Vespa-Ciao.NL
:: ~Mike’s ciao perso~

Home Forums Perso’s Projecten ~Mike’s ciao perso~

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 329)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Mike
    Topic starter

thanks:) als ik vandeweek m’n krukassie van flick binnen heb ga ik ook de speedengine opbouwen met de Kitracing cilinder. krukkie wordt uiteraard getuned:) de berekening voor in een speedegine heb ik al liggen!:D

Mike

TimoO_
      Donateur

Ik ben benieuwt naar je blokje op de limbotoer. Op de vario en de uitlaat na hebben we hetzelfde blok, en de krukas.

Mike
        Topic starter

begreep je t wel goed timo? ik ga namelijk de limbo toer gewoon nog op mijn pinasco blok rijden:) of jij meot die ook hebben natuurlijk:D

Mike

Daan777
          Moderator

Dat afvoeren doe je knap ja, met m’n 10/7 ging de citta 21:lol

Bartjee
            Donateur

Leuke aanwinsten Mike, cilindertje ziet er idd ook nog zeer nice uit!
              Ben benieuwd hoe het ciaotje gaat worden. Zolang hij maar niet mooier wordt dan mijn citta, en aangezien die van jou met de speedengine en grotere wielen harder gaat moet ik daar ook nog maar eens een stokje tussen steken op de toer:duivel:D

Mike
              Topic starter

hahaha bart wat doe je toch onaardig tegen me:P

noujah ik zal je verblinden met mijn mooie brommer straks en je zal de macht over je mooie cittatje verliezen door mijn zuigkracht als ik je straks voorbij kom jekkeren;)

haha nee hoor bartje we gaan mooi showen op de toer met al het moois. ik ben op dit moment hard bezig te slopen van de brommer. zometeen updates:)

Mike

Mike
                Topic starter

zow, hier is de updat over het slopen van het brommertje:)

vanavond weer een over verbaast dat je daar ook wel snel klaar mee bent haha ik was met anderhalf uurtjes klaar:)
                  ik vond dat de brommer nog goed inmekaar zat , goed in de lak en er zat ook niks vastgeroest en ook geen extreem vuil:D dat sleutelt altijd wel fijn natuurlijk!

Zo eerst ff het blokje en dat soort dingen wezen demonteren die zal er neit snel meer onder komen :fuck2

daarna t dragertje en t achterwiel”:)

Toen de voortrein gedemonteerd met de kabelgoot/alle bekabeling

en als dat ik daarmee klaar was resulteerde dat in het volgende;)

en de bak met schoefjes en dingetjes:P

zoveel stelt het ook niet voor he! haha:D

nou dat was het even:)
                  volgende stap is klaar maken voor de lasser en straler.
                  er wordt net als inmiddels meerdere mensen gedaan hebben een stukkie oud frame ingelast en verstevigd op bepaalde plekken!
                  daarna kan de spuitpret snel beginnen hoop ik!

Stay tuned

Mike

Bartjee
                  Donateur

Ziet er goed uit! Frame was idd nog zeer netjes, maar zal nu alleen nog maar beter worden natuurlijk:thumb

Batty
                    Donateur

ja mikey het maken van de foto’s duurd zo wat nog langer.:D

TimoO_
                      Donateur

Mike :
                        begreep je t wel goed timo? ik ga namelijk de limbo toer gewoon nog op mijn pinasco blok rijden:) of jij meot die ook hebben natuurlijk:D

Nee dat begreep ik niet goed 😛 haha. Leek me wel best leuk om te zien..

Mike
                        Topic starter

Zoww daar wassie weer! met dit keer toch wel weer een bevorderende Update:)

zoals sommige van jullie mischien als wisten en al even miss snel de “sneak previeuw” hadden gezien in het aanwinsten topic..
                          de VCT ciao is dus gespoten en klaar! op dit moment nog iets aan het uitharden maar dat gaat goed!

ik laat ff een kleine chronologische foto reeks zien van alle stages van het spuit proces,
                          Batty en ik samen hebben dus een tijd terug dikke CANDY lak gekocht voor toch wel een behoorlijke prijs. Hansieb was de getuige van dit tafareel en heeft ook de gekozen kleuren gezien en zijn nutteloze mening gegeven (geintje hans:lol)
                          daarbij moest ook natuurlijk een profi spuitpistool komen een waterafscheider enzo. de lak is zogezegd dus een CANDY lak geworden. dat hou in princiepe in dat het een dekkende basis kleur is met daarboven op een dunne aftekende kleur wat een geing effect op moet leveren. bij mij was de keuze gevallen op een kobalt blauwe basis met een paarsige bovenlaag. resultaat: een paar blauwe brommer. Oke genoeg gelult picture time!

