Vespa-Ciao.NL
:: mijn ciao loopt niet goed

Home Forums Techniek Problemen oplossen mijn ciao loopt niet goed

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

william
    Topic starter

heey
      heb pas een 13/13 er op met een city power
      hij loppt alleen met een gaatje lucht open en hij ploft als ik hem start en als ik hem open heb gehad en ik laat het gas los plodft hij ook heb tevens last van viertakten en krijg het niet weg
      kan iemand m,e helpen

Gijhys
      Bijdrager

Hee welkom op dit forum!:thumb Kijk eerst een naar wat voor sproeier je erin hebt zitten. Waarschijnlijk heb je de sproeier erin die standaard bij een 13/13 zit, deze is maat 66. Als je 50cc hebt is deze sproeier veeels te groot en krijgt die teveel benzine wat de knallen verklaart. Hij verzuipt dan. Probeer iets rond de 54 sproeiermaat.
        veel suc6:thumb

william
        Topic starter

hoi ik heb de sproeier van me andere carberateur er in gezet en dat is 41 daar heeft hij altijd goed op gelopen en mijn inlaat is trouwens pas uitgevijld

Mike
          Bijdrager

je meot neit dezelfde sproeier over zetten natuur;lijk.. de carb is groter dus dan rijd ej te arm!

en aangezien je ook nog geveilt heb.. je moet tegen de 54 56 of 58 zitten

Mike

william
            Topic starter

okeey maar verzuipt hij dan niet
              en me lucht dan

Mike
              Bijdrager

nee dan verzuipt hij niet, en je kan het zelf controleren! stukje rijden volgas gewoon ff een redelijk rondje… dan je bougie uitdraaien en naar de kleur kijken… hij moet koffiemetmelkbruin zijn!

en je lucht tja je moet het afstellen op je sproeier als die goed kleur is je lucht dus ook goed.. want je zoekt dmv de sproeier te vergroten of te verkleinen het goede evenwicht waarbij de motor goed presteerd!

Mike

william
                Topic starter

okeey dus hij moet groter die sproeier
                  maar nu is hij ook koffie bruin
                  en als ik er bijv 54 dan moet ik via de buogie kijken of de sproeier groter of kleiner moet
                  ik heb er nite zoveel verstand van maar wel wat
                  in ieder gevaal al bedank voor deze infpo

bramFK
                  Bijdrager

ha eindhovenaar! het komt nogal nauw welke sproeier erin doet!!!!
                    je dan niet zomaar van 66 naar 41 gaan dan kan je zo een vastloper krijgen.. en als je iets niet wil is dat het wel. ik zou ff rond de 58 hebben zeg 60. dan ff een stukje volgas rondrijden en naar je bougiekleur kijken als die te zwart is dan 2 maatjes kleiner pakken, enz enz.. totdat de bougie koffie met melk-bruin is dan ist precies goed! aan je lucht valt vrij weinig te doen is gewoon een kwestie van de juiste sproeier, verzuipen hoef je nietegt bang voor te zijn… koop bij de brommerzaak voor een 10tje sproeiertjes en je zit gegarandeerd goed, wel altijd met de grootste sproeier beginnen!
                    nog een sneltest voor de sproeiermaat, als je je achterwiel optilt dan volgas geeft dan gaat hij knetteren als hij te groot is. maar deze altijd nog ff met de bougiekleur testen want ik heb het ook wel eens gehad dat de sproeier goed was maar toch knetterde.
                    succes ermee!

william
                    Topic starter

okeey want op de bougie geeft hij nu goed aan maar hoe heet dat
                      hij knettert als een gek

william
                      Topic starter

okeey want op de bougie geeft hij nu goed aan maar hoe heet dat
                        hij knettert als een gek

bramFK
                        Bijdrager

knetteren is opzich niet heel erg.. beter knetteren dan te arm rijden bij een 50cc is da wel best normaal ik heb het ook gehad met mijn 50 cc maarja een perfect afgestelde brommer zou het niet moeten hebben, gewoon een kwestie van proberen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.