- Dit onderwerp bevat 279 reacties, 53 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 4 maanden geleden door Piet30.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 juni 2009 om 20:58 #452855

Die is zooooo briljant, die helm etc. extreem schattig/stoer haha.
22 juni 2009 om 04:43 #452856Loek :
Ik heb even gekeken wat moeilijk gaat worden:-Koplampje, kleine vroege model
-Zijschermen, eerste model met andere bevestigingspunten als de latere
-ivoorwitte handvaten (van “Domino” erg moeilijk, van Magura wel te vinden maar niet origineel op ciao. Of je oude oplappen natuurlijk)Je kan ook de handles en handvaten van een (donor) vespa bravo gebruiken van 1976 en daarvoor. Deze zijn het zelfde alleen heb ik ze nog niet gezien met witte handvaten.
Deze hieronder heb ik zelf ook gehad, geheel orgineel. Ik had zelfs het bagagerekje er nog voorop zitten.
Persoonlijk vind ik de bravo uit die jaren ook het mooist en tevens ook de mooiste vespa, alleen jammer van de slechte plastic tanks die ook verkleurden door het licht na lange tijd.
Ik meende dat later deze tank is vervangen door een ijzeren uitvoering…of waren deze er gelijktijdig al?

*edjuh: de tank werd in de jaren 80 van metaal en de superbravo had wel zn kunststof tank natuurlijk.*
Thnx edjuh. Weet ik dat ook weer 🙂
22 juni 2009 om 10:02 #452858Natuurlijk gekkehenk, iedere Vespa brommer is uitegerust met hetzelfde spul. toen de Ciao van Arjan is een vroege en toen bestonden nog enkel de Ciao en de eerste versie van de Boxer. Van die twee brommers zou je inderdaad donor onderdelen kunnen halen.
22 juni 2009 om 15:56 #452871Jammer genoeg lees ik enkel de eerste post van de auteur.Voor de rest heeft deze niet meer gereageerd.
Zou anders wel een foto “detail” willen zien van de uitlaat.
En jammer dat de achterbrug niet ingekort-aangepast is!22 juni 2009 om 16:12 #4528728)De auteur dat ben ik geloof ik!
Heren en beste Barry, ik ben zoals eerder gezegd onder de indruk van de reacties.
3 man heb ik inmiddels een pm gestuurd als antwoord op specifieke vragen.Straks ga ik nog een keer kijken bij de Ciao op zoek naar het frame nummer en zal dan gelijk een foto van de uitlaat maken! Het viel me nu voornamelijk op dat er een forse deuk in zat!
En over die achterbrug zal ik m’n vader bijna 40 jaar na dato, nog een standje geven! :no
Als ie dat maar overleeft…!Voor nu neem ik alle info even als een spons op…
Zodra ik weet hoe we dit gaan aanpakken schrijf ik uiteraard meer! Hauptsache : de Ciao wordt eer aangedaan!22 juni 2009 om 17:38 #452879Heb er zelf ééntje gebouwd , euh zelfs 2.En die tweede heeft Edjuh nu.Dacht er een zijspan aan te bouwen,maar wegens tijdgebrek & geen goesting meer,is dit project afgeschoten.
Zie dat je van Heemstede bent.Doe ze daar op het circuit eens de groeten van Barry & Sandra van Racing Team Rumst.Ex eigenaars van een top circuit in België.
22 juni 2009 om 17:46 #452880@barry sinds wanneer is er een circuit in hstede ; ?
22 juni 2009 om 18:12 #452881Zeer lang hoor vriend.Pracht van een circuit & een goeie Chinees in de geburen.
22 juni 2009 om 18:21 #452420aa ik weet welk chinees meneer bedoeld;)
met die parkeerplaats boven en dat kleine vijvertje voor de deur
bij die brug
jaja22 juni 2009 om 18:58 #452883Update 22-6
uit nieuwsgierigheid naar het exacte model, heb ik het chassisnummer opgezocht vanavond:
C7E1T *147652*
Helaas, niet onder de 1000
Dit betekent als ik het goed begrijp dat ie nieuw nog met zo’n rond koplamp afgeleverd is geweest!
en dan moet er CIAO in het blauw cursief op de tank.. klopt dat ?Ik zet in een nieuw album nog even wat foto’s als ‘bewijs’
Tevens wat foto’s van de ‘Domino’ handle, de grijze kappen en de uitlaat voor Barry!http://www.mijnalbum.nl/Album=LA3HUIFM
PS: leuk dat Barry Heemstede zo goed kent, de locale ‘omloop’ zou zeer geschikt zijn voor mijn mini ciao! 🙂
22 juni 2009 om 20:24 #452718miniciao1968 :
Update 22-6uit nieuwsgierigheid naar het exacte model, heb ik het chassisnummer opgezocht vanavond:
C7E1T *147652*
Helaas, niet onder de 1000
Dit betekent als ik het goed begrijp dat ie nieuw nog met zo’n rond koplamp afgeleverd is geweest!
en dan moet er CIAO in het blauw cursief op de tank.. klopt dat ?Ronde koplamp is Italiaanse markt, dat kleine vierkante lampje dat hij op de oude foto’s heeft is origineel op jouw Ciao.
22 juni 2009 om 21:32 #452890Ok Loek bedankt! Via de Italiaans Ciao-site zie ik net dat hij volgens het chassisnummer uit 1969 is!
1968 liep tot chassis nr 145013 ! 8)
Tja en nu ?? Maken we er MiniCiao1969 van ?
Ik moet m’n vader toch eens vragen waarom hij een 1 of maximaal 2 jaar oude Ciao, zo jong verbouwd heeft!23 juni 2009 om 04:15 #452892Ik had eerst mijn uitlaat ook zo.Maar deze komt zo laag,dat een rechtse bocht niet kan.Mijne ziet er zo uit:
23 juni 2009 om 06:37 #452896Wat ik me af vraag is hoe dat rijden in zn werk ging, ik neem aan dat je een beetje rondjes op zo’n pleintje mocht maken. Maar hij moet haast wel begrensd zijn want ik zou mn kind niet op een fietsje zetten met het vermogen van een volwaardige brommer. De wieltjes begrenzen dan wel in snelheid, maar het gaat alsnog te hard lijkt me.
Dan post ik alle andere mini’s die ik ken ook maar even:

=)Ok er zijn meer te vinden, dit is wat binnen handbereik ligt.
23 juni 2009 om 06:56 #452897mooi project met sentimentele waarde.
als het goed is heb ik misschien nog wat onderdelen uit die tijd.
– grijze kappen heel misschien (als moeder de schuur nog niet heeft op geruimt :S )
– grijze handvaten, verchroomde rem + decompressie hendels. (misschien in betere staat) -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.