Vespa-Ciao.NL
:: mijn brommer maakt een heel raar geluid bij aanrennen

Home Forums Techniek Problemen oplossen mijn brommer maakt een heel raar geluid bij aanrennen

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

!Japieoh!_!Ciao!

@zino: is je brommer verder helemaal standaard? Wat voor sproeier heb je er nu in zitten dan ?
      Want bij een standaard bromblokje met 12/10 is sproeier 43 normaal en dus niet 48 zoals frf zegt :no

Ik denk ook dat de oorzaak een te grote sproeier.

zino
      Topic starter

verdomme ik heb net een 48 gekocht grrrrr en een te grootte sproeier kan misschien wel want toen ik het blok er af haalde zat er allemaal benzine in de carburateur en in het blok zelf ook een beetje

superindo
        Bijdrager

vogens mij komt het omdat de inlaatpoort bij de cilinder niet goed wordt afgesloten tijdens het vonken van de bougie.
          Dus wordt de brandsstof en lucht weer terug geblazen naar de carb.
          dus nieuwe zuigerveren???
          ik zal eerst nog ff kleinere sproeier monteren, kijken hoe het dan gaat.

Ik heb net kleinere sproeier geprobeert, sproeier 50.
          Maar nog steeds ploft hij! precies het zelfde.

zino
          Topic starter

ja ik ga een 43 proberen.
            Nog een vraagje weet nog niet alles maar wat zijn de zuiger veren.

JayL
            Bijdrager

heeft echt NIKS met sproeiers te maken!:no
              dit had ik ook en het was verholpen door de cilinderkop iets vaster aan te draaien. dus zal wel iets met (heel veel) valslucht te maken hebben, want t is tzelfde geluid als wanneer je je decompresie inhoud tijdens t rijden.
              en ook ff kijken of je bobine goed contact maakt met t frame!

zino
              Topic starter

ik heb net iets raars ontdekt het kan van het licht zijn maar op het blok heb je twee aansluitingen.
                ik heb er maar een en die loopt naar de bobine maar naast dat bobine draadje op het blok is ook een aansluiting kan dat er misschien mee te maken hebben

JayL
                Bijdrager

aansluiten en erachter komen zou k zeggen. al denk ik dat t daar ook nooit aan kan liggen, als je licht uitvalt (wat bij mij wel is gebeurd, omdat t kabeltje uit de pinnetje is getrild) kan je alsnog naar huis rijden zonder problemen

superindo
                  Bijdrager

zino :
                    ja ik ga een 43 proberen.
                    Nog een vraagje weet nog niet alles maar wat zijn de zuiger veren.

zuigerveren zijn de 2 ringetjes die om je zuiger zitten

zino
                    Topic starter

o ok daar is niks mis mee der zitten geen krassen of iets gebroken maar hoe moeten ze staan ??

superindo
                      Bijdrager

de zuigerveren?
                        in je zuiger drukken met de ruimte om zo’n bobbeltje heen. (kan eigelijk maar op 1 manier)
                        let wel op als je je zuiger monteerd dat het pijltje boven op je zuiger naar beneden wijst.

zino
                        Topic starter

maar welke kant moeten die zuigerveren staan boven onder links rechts

superindo
                          Bijdrager

ze moeten zo staan dat de opening niet langs een poort komt.

JayL
                            Bijdrager

je hebt een std 50cc. het enige wat je dan bij de zuigerveer moet controleren is de zuigerveerspeling.

eerst haal je voorzichtig die veertjes van je zuiger af
                              deze douw je vervolgens in je cilinder
                              en nou een voelermaatje tussen de groeven steken

dit moet tussen 0.2 – 0.4 mm zijn.

valt verder weinig te controleren bij een std 50cc zuiger…

superindo :
                              ze moeten zo staan dat de opening niet langs een poort komt.

komt alleen voor bij snelle cilinders met imi of “verkeerde” zuigers of bij een (extreem) getuned cilinder

zino
                              Topic starter

hij doet het het lag aan de pakking dankje allemaal een geweldige trekkracht
                                deze topic kan gesloten worden

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.