Vespa-Ciao.NL
:: Misterd11’s ciao & si

Home Forums Perso’s Projecten Misterd11’s ciao & si

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 150)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

misterd11
    Topic starter

blokje vandaag weer gedemonteerd, want me koppeling klapperde mee, bleek het platte vlak van de krukas af te wezen.
      Dus nu ben ik opzoek naar een goede pen 10 snor of brom krukas, met net schroefdraad en plat vlak.

niek1992
      Bijdrager

met koppeling voor poulie? want dan kan je nog wel gewoon rijden met vario ;).

misterd11
        Topic starter

Ja, maar ik heb geen vario aandrijving meer, en ik moet nog mijn cilinder inrijden met poelie, is wel zo veilig!!

niek1992
          Bijdrager

hoe denk je dat ze die superbravo’s inrijden? :con. die hebben standaard vario. gewoon even stationair laten draaien. eventjes warm worden en wat rustig met het gas de eerste paar kilometer.

maakt geen ruk uit hoor, of je nou met vario of met poulie je cilinder in rijdt.
            wanneer wilde je dat 13mm spruitstuk nou komen ophalen? kan je ook nog wel een andere ontsteking meegeven.

misterd11
            Topic starter

Uh moet eerst even een kruk vinden. Hoe had jij eigenlijk mijn krukas in de carter gezet?

niek1992
              Bijdrager

net ook al even op facebook gesproken, zoals ik al aangaf heb ik eerst de lagers gemonteerd in het carter, lagers heb ik in de verpakking gelaten & ingevroren. dagje of 2 vond ik lang zat. carters heet gestookt, lagers viel in het kleine carter er zo in.
                groot carter had wat moeite, hier was de lagerpassing wat rommelig, maar met een dop 20 heb ik die er rustig in kunnen tikken (hoefde weinig kracht te zetten).

Toen de lagers warm gemaakt met een verfföhn (pas op dat je er niet te lang op zit, verkracht je je lagers mee), en de krukas afgekoeld tot -65 (ongeveer;p). viel er zo in.

misterd11
                Topic starter

laatste aanwinst!

Vespa si, wordt opgeknapt

Zo was hij na 10 min.

Geen succes, er komen witte/ of zwarte 10 spakers in, telescoop voorvork, en iets hogere veren, setup wordt standaard of 43 dr evo blokje, wel i.c.m. vario

ERIKJAN1984
                  Donateur

netjes hoor!

Leovince
                    Bijdrager

Achter wat verhogen, Ciao mix koplamp, nieuw type si kappen, stuurschuim, aero voorspatbord, traanplaat treeplankjes, stepjes en een mooi fel kleurtje zou hem zeker niet misstaan + de dingen wat jij opnoemde:P

Origineel vind ik een si maar heel lelijk, maar als je ze wat sportiever maakt zoals AA-T had gedaan vind ik ze zeer mooi!:)

SuperSi
                      Bijdrager

2,50 bandjes voor 2,75 achter
                        andere veren, andere vork, stepjes en andere kappen

misterd11
                        Topic starter

er komt een telescoop voorvork in+ mix koplamp, zwarte 10 spakers, zwarte nieuwe zijkappen, treeplankjes worden zwart, mid hoogte stuurtje, en hogere veren

Wilk1985
                          Moderator

Telescoop voorvork met een Ciao koplamp is zeker een aanrader en 10 spakers zie ik altijd als de “echte” velgen voor een Si, ze passen er gewoon mooi bij!

Complimenten ook over je Ciao, net ding, op de eerste foto is hij 100% precies zoals mijn eerste brommer die ik kocht toen ik 16 was, ook een mix ook zwart rood alles het zelfde gaaf man 😀

Succes met je Si!

misterd11
                            Topic starter

thanksman, ja altijd leuk die brommertjes he!

misterd11
                              Topic starter

vandaag ff kickblok en varioset ondergeknald onder de si, toen maar ff naar alkmaar gereden om een citypower te halen. Si’tje rijdt nu 54, mooi snelheidje, ga binnenkort weer 43 polini blok opbouwen voor onder de ciao, daar komt uiteindelijk ook weer de varioset onder!

Mike
                                Bijdrager

waarom gooi je die polini niet onder je si… juist zo’n si met 43mm en vario soeft over de straat man
                                  en bovendien kun je met meer gemak op hogere snelheid een rot paadje nemen.!

Mike
                                15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 150)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.