Vespa-Ciao.NL
:: ~Mike’s ciao perso~

Home Forums Perso’s Projecten ~Mike’s ciao perso~

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 329)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Mike
    Topic starter

zo net nog eventjes geklust!

ik heb ook de poortjes van me pinasco 46mm maar even door geprikt! wel fijn dat dat makkelijk gaat bij alu cilinders:D
      want ik scheet wel een beetje in m’n broek:| had zoiets nog niet echt eerder gedaan.. niet op deze manier iig! en al helemaal niet op een hagel nieuwe cilinder!
      nouja resultaat mag er best zijn als zeg ik zelf.

deze

en die dan..
      srry for bad quality..:P

nou zal me benieuwe hoe dat gaat rijden.

batty reed op zijn niet aangeraakte pinasco 46mm op mijn speedengine met een krukas voor een kit racing. en dat reed al zeker neit slecht zoals julie wel op de vct gezien hadden!

nu ben ik bezig toch maar een Std brom asje erin te doen want deze cilinder hoeft het daar allemaal niet echt van te hebben lijkt me als ik er naar kijk!

nouja vandeweek maar ff in elkaar zetten en brommertje weer klaar maken voor ze ZZT:)

stay tuned

Mike

Edjuh
      Bijdrager

Netjes, en niet zo asociaal als de mijne. Op zich een makkie met dat alu idd. Het zal zeker schelen en dat beloofd wat want die van batty reed inderdaad al aardig!

Mike
        Topic starter

ja idd ik doe niks raars kwa verbreden of dieper maken van poorten en dat soort toestanden. daar waag ik me niet aan en verdiep ik me niet eens in.. ik zie eht veel gebeuren op het forum, maar zie er in de praktijk toch weinig mee gereden worden.. iig minder als dat mensen het ook echt gedaan hebben..

ik geloof t wel zo op deze manier, dit is een relatief kleine ingreep die grote gevolgen voor je prestaties heeft.

Mike

ArvidW
          Donateur

Om eerlijk te zijn vond ik die van Batty niet zo heel geweldig gaan hoor, ding liep net iets over de 70km/uur en dat voor een “80”cc

Herrie maken deed hij wel maar de prestaties kun je met een DR70evo ook gemakkelijk halen zonder enige aanpassing aan de cilinder, waarschijnlijk ben je er zelfs nog sneller mee…

Kun je die pinasco niet beter op een gekotterd blok zetten? Dan lopen de poorten tenminste over.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

st3yn
            Bijdrager

De poorten van speedengine carters komen vrij goed overeen met de 46 Pinasco.
              Ze zouden wel iets groter gemaakt kunnen worden maar ik denk dat het zo ook al wel aardig wil scheuren 🙂

Ik ben benieuwd hoe die van jou gaat lopen! ik heb nu namelijk ook een 46 pinasco met doorgeprikte boosters en vergrote spoelers.
              Is de voet van je cilinder (plek waar de voetpakking komt) bij jou wel helemaal vlak? Ik ga voor de zekerheid met 2 voetpakkingen rijden.

Daan777
              Moderator

De poorten van speedengine carters komen totaal niet overeen met die van de pinasco.
                De flow door de poorten zal beter zijn in een gekotterde std set, dat loopt met de zelfde inlaattimingen gegarandeerd harder.

Mike
                Topic starter

Daan, ze komen wat steyn zegt BIJNA overeen.. en zo niet is het aan te passen.

arvid ik weet niet precies waneer je gemeten hebt maar na de toer is hebben we nog getest met andere rollen en hij kwam op 77/78 km/h uit.. met batty erop die ook niet het gewicht meedraagt van een veertje..
                  we hebben vrijdag middag voor de toer nog ff snel de boel omgezet voor hem dus we hadden niks getest.. na de toer zijn we wel wezen meten omdat ik wilde weten of de pinasco voor mij een goede aanschaf zou zijn.

ik denk nu met doorgemaakte spoelers, een zover nodig aangepaste speedengine,Malossi vertanding en mijn lichtere gewich dat ie net over de 80gaat lopen..

denk dat al deze factoren daar wel voor gaan zorgen…

Mike

Martijnvanheerde
                  Donateur

Is wel waar wat Daan zegt. Gewoon carter is beter;) Komen perfect overeen…

Mike
                    Topic starter

ah speedengine ietwat aanpassen is geen probleem toch………

Mike

Batty
                      Donateur

met batty erop die ook niet het gewicht meedraagt van een veertje.. eehhhhuu bedankt kale zwager van me.

Daan777
                        Moderator

Hahaha :lol
                          Maar mike we hebben het (naar mijn weten) over de standaard spoelpoorten van de pinasco.
                          Die zijn net zo groot als die van een 50cc.
                          Speedengine heeft grote kanalen, dus eigenlijk moet je die net zo groot in de pinasco maken om de flow tevreden te houden.
                          Ik denk dat je daarmee ook aardig wat vermogen kunt winnen.

RiPe
                          Bijdrager

leg een papiertje over de speedengine, maak een ‘spoelkanaalmap’ met potlood, knip het uit en leg hem op de pinasco, dan frees je de spoelpoorten van de pinasco iets groter zodat ze mooi overlopen. Dan is een normaal carter niet beter dan een speedengine denk ik.

Mike
                            Topic starter

zo, dus toch maar ook de std poorten in de pinasco groter gemaakt. komen nu mooi over een met de Speed engine

ben benieuwt wat ik er uit ga halen. volgens mij maak je op deze manier de wat TAM gepoorte pinasco best wel wakker:P

ook wou ik afgelopen weekend een mooi STD bromasje in die speedengine gooien. viel verdomme dat lager er zo omheen aan de lange kant:o

maar gelukkig had was die nuchtere ewous bij me en die zag dat ik op de plank nog een oud mixblok had liggen met ene Bromas. dus hij had mooi maar ff die mixding eraf geslepen en hebben we die mooi voorzien van nieuwe lagers. ( hier hebk ff geen foto’s van ) maar dat draaid weer mooi soepeltjes en zal vast geen problemen gaan geven.

deze aankomende zaterdag nog ff een decompressie setje scoren bij de bromber en dan ga ik hem er drekt onder hangen. want als het meezit gaan ik en ewout zondag wel ff naar die ik zweet me bruin toer van die limbo’s:)!

dat waz em ff!
                              stay tjoent

Mike

ArvidW
                              Donateur

Kijk eens aan, dat ziet er netjes uit 🙂

Blokje zien we terug onder je ciao op de volgende toer ?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                Home made engine dyno

hansieb
                                Moderator

Toll 🙂

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 329)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.