Vespa-Ciao.NL
:: MiniCiao1968

Home Forums Perso’s Projecten MiniCiao1968

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 280)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Bijdrager

Die is zooooo briljant, die helm etc. extreem schattig/stoer haha.

gekkehenk
      Bijdrager

Loek :
        Ik heb even gekeken wat moeilijk gaat worden:

-Koplampje, kleine vroege model
        -Zijschermen, eerste model met andere bevestigingspunten als de latere
        -ivoorwitte handvaten (van “Domino” erg moeilijk, van Magura wel te vinden maar niet origineel op ciao. Of je oude oplappen natuurlijk)

Je kan ook de handles en handvaten van een (donor) vespa bravo gebruiken van 1976 en daarvoor. Deze zijn het zelfde alleen heb ik ze nog niet gezien met witte handvaten.

Deze hieronder heb ik zelf ook gehad, geheel orgineel. Ik had zelfs het bagagerekje er nog voorop zitten.

Persoonlijk vind ik de bravo uit die jaren ook het mooist en tevens ook de mooiste vespa, alleen jammer van de slechte plastic tanks die ook verkleurden door het licht na lange tijd.

Ik meende dat later deze tank is vervangen door een ijzeren uitvoering…of waren deze er gelijktijdig al?

*edjuh: de tank werd in de jaren 80 van metaal en de superbravo had wel zn kunststof tank natuurlijk.*

Thnx edjuh. Weet ik dat ook weer 🙂

Loek
        Bijdrager

Natuurlijk gekkehenk, iedere Vespa brommer is uitegerust met hetzelfde spul. toen de Ciao van Arjan is een vroege en toen bestonden nog enkel de Ciao en de eerste versie van de Boxer. Van die twee brommers zou je inderdaad donor onderdelen kunnen halen.

barry
          Donateur

Jammer genoeg lees ik enkel de eerste post van de auteur.Voor de rest heeft deze niet meer gereageerd.
            Zou anders wel een foto “detail” willen zien van de uitlaat.
            En jammer dat de achterbrug niet ingekort-aangepast is!

miniciao1968
            Topic starter

8)De auteur dat ben ik geloof ik!
              Heren en beste Barry, ik ben zoals eerder gezegd onder de indruk van de reacties.
              3 man heb ik inmiddels een pm gestuurd als antwoord op specifieke vragen.

Straks ga ik nog een keer kijken bij de Ciao op zoek naar het frame nummer en zal dan gelijk een foto van de uitlaat maken! Het viel me nu voornamelijk op dat er een forse deuk in zat!
              En over die achterbrug zal ik m’n vader bijna 40 jaar na dato, nog een standje geven! :no
              Als ie dat maar overleeft…!

Voor nu neem ik alle info even als een spons op…
              Zodra ik weet hoe we dit gaan aanpakken schrijf ik uiteraard meer! Hauptsache : de Ciao wordt eer aangedaan!

barry
              Donateur

Heb er zelf ééntje gebouwd , euh zelfs 2.En die tweede heeft Edjuh nu.Dacht er een zijspan aan te bouwen,maar wegens tijdgebrek & geen goesting meer,is dit project afgeschoten.

Zie dat je van Heemstede bent.Doe ze daar op het circuit eens de groeten van Barry & Sandra van Racing Team Rumst.Ex eigenaars van een top circuit in België.

Lennaert
                Sleutelbeheerder

@barry sinds wanneer is er een circuit in hstede ; ?

barry
                  Donateur

Zeer lang hoor vriend.Pracht van een circuit & een goeie Chinees in de geburen.

Lennaert
                    Sleutelbeheerder

aa ik weet welk chinees meneer bedoeld;)
                      met die parkeerplaats boven en dat kleine vijvertje voor de deur
                      bij die brug
                      jaja

miniciao1968
                      Topic starter

Update 22-6

uit nieuwsgierigheid naar het exacte model, heb ik het chassisnummer opgezocht vanavond:
                        C7E1T *147652*
                        Helaas, niet onder de 1000
                        Dit betekent als ik het goed begrijp dat ie nieuw nog met zo’n rond koplamp afgeleverd is geweest!
                        en dan moet er CIAO in het blauw cursief op de tank.. klopt dat ?

Ik zet in een nieuw album nog even wat foto’s als ‘bewijs’
                        Tevens wat foto’s van de ‘Domino’ handle, de grijze kappen en de uitlaat voor Barry!

http://www.mijnalbum.nl/Album=LA3HUIFM

PS: leuk dat Barry Heemstede zo goed kent, de locale ‘omloop’ zou zeer geschikt zijn voor mijn mini ciao! 🙂

Loek
                        Bijdrager

miniciao1968 :
                          Update 22-6

uit nieuwsgierigheid naar het exacte model, heb ik het chassisnummer opgezocht vanavond:
                          C7E1T *147652*
                          Helaas, niet onder de 1000
                          Dit betekent als ik het goed begrijp dat ie nieuw nog met zo’n rond koplamp afgeleverd is geweest!
                          en dan moet er CIAO in het blauw cursief op de tank.. klopt dat ?

Ronde koplamp is Italiaanse markt, dat kleine vierkante lampje dat hij op de oude foto’s heeft is origineel op jouw Ciao.

miniciao1968
                          Topic starter

Ok Loek bedankt! Via de Italiaans Ciao-site zie ik net dat hij volgens het chassisnummer uit 1969 is!
                            1968 liep tot chassis nr 145013 ! 8)
                            Tja en nu ?? Maken we er MiniCiao1969 van ?
                            Ik moet m’n vader toch eens vragen waarom hij een 1 of maximaal 2 jaar oude Ciao, zo jong verbouwd heeft!

barry
                            Donateur

Ik had eerst mijn uitlaat ook zo.Maar deze komt zo laag,dat een rechtse bocht niet kan.Mijne ziet er zo uit:

Edjuh
                              Bijdrager

Wat ik me af vraag is hoe dat rijden in zn werk ging, ik neem aan dat je een beetje rondjes op zo’n pleintje mocht maken. Maar hij moet haast wel begrensd zijn want ik zou mn kind niet op een fietsje zetten met het vermogen van een volwaardige brommer. De wieltjes begrenzen dan wel in snelheid, maar het gaat alsnog te hard lijkt me.

Dan post ik alle andere mini’s die ik ken ook maar even:

=)

Ok er zijn meer te vinden, dit is wat binnen handbereik ligt.

wyber
                                Bijdrager

mooi project met sentimentele waarde.

als het goed is heb ik misschien nog wat onderdelen uit die tijd.
                                  – grijze kappen heel misschien (als moeder de schuur nog niet heeft op geruimt :S )
                                  – grijze handvaten, verchroomde rem + decompressie hendels. (misschien in betere staat)

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 280)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.