- Dit onderwerp bevat 328 reacties, 69 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 3 maanden geleden door CittaKlaas.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 mei 2009 om 19:41 #440095
@ jeroen. Bedankt!
we hebben het zelf thuis gespoten met de compressor:)
hoop dat mensen t mooi vinden.@ flick. ik rijdt er niet veel op en ben ook geen stunt man. me vorige ciao was ook niks verstevigt en was prima. dit is zelfs een P frame en die zijn des te sterker.
dingen als achterwiel rijden en hobbelige straatjes met boven de 60 kmh pakken doe ik niet!
en een andere reden was beetje tijdgebrek:)vandaar
Mike15 mei 2009 om 19:46 #440096Mike :
Zoww daar wassie weer! met dit keer toch wel weer een bevorderende Update:)zoals sommige van jullie mischien als wisten en al even miss snel de “sneak previeuw” hadden gezien in het aanwinsten topic..
de VCT ciao is dus gespoten en klaar! op dit moment nog iets aan het uitharden maar dat gaat goed!ik laat ff een kleine chronologische foto reeks zien van alle stages van het spuit proces,
Batty en ik samen hebben dus een tijd terug dikke CANDY lak gekocht voor toch wel een behoorlijke prijs. Hansieb was de getuige van dit tafareel en heeft ook de gekozen kleuren gezien en zijn nutteloze mening gegeven (geintje hans:lol)
daarbij moest ook natuurlijk een profi spuitpistool komen een waterafscheider enzo. de lak is zogezegd dus een CANDY lak geworden. dat hou in princiepe in dat het een dekkende basis kleur is met daarboven op een dunne aftekende kleur wat een geing effect op moet leveren. bij mij was de keuze gevallen op een kobalt blauwe basis met een paarsige bovenlaag. resultaat: een paar blauwe brommer. Oke genoeg gelult picture time!het hele tafereel begon natuurlijk met stralen van het oude gebeuren. het frame van mij is in een speciaal zuurbad geweest en daarna gestraald met zeer fijn stof. (stoftralen deh..) nouja daar kwam het frame zéér sjiek onder van daan! GEEN FOTO VAN. Vervolgens. begint het dus met plamuur (spuitplamuur uiteraard). dit gaat gepaard met een boel schuur werk om het strak te krijgen. het werk waar de meeste mensen een hekel aan hebben maar, ik vond het echter leuk en zelfs wel geil om dat frame strakker en strakker die zien worden!

vervolgens moest er natuurlijk een laag primer op. dat was een een beetje een vies mosterd achtig kleurtje..

nou dat die laag erop zat moesten we dat natuurlijk ook grotendeels weer glad schuren maar dat viel gelukkig erg mee! toen begon het spannend te worden. de onderste dekkende laag kon erop! dat was dus dat kobalt blauwe kleurtje. hier een foto van de eerste laag undercoat.

dat vond ik er opzich al bloedjegeil uitzien hehe:D nougoed.. daarna bedacht Batty zich een “special feature” voor op m’n ciao. en dat werd striping. eerst wist ik eht neit zo en toch maar gedaan! ik vind het achteraf erg mooi! nou hier komt de foto met de erste topcoat laag en afplakking van de striping (das dus de onderlaag die je er doorheen ziet)

nou zo is het frame dus ongeveer geworden. hier nog een pica met een ander licht inval voor t effect!

nou mogen jullie zeggen wat jullie er van vinden:)
hier heb ik nog een foto genomen in mijn donkere kamer van het geheel.. je ziet op deze foto gewoon een paarsblauw frame. als ie in eht daglicht staat krijg je het effect van de vorige foto! ff voor de duidelijkheid, het is geen cameleon lak he!!
dit is een officiële CANDY kleur effect.

nou dit is dat gedeelte dus even!
deel graag julie meningen even en als je vragen hebt is dat ook welkom!Mike15 mei 2009 om 19:46 #440098Mike :
ik heb meteen NOG een update en das natuurlijk weer het bijbehorende moter blokje:Dde VCT setup beschreven:
Polini kit Racing
Polini 43-46mm cilinderkop (B8R bougie)
Polini Speedengine electronic (spoelpoortjes iets aangepast aan de cilinder)
Piaggio AW tuned krukas
Std vliegwiel
13/13 Dell’ortho
Simonini Racing uitlaat
alles is in feite nieuwAandrijving:
Malossi multivar
malossi Gear
Std koppeling 90mm
Gele druk en trekverenhopen dat eht lekker loopt voor die tijd..:) anders Backup 42mm pinasco Blok;)
Nougoed,
bij die Kit racing cilinder dat helaas geen Ciao koppie. dus heb ik de Citta/Si kop die erbij zat bewerkt.

