- Dit onderwerp bevat 328 reacties, 69 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 3 maanden geleden door CittaKlaas.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 augustus 2011 om 19:31 #489271
als je wat getapt wil hebben kun je ook naar de plaatselijke autogarage gaan 😉
of als je dat nog niet goed genoeg is naar een metaalbedrijf
14 februari 2012 om 19:36 #468291Zo, maar weer eens tijd voor een update…
Was vandaag zomaar eens op tijd terug van t werk dus ben maar eens gaan doen wat eens echt moest gaan gebeuren.
Mijn Speedengine was een keer aan een totale revisie toe!Na een dikke 3 en half jaar en pakweg 10.000 km niks er aan gedaan te hebben, was het toch wel tijd voor nieuwe lagers. Het enige wat ik tussentijds vervangen heb zijn 1x een setje zuigerveren + kop en voet pakking. Het heeft altijd goed gelopen en als t goed loopt moet je er immers met je jatten van afblijven;)
Laatste tijd echter, liep de Speedengine bij gas los wat rammelig dus jawel de lagers stonden te springen om vervanging!
Dit is de cilinder die eraf kwam.. Een AR.. hij ziet er na 3 jaar trouwe dienst nog uit alsof hij net is ingereden. De hoon sporen op sommige plekken nog zichtbaar en een stootrandje is amper aanwezig. Toch behoorlijke kwaliteit dat Polini/AR spul!. Wat een beetje onderhoud en goede olie al niet doet! Ik heb m zat flink op zn toeren gejaagd.
Zuigertje zag er trouwens ook prima uit!Maar goed, Speedengine zit immers weer lekker vers in elkaar voor de volgende 3 jaar

AR Lig nu lief op de plank en heeft nu plaats gemaakt voor een vers exemplaar.. polini 43mm!
Gewoon omdat ik weer vers wilde zijn en zat van die dingen nieuw heb liggen! Plus in mijn ogen een gouden combinatie

Versheid..
Het AR krukasje met verse lagers ziet er ook nog goed uit..!Verder onlangs nog een nieuwe Polini 41mm (luchtgekoeld) gescoord!
Dat was em voor nu weer even.
Ik zal binnen nu en een maand ofzo nog even wat posten over mn nieuwe toer Vespa Ciao.
Mijn huidige staat zoals sommige wel gezien hebben in de verkoop en is een nieuwe voor gekomen.
Hij zal denk zijn eerste Toer maken op de Limbo-Toer als die nog gaat komen dit jaar!
Klein voorproefje..
Sorry voor de kwaliteit maar dat gaan ik nog goedmaken..
Dingetje is kwa lak en stugheid echt als nieuw! (Ex Arvid)
Binnenkort dus meer hier over! Moet m nog ff naar mijn zin maken!Stay tuned
Mike14 februari 2012 om 20:42 #486912Dat ziet er weer keurig uit allemaal

Dat belooft wel wat voor mijn 43mm AR:DMisschien een velglintje op de velgen? dat heeft altijd wel een frisse stoere look.
14 februari 2012 om 21:46 #486760Top cilindertjes zo te zien, had ik niet verwacht als ik zie wat voor afgereden polini’s ik soms tegenkom.
Velglint zou hem idd goed doen!8)14 februari 2012 om 22:05 #486402versheid :relax
14 februari 2012 om 22:06 #486393Hmms.. Zal mezelf geen pluim in de reed steken, maar denk ook wel dat t te maken heeft met hoe je met het spul omgaat.. Ik rijd ALTIJD op goede olie.. netjes warm draaien, maakte met elke toer goed de boel schoon ( filter, carb ) en bovenal heb ik op dit cilindertje weinig vario gereden..
Maargoed we gaan eens kijken of de Polini de kwaliteit van de AR kan evenaren.. Misschien ook wel niet!:D
Wat velg lintje betreft ben ik t met jullie eens. Ik zal eens kijken wat ik erop plak!
Mike14 februari 2012 om 23:22 #486339Looking fresh agian

En ben benieuwd of de polini zich ook zo knap gaat houden.15 februari 2012 om 15:19 #486340Nog wat overige foto’s van demontage cilinder en blok!
Voor de liefhebber.

Mike15 februari 2012 om 16:26 #487033tss ik ga mijnalbum maar is legen >: (! zomaar de foto’s stelen haha!
15 februari 2012 om 20:09 #485842Mooi ciaotje mike, dat achterspatbord mag wat mij betreft ook helemaal zwart ;)!
15 februari 2012 om 21:12 #468313Mike wat een mooie brommert voor zo’n goede sleutelende doebert! Het ziet er allemaal gelikt uit, jammer dat mijn AR niet meer in die staat is.. 🙁
En wanneer komt er is wat tijd voor de evo??
1 maart 2012 om 19:35 #486161Zo.. afgelopen dagen had ik hier en daar nog een vrij uurtje om mijn nieuwe toer brommer af te maken.
Heb van de week eerst maar eens de SpeedEngine eronder gehangen!
Dat was gelukkig weer starten en lopen! Nu dus weer lekker inrijden…:lol
Anyway hier even een foto hoe hij er vanmiddag bijstond.
Ik ben echt heel content met de staat van de lak op deze brommer:) Zal hem van de week eens in de was zetten
en de kappen/velgen poetsen. Dan komt ie dr helemaal goed uit!
Ook zal ik nog even een wit velglint scoren!Nog eentje voor de break.

Zei laatst ook al eens ergens dat ik een nieuwe 41mm Polini luchtgekoeld op de kop had getikt.
Nou had ik er laats een mooi setje elektronische carters bij gezocht.
Deze carters ben ik aangaan passen op het cilindertje. Ik denk dat ik dit blokje straks op de Limburg toer ga inrijden.
Dan gaan ik er mee rijden i.c.m. een Leovinci Handmade. Lekker rustig toer blokje met pittig wat koppel. Als het 60-65 loopt is het prima. En later, als het nog gaat gebeuren dit jaar, gaan ik op dit blok naar Italië. Daar over later meer info.Foto van de cilinder en op de achtergrond de bewerkte carters,

Dat was hem weer even!
Mike1 maart 2012 om 19:49 #487561Mooi toer brommertje hoor Mike
Goed te zien dat je lak in goede staat is inderdaad 8) Benieuwd naar je Italië plannen!1 maart 2012 om 20:10 #486163lekker hoor mike :)!
dit zal dus onomstotelijk bewijs opleveren dat ik dit jaar sneller zou gaan dan jou :)!
kijken of je dit over je kan laten gaan >: )!1 maart 2012 om 20:22 #485807ziet er nice uit mike!!
Lekker dat me evo blok klaar is 😀 wil je brommer wel even van dichtbij bekijken als ik langs kom !!
grtz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.