Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Mijn motor loopt maar slecht?
- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 11 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 april 2012 om 19:58 #210910
:'(Hallo ik heb een vespa si en bravo nu ben ik op de bravo even een motortje aan het bouwen voor tijdelijk
maar nu ben ik op de volgende problemen gekomen
ik heb mijn voorste poulie/vario er proberen op te zetten
Maar toen kwam ik er achter dat mijn vliegwiel los zat =)
Ik ben toch veder gegaan met opbouwen en toen kwam ik met het volgende als ik de snaar er op had liggen.
En ik wou hem aan rollen toen draaide aleen het buitenste deel van de voor vario maar de motor draaide (het binneste deel van de vario ) niet mee .
Heeft iemand een iedee hoe ik dit alebij kan oplossen ?
ook is mijn bovenste zuiger veer kapot welk type heb ik hiet voor nodig ?
Hier bij ook wat foto’s
Hier zie je hoe alles gemonteerd zat:

ook had ik op de krukas een soort plastic dingetje wat de krukas rond maakte dit viel er af is dit erg ?

Ook heb ik even onder het vliegwiel gekeken Nou dit toch los was daar zag alles er netjes uit ook het tandje van het vliegwiel is nog goed

Dit is de onder kant van de voor vario

En dit de binnen kant

Toen heb ik het kopje er even af gehaald en ,Toen brak een zuiger veer af weet iemand welke ik moet hebben ?

Cilinder wand is nog wel netjes !

hier wat nummer op de cilinder wand staat een b

Dit is trouwens de brommer Det tank is er al af maar was voor het testen wat niet lukten

En dit is mijn si momenteel ook zonder blok maar hier voor ga ik een motor bouwen en deze opvoeren en hopelijk ook een zij inlaat

Trouwens sorry voor de slechte foto’s maar had geen camera bij de hand
Heeft iemand antwoord op deze vragen en de oplossing ik zou er erg mee geholpen zijn
Grtz mike15 april 2012 om 20:19 #236201die krukas is goed naar de maan zegmaar.
je platte kant is helemaal weggeslagen.
dat wordt een ander krukje zoekenMike15 april 2012 om 20:30 #236203Hee Bedankt Mike (leuk zo heet ik ook )
heeft iemand hier een kruk asje liggen voor mij ?
Liefst met een zuigertje en zuigerveeren
Grzt mike15 april 2012 om 20:32 #237271Ga er toch niet vanuit dat dit de snaar is die erop zit =)? Sjorband??
15 april 2012 om 20:37 #237040Hee inderdaad de snaar van de vespa si was te lang en had effe niks anders dus maar effe gouw een sjorband gepakt om het te testen =) Moet kunnen toch
Grtz mike15 april 2012 om 20:54 #236486een andere snaar kan je niet kopen op zondag en een andere kruk word gezocht
Grtz mike16 april 2012 om 04:36 #238304
paulhermensVespadrift :
Hee inderdaad de snaar van de vespa si was te lang en had effe niks anders dus maar effe gouw een sjorband gepakt om het te testen =) Moet kunnen toch
Grtz mikeNee, dat kan dus niet, een stuk touw heeft niet genoeg grip.
16 april 2012 om 15:05 #229814Hallo vandaag weer wat gedaan aan de motor.
Ik heb hem gedemonteerd en perongelijk het caterafdek klepje afgebroken :((

dus nu moet ik een klepje krukas en zuiger hebben.
Hoe krijg je trouwens de krukas uit dit klepje.
het careter ziet er wel goed uit.

hier nog wat foto’s van de krukas.

Ik hoop dat julie mij kunnen helpen .
Kan ik beter dit motortje opknappen of een ander kopen (ook kwa kosten)
Als iemand de onderdelen heeft of een blok hoor ik het graag.
alvast bedankt.
Grtz Mike.16 april 2012 om 15:07 #239072Bekijk de how-to’s eens op dit forum. Daar staat ook in uitgelegd hoe je een compleet motorblokje reviseerd.
Wanneer je onderdelen zoekt kan je hiervoor de verkoopsectie op de site gebruiken.16 april 2012 om 16:31 #238853
(BSN)finish firsthow to wat martino bedoelde 🙂
26 april 2012 om 18:40 #238387Hallo nu weer een vraag mijn brommer loopt 😀
Maar hij loopt niet lekker hij loopt sowieso niet zonder choke en moet op de choke gas blijven geven
Ook als hij stil staat word binnen 2/3 minuten kokend heet
Wie kan mij helpen ?
Grtz Mike26 april 2012 om 18:44 #238300De gebruikelijke info is nodig; Welke onderdelen en vooral de sproeiermaat gebruik je. Het lijkt erop dat je sproeier te klein is, maar ik sluit ook niet uit dat je ergens valse lucht trekt.
Blokje hoort gewoon heet te worden, zeker ook bij stilstaan, maar kokend heet? Je zal de carters van boven bijvoorbeeld met de hand nog even moeten kunnen aanraken.
26 april 2012 om 18:55 #237604de carters kan ik nog wel aanraken
Maar mijn cilinder daartegenover die is kokend heet
hij loopt zonder de choke en een beetje gas niet als hij dan loopt moet ik voortdurend gas blijven geven anders valt hij uit
Als ik vol gas geef en de choke niet gebruik valt hij direct uit
Grtz mike26 april 2012 om 18:59 #237605Alsnog eerst meer info over je afstelling qua sproeier en controleer of je geen last van valse lucht hebt.
Met de hitte/warmte lijkt het dan wel goed te zitten. Ik kan de cilinder ook niet aanraken. 😀
26 april 2012 om 19:03 #237774oke Waar zou hij valse lucht kunnen aanzuigen het plastic buisje waar hij mee op de inlaat zit steekt er wel een stukje uit
Grtz Mike -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.