Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › mijn brommer is kapot
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 11 maanden geleden door zino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 april 2008 om 17:38 #209179
mijn brommer is kapot ik heb vonkjes en een goede bezine stroom wat moet ik doen ??
29 april 2008 om 17:47 #219307Hier zijn we nu echt niks mee!!! Geef ons eens wat meer informatie. Welke brommer heb je? Welke setup? Wat bedoel je met benzine stroom? Enz…
29 april 2008 om 17:55 #219308als we zo weinig info hebben? Naar uw brommerboer gaan xD :duivel:D
29 april 2008 om 17:55 #219309kom op jongens hij is net nieuw op de site hij weet nog niet hoe alles werkt
welkom zino op de site;):P(a)
carborateur niet verstopt?29 april 2008 om 18:13 #219310kzal myn goede wil es tonen:
– filtertje en carburateur uitkuisen met benzine
– afstelling checken (kleur vd bougie checken na vijf a tien minuten volgas rijden, ge vind ier wel meer info op de site)
…29 april 2008 om 18:17 #219311haha dat klinkt al beter;) haha
29 april 2008 om 21:22 #219312carburateur is net vershoond met was bezinne het is een vespa piaggio ciao de benzine stroom doet het ook gewoon en heb net een nieuwe zuiger bougie en nieuwe bougie dop.
dat moet volgens mij genoeg informatie zijn29 april 2008 om 21:46 #219313nou als je een helemaal orginele vespa hebt zijn dit meestal de dingetjes die je moet doen als hij het niet meer doet
-carbrateur met compressor uitspuiten wat nieuwe benzine in het vlotterbakje enzo doen
-kijken of hij benzine krijgt, zonee kijk hoe dat komt. misschien is je sproeier verstopt of benzineslang verstopt
-ontsteking, als je contactpunt onsteking hebt, vervang dan je condensator en contactpunten
k zie in je eerste post dat hij vonkt dus de otsteking spoel zal nog goed zijn gelukkig
-het kan dat hij last heeft van valse lucht
– de tank kan vacuum trekke
-zuigerveren vervangen
-lagers vervangen
edit : o ja maar eerst kijken of er benzine in je tank zit en nieuw bougie ’tje proberenwat deed die de laatste keer dat die nog liep? dan kunnen we het je misschien zo zeggen.
ik hoop dat je er wat aan hebt29 april 2008 om 21:58 #219314de tank zit helemaal vol hij liep bijna over toen ik hem vulde heb al een nieuwe bougie gekocht toen ik hem aanrende hoorde ik de motor en alles meschien is er een fout in het blok ???
29 april 2008 om 22:13 #219315hey haal ff je carberateur van je blok en stop je benzine slang in je inlaat ga dan ff renne/fietse en kijk dan of hij start maar let wel op hij gaat gelijk volgas omdat hij volop benzine krijgt
en als hij dan start weet je dat het aan je carberateur licht
Andy29 april 2008 om 22:16 #219316Allereerst, welkom :bier
leon ciao heeft je aardig wat dingen (fouten in het blok) gegeven om na te kijken
wat hij bedoelde met wat je brommer de laatste keer deed is:
– maakte hij een ander geluid als anders? zo jah, omschrijf het eens
– begon hij te stotteren?
– remde je ineens af zonder te remmen (remmen op het blokje dus)?
– viel je brommer gewoon uit?gewoon alles wat je je kan bedenken wat anders was als normaal hebben wij wat aan..
mijn vraag aan jou.. is dit probleem pas gekomen direct nadat je de nieuwe zuiger had gemonteerd, of later pas?
mocht het er direct na zijn geweest, controleer eens of deze juist is gemonteerd (het gebeurt wel eens dat de bovenkant onder zit)dit topic heb ik overigens verplaatst naar troubleshooting..
in deze sectie van het forum voelt dit topic zich meer thuis :knuffel
de titel van je topic heb ik niet gewijzigd (anders kan je straks je eigen topic niet meer vinden), dit kun je zelf doen door bij de allereerste post in dit topic op “pas aan” te drukken.
reden dat ik dit zeg is: “mijn brommer is kapot” kan op van alles slaan, velgen, vering, remmen, maar ook blokje (in jou geval dus), probeer je titel dus iets duidelijker te maken (in het vervolg)dit alles is niet op een lullige manier bedoelt, maar juist om je wat beter wegwijs te maken op het forum
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.29 april 2008 om 22:20 #219317ik heb dat ding vorige week gekocht en ik en een vriend zitten er naar te kijken ik heb alles bekeken behalve in het blok want daar weet ik en mijn vriend niks van af:'( en dat met de inlaat ga ik zeker proberen
30 april 2008 om 08:59 #219318Haal dan eerst maar even je blok eraf, en kijk even of je cilinder & zuiger er mooi uitziet
dus geen krassen enz. let er bij het opnieuw monteren van de cilinder wel op, dat de opening van de zuigerveren wel in die kleine pennetjes in de zuiger vallen.
kijk ook gelijk of de zuiger er wel goed op zit.
kijk dus even of de inhammen op de zuiger aansluiten bij die van de cilinder
blader ook even in het how-to gedeelte rond
hier kun je ook veel informatie vindenWelkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.30 april 2008 om 09:01 #219319Zoek anders iemand in de buurt van hilversum die er wel veel vanaf weet kan die je gelijk opweg helpen;)
3 mei 2008 om 22:03 #219367na ik snap er hele maal niks meer van ik heb het blok er af gehaald de contact puntjes op 0.45 gezet en alles zag er goed uit de foto’s op de site bekeken en dat was allemaal het zelfde
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.