Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Minarelli horizontaal onder citta
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 10 maanden geleden door hellchaiser.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 mei 2009 om 19:25 #203405
Hallo mensen,
Omdat ik de vespa blokjes nogal zat word en het tijd word voor een nieuw projectje zit ik er aan te denken om een standaard AC minarelli horizontaal blok pas te maken voor op mijn citta. Voordelen:
Betrouwbaarder
Std. ontgrenst voldoet ie al aan mijn eisen, dus lage kosten, laag verbruik en zal niet snel stuk gaan
alles in eenIemand enig idee waar ik allemaal rekening mee moet houden en hoe ik de vering/remmen moet laten werken?
Gr. Bar
ps aub geen mening geven over een scootah blok op citta.
20 mei 2009 om 19:47 #206943
n!ck*sik zou persoon een LC erop maken. is een veel mooier project, maar wel meer werk. vering past redelijk dacht ik op verschillene foto’s te hebben gezien. en als je gewoon trommelrem achter pakt kun je daarop gewon je remkabel aansluiten.
suc6
20 mei 2009 om 19:49 #206944Laatst stond er een zwart met groene op mp! Ik weet niet of iemand deze heeft opgeslagen? Dit vond ik een erg mooie. Zit er zelf ook over na te denken om zelf een frame te bouwen met zo’n blok eronder.
20 mei 2009 om 19:59 #206945Ja het lijkt me echt lijp als het er netjes onder zit. Ik meen die eene ook gezien te hebben Martijn, leuk dat je hetzelfde van plan bent en waarschijnlijk ook al het laswerk zelf kan:D. LC is natuurlijk het mooist alleen daar ga ik niet aan beginnen, ontsierd de boel ook nog meer. Met trommelrem is een goed dat je het zegt, remt ook voldoende. Zou ik dan een enkele gasveer nemen of 2 vespa achterveren met aangepast ophangpunt?
En waar komt het voorste ophangpunt aan het frame?20 mei 2009 om 20:37 #206946Haha ja leuk, kan zelf lassen. Het voorste ophangpunt kan bij het ophangpunt van de achterbrug:D Nou nog een keer staal en een blokje en voorvork goedkoop op de kop tikken:con
Edit: http://link.marktplaats.nl/247251807 Is redelijk breed voor een standaard Citta maar is zeker mogelijk!:D20 mei 2009 om 21:02 #204833ik heb hier nog een voorvork liggen van een aprilia sr. ook heb ik nog lc carters liggen met krukas waterpomp, ontsteking en vertanding
eventueel ook nog de remmerij er bij. het is wel een dd blok dus met schijfrem.
heb ze gepolijst dus zien er netjes uit.
voor meer info kun je me pm’en20 mei 2009 om 21:05 #206947wel even foto’s hier op de site plaatsen van het opbouwen!=)
20 mei 2009 om 21:31 #206948hey jonge ik ben ook bezig met zo’n project, citta met minarelli horizontaal lc dd.
DR70RPM, doppler endurance race krukas, stage6 v-force , Yasuni r, 19mm, p1 vario, torque driver, stage6 koppeling
en je moet met een paar dingen rekening houden je veer gaat met std citta ophanging niet goed staan !
je moet echt een goede ophanging maken (subframe) en goed en 100% recht laten lassen.
pm me anders ff met je msn dat praat wat makkelijker
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.