Vespa-Ciao.NL
:: ~Mike’s ciao perso~

Home Forums Perso’s Projecten ~Mike’s ciao perso~

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 329)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

misterd11
    Bijdrager

Nice mike, wel beter dat het elec versie is!, mar die 46b moet je wel ff kietelen, haal je er veel meer uit dan 43 polini gekieteld.

Florian
      Moderator

Erg mooi cartersetje en ook super dat hij electronisch ontstoken is:thumb
        Wel zonde dat er een DEPS poort in is bewerkt.

Qua cilinder zou ik ook voor de 46 Pinasco Black gaan, alhoewel deze cilinder onderhand erg mainstream is:lol

speedbuxy
        Bijdrager

Nice mike ook maar eens aan de evo power:thumb
          Ik zou trouwens lekker de 43 polini erop gooien gezien deze qua poorterij orgineel goed overeen komt:thumb
          En je kan dan ook mooi testen wat de polini 43 nou meer doet op een evo, ivm speed engine en orginal tuned.

Mike
          Topic starter

Bedankt voor de leuke reacties:thumb.

Wat er gezegd wordt over de Depspoort klopt niet helemaal. De vorige eigenaar heeft hem wel Idd iets dieper gemaakt. maar dit is nog lang niet zo diep als een deps poort van zichzelf is.

Ik zal het kleine carter ook even aanpakken. Ik vind van speedengine’s en evo’s sowieso die poorten van zichzelf niet diep genoeg voor de meeste cilinders. ook kunnen ze meestal wel iets dieper in het carter doortrokken worden. Dat gaan ik dan ook wel even doen:)

Wat de meeste zeggen dat een 46mm pinasco gebruiken voor de hand ligt is misschien wel waar en gaan we ook zeker testen. Maar wat buxy zegt is ook erg leuk. De polini 43mm is vanzichtzelf niet de snelste cilinder ( wel een hele fijne ) Dat ligt overigens niet aan de W poort. en aan de uitlaat poort valt genoeg te frezen! Kortom lekker spelen!

Verder moet ik 2 kleine schroefjes die het membraan in het membraan huisje klemmen even opnieuw laten tappen want er was er eentje Dol. maar dat lijkt me niet zo’n probleem!:D

Mike

aapie90
            Bijdrager

Goed bezig denk mikeee;)

Jelle
              Moderator

Ik zou ook de 43mm erop gooien, als het even kan met 27mm poortje, al is het alleen maar om hem maximaal op te leuken en dan te testen…

Mocht je nou voor de pina gaan, dan zou ik daar weinig aan “tunen”, ik heb zelf ook alleen de boosters doorgeprikt en het rijdt snel zat…

Mike
                Topic starter

ja ik ga zeker spelen met de 43 polini. ben nu al aan het oefenen op een ouwe die ik had liggen:)
                  post ik morgen wel ff wat foto’s van.

De pinasco moet naast de blinde poortjes ook echt wel de std spoelpoorten aangepast hebben. die zijn echt smurf!
                  De uitlaatpoort is inderdaad niet eens echt klein.

Maar buiten dat wil ik ff real life zien dat jij 96 km/h haalt op jouw evo? ( met wat je zelf zegt een bijna niet aangepaste cilinder )

Mike

Mike
                  Topic starter

Zo, weer even een klein Updatje.

Ik ben vandaag maar eens aan het Tunen van cilinders geslagen. Ik ben begonnen met een van mijn polini 43mm cilinders.
                    Heb zoiets in principe nog nooit gedaan ( op boosters doorprikken en std poorten breder maken dan ) en dat dan alleen bij Alu’s.

Heb dus vandaag de uitlaatpoort van die 43Polini gedaan. Is goed gelukt als zeg ik t zelf. Fabriek af is die namelijk relatief klein en heb ik ze naar bijde zijkanten met 1.5mm verbreed en ongeveer 1mm verhoogd!

