Vespa-Ciao.NL
:: MiniCiao1968

Home Forums Perso’s Projecten MiniCiao1968

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 280)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Bijdrager

Zeer leuk stukje met foto,s idd:thumb
      En ook een zeer leuke mini ciao:thumb

Docs
      Donateur

zeer leuke foto’s:lol de vespa kriebels zijn bij jou echt met de paplepel ingegoten:D:D naja, ik denk dat hier een hele hoop mensen zijn die hem zeer graag voor je willen restaureren

Loek
        Bijdrager

Geweldig verhaal en leuke foto’s. Prachtig, schitterend, machtig mooi :D:D

Tom ciao

ge-wel-dig !
            echt super vet :lol

Lennaert
            Sleutelbeheerder

die gozer die hem zo toegetakeld heb
              heb je die wel even te grazen genomen?
              beetje geschiedennis kapot maken ;x

Robertez
              Bijdrager

Mooie perso en leuke en zeer unieke foto`s.

Ik zou maar beginnen met de ciao uit elkaar te halen en in de verf afbijt te zetten, eventueel stralen.

Mischien een idee om de kleurencode te achterhalen? weet niet of het originele lak was.
                Spuiten met 2 componenten lak zou het wel moeten doen.

Hoe heb je de ciao eigenlijk teruggekregen? terug gekocht of is het anders gegaan..

Hopelijk kan iemand hem restaureren.

Lennaert
                Sleutelbeheerder

wil best een keer komen kijken 😉
                  woont toch 10 minute van me vandaan haha

G-no
                  Donateur

heel leuk verhaal! ook erg leuke foto van die VNB (toch?) en de mini ciao. zelf rij je geen vespa scooter meer?

peter139
                    Bijdrager

Mooie miniciao zeg. Ook deze ciao zal weer mooi kunnen worden misschien wel voor je eigen kinderen. Ik zag dat je vroeg of iemand hem wil restareren. Heb je zelf de kennis niet? Want het is juist leuk om zoiets ouds op te knappen lijkt me. Er zijn genoeg shops waar je onderdelen kukt krijgen bv http://www.jmpb.nl of natuurlijk een ander webshop.

Ik zag dat er wel een ander stuur op zat. Heb je het origineel nog wel? Wat zou je ongeveer uit willen geven voor de restauratie?

Loek
                      Bijdrager

Wel een stoer M stuur heb je erop:D. Mooie ivoorwitte handvaten heb je er op zitten. Ik heb eventueel nog wel goede oldtimerhandles liggen in goede staat als deze niet meer goed functioneren (gas, remmen, decompressorhandle etc).

In welke kleur wil je hem hebben? De rode of groene kleur?

Loek
                        Bijdrager

Ik heb even gekeken wat moeilijk gaat worden:

-Koplampje, kleine vroege model
                          -Zijschermen, eerste model met andere bevestigingspunten als de latere
                          -ivoorwitte handvaten (van “Domino” erg moeilijk, van Magura wel te vinden maar niet origineel op ciao. Of je oude oplappen natuurlijk)

Voor de rest ziet het frame er goed uit en de lak moet ook zeker lukken. Blokje en carburateur voorzien van nieuwe delen en grondig reinigen. Uitlaatje opknappen en goed schoonbranden. Op Ebay.it zijn de originele vroege tanktransfers te koop in verschillende kleuren (o.a. rood). Kleur zou ik laten namaken naar wat er nog op je frame zit, heb je hem net zo als vroeger. Het fijnste zou misschien zelfs een donor ciao zijn, maar die zijn zelfs zeldzaam van zo’n vroeg model.

@Peter: Stuur is hetzelfde M stuurtje maar dan is hij naar onder gedraait in de huidige staat. EDIT: Of toch niet? Sorry 😕

hansieb
                          Moderator

Ik zou zeggen, hele handel uitelkaar en naar de coater :D!

Loek
                            Bijdrager

Hansieb, je gaat echt geen oldtimer coaten :pest Da’s 21e eeuwse techniek.
                              Deze moet je gewoon laten spuiten bij een goed bedrijf. Stuurtje etc laten verchromen bij tolenaar.
                              Zo’n oud dingetje vraagt om een andere behandeling dan jullie opgevoerde 1990-2000 era ciao’s.

niceVespa
                              Bijdrager

coaten is wel een nieuwe techniek maar wijkt niks af van het feit “spuiten” coaten is alleen sterker en langer mooi. dus zou hem wel laten coaten.

GTZ NV

Loek
                                Bijdrager

Coaten is een dikke laag, spuiten is een mooie dunne laag. Kleur is dieper en heeft meer glans en ziel. Powdercoat barst er al af als je een boutje aandraait ofzo, er gaat niets boven een ouderwetse spuiter.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 280)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.