het hele tafereel begon natuurlijk met stralen van het oude gebeuren. het frame van mij is in een speciaal zuurbad geweest en daarna gestraald met zeer fijn stof. (stoftralen deh..) nouja daar kwam het frame zéér sjiek onder van daan! GEEN FOTO VAN. Vervolgens. begint het dus met plamuur (spuitplamuur uiteraard). dit gaat gepaard met een boel schuur werk om het strak te krijgen. het werk waar de meeste mensen een hekel aan hebben maar, ik vond het echter leuk en zelfs wel geil om dat frame strakker en strakker die zien worden!

vervolgens moest er natuurlijk een laag primer op. dat was een een beetje een vies mosterd achtig kleurtje..

nou dat die laag erop zat moesten we dat natuurlijk ook grotendeels weer glad schuren maar dat viel gelukkig erg mee! toen begon het spannend te worden. de onderste dekkende laag kon erop! dat was dus dat kobalt blauwe kleurtje. hier een foto van de eerste laag undercoat.

dat vond ik er opzich al bloedjegeil uitzien hehe:D nougoed.. daarna bedacht Batty zich een “special feature” voor op m’n ciao. en dat werd striping. eerst wist ik eht neit zo en toch maar gedaan! ik vind het achteraf erg mooi! nou hier komt de foto met de erste topcoat laag en afplakking van de striping (das dus de onderlaag die je er doorheen ziet)

nou zo is het frame dus ongeveer geworden. hier nog een pica met een ander licht inval voor t effect!

nou mogen jullie zeggen wat jullie er van vinden:)
                          hier heb ik nog een foto genomen in mijn donkere kamer van het geheel.. je ziet op deze foto gewoon een paarsblauw frame. als ie in eht daglicht staat krijg je het effect van de vorige foto! ff voor de duidelijkheid, het is geen cameleon lak he!!
                          dit is een officiële CANDY kleur effect.

nou dit is dat gedeelte dus even!
                          deel graag julie meningen even en als je vragen hebt is dat ook welkom!

Mike

Herr Flick
                          Sleutelbeheerder

Leuke kleur miky, ik ben benieuwd op de VCT.
                            Ik vind de striping iets minder, maar staat niet verkeerd.

Je zou hem toch ook verstevigen? (kan daar niks van vinden namelijk)

succes met opbouwen!

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                            Gele Racefrikandel

Jeroenn
                            Bijdrager

Het ziet er echt super uit!
                              Zelf gespoten dus?

Mike
                              Topic starter

ik heb meteen NOG een update en das natuurlijk weer het bijbehorende moter blokje:D

de VCT setup beschreven:

Polini kit Racing
                                Polini 43-46mm cilinderkop (B8R bougie)
                                Polini Speedengine electronic (spoelpoortjes iets aangepast aan de cilinder)
                                Piaggio AW tuned krukas
                                Std vliegwiel
                                13/13 Dell’ortho
                                Simonini Racing uitlaat
                                alles is in feite nieuw

Aandrijving:
                                Malossi multivar
                                malossi Gear
                                Std koppeling 90mm
                                Gele druk en trekveren

hopen dat eht lekker loopt voor die tijd..:) anders Backup 42mm pinasco Blok;)

Nougoed,
                                bij die Kit racing cilinder dat helaas geen Ciao koppie. dus heb ik de Citta/Si kop die erbij zat bewerkt.

(hé man deze foto is scheef!!:o)

nou mogen jullie mij vertellen op dit wel verantwoord is om dus de Zij ribben compleet te verwijderen en ook van de bovenkant iets af te halen. ( anders beperk je je blok naar voren te schuiven )
                                Naar mijn mening kan het wel aangzien de kop nog steeds groter is als een ciao kopje!

maar deel julie mening hier ff!

en verder hier nog een fototje van de in elkaar gezette Speed Engine!:!
                                de kruk zit er al met 2 nieuwe stevige c3 lagers!
                                alleen de cilinder en de ontsteking er nog op!

dit was weer ff de MEGA update!

morgen deels het Frame wederopbouw gebeuren.

Stay Tuned Bitches

Mike

Herr Flick
                                Sleutelbeheerder

Koelribjes boeit geen kont hoor miky, rijwind raakt het toch wel.

Bovenkant moet volgens mij ook nog een stukje vanaf anders komt hij tegen de kabelgoot.
                                  En misschien onder ook een klein beetje (voor bijv een Proma cc)

looking good.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                  Gele Racefrikandel
                                15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 329)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.