- Dit onderwerp bevat 149 reacties, 25 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 11 maanden geleden door Wilk1985.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 maart 2011 om 15:36 #469737
Sproeier 60-64 lijkt me.
Heb je al een normale vespa uitlaat geprobeerd?
25 maart 2011 om 17:32 #469587alles al geprobeerd, blijft warmlopen, sproeier 58, 60, 63, 64 getest, en citypuffer, leo krul, en terugloop, maar creco zuigt hard
25 maart 2011 om 18:13 #469744Het lijkt erop alsof je erg gefrusteerd bent door de cilinder. Kan ik me ook wel voorstellen, maar vaak genoeg hebben de problemen een logische verklaring. Het is alleen zoeken naar de oorzaak.
Je kan nu wel uitsluiten dat het aan je sproeierbezetting ligt alhoewel de Creco een redelijk groot sproeiertje lust. (66-68, op een uitgevijlt blokje)
Vele Creco’s vertonen klemmende zuigers onderin in de cilinderwand. Pak je zuiger er eens bij en draai deze daar eens rond of deze daar ook klemt?
De randen van de poorten zijn niet erg netjes, niet veel slechter dan de wat duurdere merken, maar je zal deze wel wat kunnen bewerken om zo de inrij periode te verkorten.
28 maart 2011 om 14:04 #485275Ik heb alle sproeiers ondertussen al geprobeerd van sproeier 58 rot 64 icm standaard en malossi filter met city puffer en me leo terugloop maar hij blijft raar doen zie filmpje http://www.youtube.com/watch?v=zLuiGKi2yPY
28 maart 2011 om 14:07 #485276ik weet nog dat niet 68 had icm licht geveild blokje
dus beter begin je met een 70 en ga je zo naar beneden.
en gebruik een std filter28 maart 2011 om 14:51 #485277Aan de hand van je filmpje kan ik het volgende zeggen. Het uitvallen zijn geen warmlopers en dit zal ik niet aan de cilinder toeschrijven. Ik hoor wel een rateltje in je blok wat kan duiden op bijvoorbeeld je zuigerveren.
Het uitvallen klinkt voor mij alsof hij gewoon geen mengsel meer krijgt. Hoe is de doorstroming van benzine toevoer eigenlijk? Misschien dat hij vacuum trekt. Vuil banjofilter, filtertank of heb je ook een extra benzine filter tussen je benzineslang?
Het probleem kan ook nog in je onsteking zitten. Ergens kortsluiting of geen goede massa.
28 maart 2011 om 15:52 #485279heb de tip van aapie geprobeerd, en alle filters zijn schoon, onstekking is goed, dus denk toch dat het aan een klemmende zuiger ligt
28 maart 2011 om 16:29 #485280heb je het blok al open gehad dan? het klinkt mij in de oren als een ontsteking die wegvalt. je hebt elec. ontsteking toch? ha even de draden na die richting de cdi lopen, ik had namelijk net zo een probleem, en na het vervangen van die draadjes, was het opgelost.
heb je ook wel eens gehad dat er knallen uit de uitlaat komen?28 maart 2011 om 17:10 #485282Ik heb gisteren ongeveer hetzelfde gehad, toen zat mijn bougiekabel heeft bagger (Lees: losjes) op mijn bougiekop.
toen viel hij op een gegeven moment ook uit, en ook had ik knallen uit mijn uitlaat.Denk eigenlijk niet dat dit het zou zijn omdat jouwe ook steeds weer aan gaat, dat deed mijne niet.
Klemmende zuiger kan ik voor 95% uitsluiten, want kan mij nergens herrineren dat het blok op een bepaald punt stroef liep.
Draai even een paar rondjes met het vliegwiel en dan voel je gelijk of hij op een bepaald punt stroef loopt.28 maart 2011 om 18:22 #485285als ik jou was zal ik me stationair meer open draaien… en andere iets kleinere sproeier
28 maart 2011 om 19:51 #485289Citta_Florian :
Ik heb gisteren ongeveer hetzelfde gehad, toen zat mijn bougiekabel heeft bagger (Lees: losjes) op mijn bougiekop.
toen viel hij op een gegeven moment ook uit, en ook had ik knallen uit mijn uitlaat.Denk eigenlijk niet dat dit het zou zijn omdat jouwe ook steeds weer aan gaat, dat deed mijne niet.
Klemmende zuiger kan ik voor 95% uitsluiten, want kan mij nergens herrineren dat het blok op een bepaald punt stroef liep.
Haal je blok er eens onder weg om dat toch even te checken en draai even een paar rondjes met het vliegwiel en dan voel je gelijk of hij op een bepaald punt stroef loopt.dat met de kabels, wat ik vertelde heb ik ook gehad, en steeds sloeg hij weer aan na even lopen, en na even reden faalden de draadjes weer, en stopte die weer. soms met knallen uit de uitlaat, van onverbrande benzine die toch nog een vonk kreeg.
28 maart 2011 om 19:58 #485291zeker weten dat alles schoon is?
klinkt een beetje alsof je je vlotterbak leegmaakt, valt ie uit.
dan loopt ie weer vol start je em weer en valt ie weer uit omdat ie leeg is.28 maart 2011 om 21:15 #485294Nee ik heb geen knallen uit me uitlaat gehad, en alles is schoongemaakt vlotterbak is stralend schoon, ik denk dat ik de tip van pepko probeer, zal me onsteking anders vervangen, ik ga eerst even een andere bougie morgen proberen. Gr.
28 maart 2011 om 21:44 #485298Iets klopt totaal niet aan dat blok, maar wat ….
Totaal geen toeren, valt weg (misschien inderdaad wel een brakke ontsteking).
29 maart 2011 om 16:35 #485312Get is inderdaad de brakke onsteking, ik gebruik nu weer me oude blok
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.