik ga de blauw terughalen maar een andere tint want lichter maar wel met de grijstint erin, en de rest wil ik netjes gland zwart maken, zelfde voor de kar waar ik ook nog een deksel op ga maken, het ziet er nu nog rommelig uit door de verschillende kleuren maar hier komt verandering inSi rijder Mitchel5 februari 2023 om 09:50 #818552Wat een handig karretje

Bedankt voor het delen van de foto en voor het laten zien van deze geweldige toevoeging aan je brommer. We kunnen niet wachten om te zien hoe je vis karretje presteert tijdens jouw avonturen. Wie weet zullen andere forumleden jouw idee snel volgen en zullen we binnenkort een hele parade zien van brommers met vis karretjes!
10 februari 2023 om 22:49 #818606Daar zit wel een mooi gebakkie aan de si dat is wa handig om spul mee te nemen hopelijk heeft dat blokje genoeg pk om hem te trekken zal dat blokje mooi bewerkt zijn dokr iemand😉
Als het lelijke is rijd het goed. Is het mooi dan is het kapot
Mijn projecten beetje beun maar wel goed20 februari 2023 om 11:54 #818722wat is jullie mening over terugloper op vespa blokjes, heb nog een minarelli horizontaal stage 6 terugloop uitlaat liggen en een oude sito voor vespa si die ik netjes aan elkaar zou kunnen lassen, zou dit leuk rijden op mijn 65cc of is een terugloper te groot en extreem en moet je daar al minimaal 70cc etc voor hebben?
Si rijder Mitchel20 februari 2023 om 18:54 #818726Een expansieuitlaat moet een bepaalde lengte hebben.
Een terugloop expansie uitlaat is ontstaan door de komst van de scooter.
De scooter heeft het motorblok naast/net voor het achterwiel waardoor er
geen ruimte is voor een gewone expansieuitlaat op volle lengte.
Vandaar eerst een krul om lengte terug te winnen, waardoor het einde van de
uitlaat met demper toch ergens naast het achterwiel eindigd ipv een
halve meter er achteraan.
Voor Ciao, Si, Bravo enz. zijn er 2 expansieuitlaten, de lange, die zijn zonder enige
vorm van bochten recht toe recht aan, de demper daarvan komt wel verder dan het achterwiel.
En de krul-achtige zoals Polini top-one, Leovinci krul, enz enz.Een “vreemde” expansie uitlaat zou je altijd eerst moeten proberen.
Normaal wordt in de racerij voor elke vorm van tuning van de
tweetakt cilinder een andere uitlaat gemaakt.https://vespa-ciao.nl/tunen/uitlaten-vespa-ciao-gilera-citta-en-piaggio-brommers/
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.21 februari 2023 om 21:43 #818732Leuk project! Ik wil ook ooit nog een viskar/aanhanger maken waar ik mijn vis spullen in kan doen. Kan ik mijn 2 hobby’s combineren 😎
Betreft die terugloop uitlaat, denk ik inderdaad dat je blok te weinig kan leveren om goed te presteren. Op zulke scooter blokken zitten als ik het goed heb 17.5 mm carburateurs die een uitlaat beter vullen dan een 13/13 of zelf lager.
Maar je kan het natuurlijk altijd proberen🤟🏻Succes
1 maart 2023 om 22:33 #818796
ik heb een terugloop uitlaat op mijn si zitten, is een zelfgemaakte opmaat uitlaat en ik weet niet hoe ik er een krul in moet krijgenHet is vaker kapot dan dat ik er op kan rijden. 4,5 pk @ 8700 RPM, 4 Nm @ 7500 RPM4 maart 2023 om 21:39 #818831Ziet er leuk uit cas, loopt het ook een beetje? Wat is je setup
Si rijder Mitchel6 maart 2023 om 17:44 #818848Er zit een berwerkte 38,2mm cilinder op met 4 spoelpoorten en een voetplaat van 3mm omdat de poorten niet helemaal open kwamen. De carters zijn gemachted met de cilinder. Er zit een brom krukas in met berekende inlaattimingen. De Carburateur is uiteraard een 13mm. De uitlaat is de zelfgemaakte opmaat pijp. Dit alles bij elkaar is goed voor 4,5pk en 85km/u met poelie 65mm.
Foto van de cilinder hou je me te goed.
Flyby onder een andere brommer met hetzelfde blokje:
https://youtu.be/tnNsVRvPZk0Het is vaker kapot dan dat ik er op kan rijden. 4,5 pk @ 8700 RPM, 4 Nm @ 7500 RPMGoedenavond, de afgelopen tijd ben ik bezig geweest met het ontwerpen van nieuwe koplamp roosters voor vespa Si, aangezien er maar 1 setje te koop is, ben erg tevreden en zijn inmiddels al best sterk, ben er wel even mee bezig geweest, lijkt een eitje dat printen maar onderschat het niet deed het voor het eerst

Si rijder Mitchel -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.