Vespa-Ciao.NL
:: Mijn brommer loopt niet stationair?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Mijn brommer loopt niet stationair?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jampee
    Topic starter

Hallo

ik heb since kort een vespa blokje.
      nou heb ik hem klaar, hij rijd goed hij start prima. halve meter lopen en hij is aan.
      hij reageert goed op het gas, carburateur is schoon gemaakt. contact punten hebben gestaan op 0.45, 0.40 en staan nu op 0.35

nou is mijn probleem: ik krijg hem niet fatsoenlijk stationair lopende.
      als ik hem neer zet en stel ik hem rustig stationair af, dan loopt ie even een tijdje goed.
      dan ga ik er een stukje mee rijden, zet hem weer stel en dan loopt ie stationair hoog in de toeren en als ik dan een beetje gas geef en ik doe gas weer dicht valt ie weer uit(dan loopt hij ineens niet meer stationair.

hoe kan dit?

Flippo
      Donateur

Klinkt voor mij als een sproeier kwestie.
        Ik zou je punten mooi op 0.45 afstellen, en eens kijken welke sproeier je erin hebt zitten. Verder kun je ons dan meteen laten weten wat je setup precies is.

En ik zou je topic titel even veranderen in een korte omschrijving van je probleem.

jampee
        Topic starter

dankje voor de reactie.

mijn setup is:

65cc polini
          13/13 carb
          sproeier maat: 66
          uitgeveilde carther
          gianelli uitlaat.

Rizla
          Donateur

Welke gianelli uitlaat heb je. Want er zijn meerdere namelijk

Flippo
            Donateur

Sproeier zou wel in de goede richting moeten zitten. Al gecontroleerd op valse lucht? Spuit eens met een deo of haarlak of deo rond je inlaat en koppakking. Als je verschil hoort in hoe je blok loopt heb je valse lucht.

En heb je het carter zelf uitgeveilt? Of weet je of dit goed is gedaan? Het kan zijn dat deze is lek gevijld en daarom niet meer stationair loopt.

Anders kan het zijn dat je carb of niet goed op je inlaat zit gemonteerd, of het plastic busje niet goed meer is en hij daar valse lucht trekt.

jampee
              Topic starter

http://www.vespa-ciao.nl/tuning/gianelly%20excel.jpg

dit is een voorbeeld van de uitlaat die ik ook heb

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.