(hé man deze foto is scheef!!:o)nou mogen jullie mij vertellen op dit wel verantwoord is om dus de Zij ribben compleet te verwijderen en ook van de bovenkant iets af te halen. ( anders beperk je je blok naar voren te schuiven )
Naar mijn mening kan het wel aangzien de kop nog steeds groter is als een ciao kopje!maar deel julie mening hier ff!
en verder hier nog een fototje van de in elkaar gezette Speed Engine!:!
de kruk zit er al met 2 nieuwe stevige c3 lagers!
alleen de cilinder en de ontsteking er nog op!

dit was weer ff de MEGA update!
morgen deels het Frame wederopbouw gebeuren.
Stay Tuned Bitches
Mike15 mei 2009 om 19:47 #440099super, wordt een mooie ciao
striping zeer nice, orgineel
leuke setup.
komt goed.welke kleur worden de kappen en velgen?
en wat voor velgen komen eronder? 10 spaaks?15 mei 2009 om 19:47 #440100ff opnieuw op deze pagina hoor:o
Mike15 mei 2009 om 20:00 #440101z’n mooie wit gecoate 10spakertjes komen er weer onder 🙂
Vind em zeker origineel !
zal em volgende week ff int echt bekijken onder genot van een :bier
15 mei 2009 om 20:00 #440102Nice
Geeft een veel mooier resultaat met een spuitpistool:D Vloeit veel beter.15 mei 2009 om 20:30 #440106Ziet er zeer gelikt uit je frame:)
Maar heb je hem niet doorgelast of iets ter versteviging:|?15 mei 2009 om 21:18 #440109blij dat jullie het mooi vinden! Ik ben er dan ook wel trots op. dat mag ook wel na zo’n investering.
idd komen gewoon mijn witte 10 spakers erin te hangen. de kappen laat ik in eerste instantie even zo en wie weet spuit ik nog wel eens een ander setje wit. dan kan ik rustig kijken wat ik beter vind. de vct word denk wel met zwarte kappen omdat ik nu tijd ga investeren met inelkaar zetten en inrijden. en niet te vergeten die toer nog goed te organiseren. dat zijn allemaal tijdrovende dingen buiten m’n werktijd om.
Morgen een begin maken met de opbouw en vandeweek het moterblok afmaken.
ik heb t frame niet gelast, citaatje van hierboven:
—————
@ flick. ik rijdt er niet veel op en ben ook geen stunt man. me vorige ciao was ook niks verstevigt en was prima. dit is zelfs een P frame en die zijn des te sterker.dingen als achterwiel rijden en hobbelige straatjes met boven de 60 kmh pakken doe ik niet!
—————-Grtz Mike
Mike15 mei 2009 om 21:27 #440110Lekker mike, ik ben benieuwd hoe aaibaar hij klaar zal zijn!
Kleurtje is wel heftig, doet me een beetje aan een trainingspak denken=)
Wat betreft de vinnen, ze hoeven er niet allemaal af, misschien vond je het niet mooi om het half te doen maar dan heb je tenminste nog wat staan, of dit fout is weet ik niet, only time or someone smart will tell! Wat jij zegt klopt denk ik wel, hij is altijd nog groter dan een ciao kop.
15 mei 2009 om 22:55 #440111Ziet er mooi uit mike:) Vind de striping ook wel vet!
Kan niet wachten om m op de VCT in het echt te bewonderen;)15 mei 2009 om 23:47 #440113mooi ding mike! vooral die kleur:D
kome er ook nieuwe kappe op of ga je je oude hergebruike?16 mei 2009 om 00:43 #440114
>>kruin-ritsjerd<<is een mooi kleurtje geworden, wordt zo te zien een zeer mooie ciao

@ vonckje: als je alles goed leest kom je er achter:!16 mei 2009 om 05:17 #440115Prachtig Mike
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno16 mei 2009 om 06:24 #440116Kleurtje is wel compleet anders als in de winkel geworden, daar was het vooral echt donkerpaars
Maar het effect is nog steeds erg nice :bier
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.