Vespa-Ciao.NL
:: Mirage Vario Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Mirage Vario Ciao

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 364)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

sjaak trekhaak

Update: 01-05-09

vanmorge bij epc 3 nieuwe schroefjes voor de ontsteking gehaald ,ontsteking heb ik vervroegt zoals in de how to beschreven word.
      verder het blokje in elkaar gezet en onder de brommer gehangen ,5 liter v power gehaald en gemeng met castrol rs mengverhouding 1:40 voor het inrijden, als die is ingereden doe ik gewoon weer 1:50 mengen of 1:45, brommer loopt weer als een zonnetje mooi geluidje en je voelt dat die wil8)
      nu eerst inrijden en dan komt er een filmpje;)

niceVespa
      Bijdrager

mooi rijdt hem goed in;)

GTZ NV

peter139
        Bijdrager

mooi ciaotje hoor. Vooral dat je hem verlaagd hebt. succes met je nieuwe cilinder

sjaak trekhaak

dankje, gister avond al 1 tank leeg gereden:) in het begin stotterde die een beetje ,bleek dus dat de cola niet goed uit de tank was gespoeld:con tank leeg laten lopen nog eens doorgespoeld en nieuwe benzine erin en het was weg ,ook al een paar keer flink gas gegeven en ik moet zegge hij rijd heerlijk, pakt gewoon super op als je gas loslaat en dan weer gas geeft8)

sjaak trekhaak

Update: 13-05-09

Vandaag een pakje van edjuh gekregen:)

koppelingshuis voor de vario, ziet er echt nice uit ,zate ook nog wat stickers een moertje en zo`n gekartelt ringetje, word dus een + na de whitelist voor edjuh.

ook een wat mindere update ,heb nu 3 tanks leeg gereden maar op top had ik het gevoel dat die best erg inhield ,ik kijke had ik weer speling op de krukas ,is de lagerpassing gaar aan een kant, had ik van swiddy een krukas gekocht blijkt die ram gaar te zijn ,krijg je geen moer meer op gedraaid:((
              gelukkig heb ik een ander krukasje kunne regelen dus morgenmiddag weer sleutelen.

Edjuh
              Bijdrager

Past mooi bij je *bli..* ciao(ik hou niet van het woord:P).

Veel plezier ermee.

eboonmemaar
                Donateur

koppeling huis is echt geil!!! bling bling swa! 😉

ArvidW
                  Donateur

Wow, heb je ook een foto van de complete brommer met dat koppelingshuis erop (a)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

sjaak trekhaak

nee nog niet ,moet de startsegmente nog over zetten enzo ,waarschijnlijk morgen foto`s;)

mefke84
                      Bijdrager

Harry dat is een geile koppelingsschaal,

sjaak trekhaak

ich weit et sies ich weit et:)

mefke84
                          Bijdrager

sjaak trekhaak :
                            ich weit et sies ich weit et:)

ich weit het aug, frenske:P

sjaak trekhaak

Update: 18-05-09

Gister de hele dag zitte sleutelen en toen kwam ik me toch ergens achter, ik had een paar maanden geleden een dmp krukas gekocht bij jmpb die was besteld als een pen 10 maar gister bleek dus dat ik een pen 12 krukas in m`n blokje had zitten, maargoed de lagerpassing van die krukas was gaar dus heb ik gister een andere krukas met verse lagers en pakkingen in m`n blok gezet en toen ik de zuiger op de krukas wilde zetten paste het naaldlagerwat bij de 80 pinasco zat niet in de krukas, bleek dus een pen 12 naaldlager te zijn maar er zat wel gewoon een pen 10 pistonpen bij de cilinder:con
                              gelukkig had ik nog een pen 10 naaldlager dus was het probleem snel opgelost ,zuiger en cilinder zagen er na 3 tanks gewoon nog super netjes uit ,heb nu ook geen last meer van koolaanslag op de zuiger zoals ik voorheen wel had dus zelf mengen met goede olie heeft zeker nut:thumb
                              ook heb ik de startsegmente in het nieuwe koppelingshuis vast gezet en op de brommer gezet.

ben er zeer tevreden over.

TimoO_
                              Donateur

Koppelingshuis ziet er goed uit! 😀 Merk je ook enig verschil ofzo? Kan me er best wat bij voorstellen dat je het een iets veiliger gevoel geeft, en misschien wat minder trillingen/beter aangrijpen?

En ja, zelf mengen met goede olie maakt zeker een verschil! Bij het kopje van mn kit racing kon ik de aanslag er met een doekje vanaf vegen en hij blonk weer als voorheen (ook na een litertje of 7).

sjaak trekhaak

ik heb er nog niet echt mee gereden aleen ff hier de straat op en neer maar toen was die koud dus heb niet echt gas gegeven ,hij grijpt wel beter aan met starten ,met het oude huis greep die heel slecht aan en sloeg die over met aanduwen.

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 364)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.