- Dit onderwerp bevat 328 reacties, 69 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 3 maanden geleden door CittaKlaas.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 juli 2009 om 06:46 #453195
uiteraard arvid.. rijd je ook mee op de ZZT? als het goed is had k jou en ivar ook uitgenodigd he
Mike2 juli 2009 om 10:40 #453205Pinasco ziet er vers uit:), maar dat wist je al.
🙁 ben ik niet uitgenodigd?
2 juli 2009 om 12:08 #453216moooi hoor ben benieuwd hoe het gaat lopen
GTZ NV
3 juli 2009 om 19:44 #453236morgen stiekem even kijken 🙂
4 september 2009 om 19:26 #454166ben benieuwd hoe het gaat als ik dat elec blok gehaald heb of je dan weer zo mooi die cilinder erop ehum krijgt :P:P haha
11 oktober 2010 om 21:41 #464950Zo, ik moet ook mn perso maar eens een beetje updaten.
ik heb er weer een brommertje bij:)
Er is een hoop gebeurd in mijn vespa History.. ik heb er een hoop gehad.. opgeknapt en opgevoerd… vooral heel veel opgevoerd:P en ja ook veel voor andere mensen gedaan.maar het is nog niet voorgekomen dat ik een Citta in mn bezit heb gehad.:P ik word al een dagje ouder *kuch kuck* 23 jaartjes inmiddels:P Maar toch wil ik wat lekkerder zitten tijdens de toertjes. Dat is eigenlijk nog het enige wat ik met een Vespa doe. Ja laten we wel wezen, ik ben 23, heb een fulltime job en een eigen auto. dus ik heb zo’n ding niet echt voor dagelijks nodig!
Afijn Citta time!
het gaat om een in bijzonder goede staat verkerende “Gilera Citta Eco” van 1983.
zover ik terug kan kijken inde geschiedenis een van de eerste reeks.het is het bekende rood/oranje achtige brommertje.
Zo kocht ik hem afgelopen zaterdag.

dit is het blokje wat wel even onder handen genomen moest worden. hij liep wel maar startte beroerd en stotterde.
dus moet ik van de week maar eens even naar de punten kijken. Of toch niet…?:| er moet toch 1 van mijn toer blokken onder!
Hier ff dat originele blokje! Wel geinig is dat er echt Gilera op staat! Wist ik niet! ouwe type kopje:)

ik heb er Zoals ik zei meteen maar een van mijn toer blokjes onder gegooid:)
loopt weer lekker:)Setup:
Polini 43mm
SpeedEnginge elektronisch
Top one pijpje
13mm met malossi filtertje
op een 70 poulieDie laatste moet maar een 65 poulie worden want hij maakt aardig wat toertjes!
Desondanks loopt hij wel al tegen de 75 km/h.. dus ik verwacht uiteindelijk wel evengoed de 80 Kmh te halen!Op de ciao liep dit blokje immers 82 kilometers op de Gps. dat was niet verkeerd!
Uiterlijk wil ik het dingetje mooi origineel laten want hij verkeerd in superstaat! de originele lak is helder en weinig beschadigingen en de kapjes zijn ook absoluut niet dof! alleen t witte achter spatbord is ietwat doffig
Alleen dus een buddy seatje.
verder wil ik hem helemaal in deze staat laten!
het enige wat 27 jaar aan deze citta heeft gedaan is de bekende afbladerende lak van de onderpoten en hier en daar wat van hetzelfde op t kroonstuk. Ook het chrome werk heeft deze verschijnselen op sommige plekjes! dit gaan ik allemaal t.z.t. opknappen,

Verder wil ik hem origineel laten. en tot in de puntjes netjes maken. ook opzoek naar een nieuwe zuiver witte spatbord voor achter. En wil ik er graag nog een chrome `harley` rek op. Ik ben van mening dat deze erop kan omdat zo´n rek ook altijd als officiële accessoire te bestellen was:) Trouwens ook ff de bekende Gilera stickers bestellen bij jmpb. Degene die erop zaten heb ik netjes verwijdert aangezien ze verkleurd waren!en hier als laatste t bewijs van de leeftijd.
April 1983:)

Tot zo ver:)
stay tuned!Mike11 oktober 2010 om 21:44 #464951player citta;)
11 oktober 2010 om 22:08 #464952Kun je dat achterspatbord niet oppoetsen met cleaner of zoiets?
11 oktober 2010 om 22:23 #464953Mooie citta kan niet anders zeggen
11 oktober 2010 om 22:40 #464954Jelle
dat gaan ik wel ff proberen maar ik denk echt dat dit ouderdom dofheid is o.i.d. Het “weer” zit erin zoals ze dat zo mooi zeggen.Mike12 oktober 2010 om 05:38 #464955tip:
halfords was en poets! en dan de tech 2.0 of goldglass 🙂 dat zijn de showmodel poets middellen!
leuke van de tech 2.0 niet tevreden geld terug garantie! 🙂
12 oktober 2010 om 07:07 #464957Werkt dat spul echt?
12 oktober 2010 om 08:01 #464959heb mensen horen praten over het ermee behandelen en dan na half jaar eventjes met de tuinslang erover en het glansde als nieuw 😉 maar voor die actie geld terug zou ik het zeker testen.
12 oktober 2010 om 08:17 #464960na een half jaar?>
12 oktober 2010 om 09:09 #464962hey,kijk eens aan.
leuke citta joh mike
zo zag “vroegah” ook mijn eerste citta eruit.een mooie rooie. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.