Foto
                    getuned versus mijn std nieuwe in doos 43polini:

Ik heb ook het hele uitlaat kanaal uitgedremeld:)

Daarnaast heb ik de Pinasco 46mm netjes afgewerkt: Dus de spoelpoorten kloppend met de Evolution poorten gemaakt en de blinde poorten goed laten vloeien.
                    Deze week maar eens nieuwe pakkingen en dingetjes bestellen voor de Evolution en 19mm carb!:thumb

Korte vraag voor vandaag. In de 19mm zit een W12 gasnaald. Is dit de juiste voor deze Setup?

Mike

Jelle
                    Moderator

Dat is tenminste een uitlaat poort, mooi gedaan:thumb

ik heb ook een W12 erin zitten

Waarom?

Dat ziet er zeker netjes uit Mike:thumb
                        1mm ophogen zal zeker wel goed zijn maar blijft natte vingerwerk. Hoe hoog ligt de uit en inlaatpoort standaard vanaf cilinder deck en wat is het nu precies? Ben wel even benieuwd wat je er nu van gemaakt hebt.

W12 met de clip helemaal boven:thumb Standaard recept hier in H-wijk:D

misterd11
                        Bijdrager

nice, lkr bezig mike. Is een carb beter af te stellen met een w12 gasnaald dan een w7, want d8 dat die standaard waren in een polini carb

Mike
                          Topic starter

Bedankt voor de reacties weer,

Ik zal vandeweek even de waarden opnemen ten opzichte van de standaard Polini43:thumb.

Deze week maar eens het blok helemaal strippen en reviseren:)
                            Even kijken wat ik doe met het opnieuw tappen van die membraamplaat houder. Ik heb wel een tapsetje maar das best wel Jip&Janneke quality zegmaar haha…:D Wil dat niet verkloten. Op JMBP zijn ze uitverkocht en weet niet of dat nog terug komt.

Iemand die dat een keer kan doen voor mij? Niet dat ik t zelf niet kan. Maar ik pruts liever niet met dat lullige tapsetje dat ik heb.

Mike

Martino
                            Moderator

Ik ben bij de Polini Carbs altijd de W12 tegen gekomen en bij de Malossi de W7. Met beide naalden moet het gewoon af te stellen zijn natuurlijk.

Mooi dat je nu ook met de cilinder bezig bent gegaan. Zoals je nu wel gemerkt zal hebben steld dit niks voor. En voor de desbetreffende cilinders is idd alleen het uitlaatpoortje bewerken al een hele verbetering. En ookal zal je met de Pinasco vast wel betere prestaties hebben. Ik vind het mooi dat je ook met deze 43mm Polini bezig bent. It suits you! 😉 Compleet merkenblokje heeft persoonlijk ook eigenlijk mijn voorkeur.

VespaAvanti
                              Donateur

Je bent weer lekker bezig met de Vespashit Mike:thumb
                                EINDELIJK gaat het Evoblok eens lopen want die ligt daar al veel te lang niks te doen!

Leuke vakantie heb je gehad trouwens, kan me goed voorstellen hoe het was aangezien ik het dus ook 3 keer gedaan heb, gaat niks boven op vakantioe gaan met de vespa8)

Wel vet toeval van Duinrell, ik ben daar de dinsdag nadat jullie gegaan zijn aangekomen en ben sinds gister weer terug, was op de terugweg ook ff langs geknald dan hadden we nog ff in die Irish Pub daar kunnen zitten:D

Maar ga zo door met de Vespashit, ben echt benieuwd wat dit blok wil gaan doen:thumb

Mike
                                Topic starter

Hahaha bedankt voor je reactie Avanti:thumb. Ben er ook benieuwd naar!

Ik heb JMPB nog gemaild over de polini membranen. Ze komen nog binnen in September en misschien
                                  had hij er zelfs nog 1 liggen voor me:)
                                  Dat hoor ik vanavond.

Over de vakantie naar Zeeland. Dat is al even geleden hoor:P Dat was de eerste week van Julie. Ik denk dat jij de datum boven de post verkeerd om gelezen hebt. ( staat op Engels/Amerikaans )

Ja of jij moet daar dik een maand gezeten hebben?:P

Mike
                                15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 329)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.