Vespa-Ciao.NL
:: Mijn nieuwste ciao (op kenteken)

Home Forums Perso’s Projecten Mijn nieuwste ciao (op kenteken)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
  • 1

Goonie
    Topic starter

Begin dit jaar een witte C7V2T gekocht uit 1972. Was genoeg mis mee en helaas is de staat minder dan ik zou willen maar voor zover bekend had hij de originele vario en het originele blok dus ik vond dat ik hem mee naar huis mocht nemen.
      Bij de blok revisie bleek de krukas vervangen te zijn maar bij Q-parts lag er nog 1 die in dit blok thuis hoort (pen 12) en waar Jos afscheid van wilde nemen, waarvoor dank Jos.
      Vario klok kon ook wat liefde gebruiken en eigelijk nog steeds, want de deksel is ooit gelast (en dan bedoel ik dat iemand hem weer dicht gebakken heeft) aan de vulopening. Tot nu toe lijkt hij wel oliedicht, maar dat dacht ik vorige week ook en toen lekte er nog wat. Nog eens schoongemaakt en een nieuwe alu ring onder de vulschroef gelegd en nu lijkt het ok. We gaan het zien. Zijkappen zijn in vrij slechte staat en er moest 1 montagepunt gerepareerd worden, met de juiste 2 componentenlijm en een “revisie” setje is dat tot nu toe ook gelukt, hopen dat het niet weer breekt maar voor nu passen beide zijkappen erop. Met de standaard (5 rols, beetje vreemd) vario loopt hij een duizelingwekkende 39kph. Met een polini voorvario als vervanger tikte hij 43 aan, daar kan ik wel mee leven. Op kenteken zetten wat (buiten het vele geld en best lange wachten) een peulenschilletje. Dezelfde keurmeester die mijn vorige ciao keurde en hij gebruikte de lijst die ik de vorige keer heb aangereikt om het jaartal van die ciao te verifieren. Helemaal top en leuk dat de info goed gebruikt wordt.
      Veel foto’s van het proces heb ik niet. Hij was gelukkig niet extreem smerig en een blok revisie kennen we onderhand wel. Hopelijk houd de klok het droog en kan er binnenkort een toertje gereden worden.

Leukste detail, er zit een claxon op en die werkt ook nog. Altijd grappig, vooral op een opa als deze.

IMG-20240201-WA0020IMG-20240507-WA000220240624_13505920240624_13504720240624_135113
      Met het goede weer nog even een foto gemaakt van de 3 oudjes samen.
      20240624_135432

Ewous
      Bijdrager

Leuke verzameling, en altijd leuk als een ciaotje weer de weg op kan.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.