Vespa-Ciao.NL
:: Michel’s SimoCitta & Kawasaki AR50

Home Forums Perso’s Projecten Michel’s SimoCitta & Kawasaki AR50

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 382)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

KennyVespa
    Bijdrager

is mij ook prima als je dan die losse ringen voor me kan maken :), het erop zetten is geen probleem 🙂

VespaAvanti
      Donateur

Even over je brug:
        Ik zou je Si-brug gewoon verstevigen doormiddel van er wat plaatjes en strookjes op te lassen.
        Moet goed gaan en dan is hij stevig zat naar mijn mening;)

Michel
        Topic starter

Ja, daar zat ik ook al aan te denken, ik probeer een 3 of 4mm plaatje te maken, en die buigen zodat die over de spoelpoort heen tussen de 2 ophangpunte.
          Dat ga ik is even bekijken. Ik wil hem zaterdag toch effe testen 😛 Zal lekker voorzichtig zijn dan kan ik volgende week kijken om het wat steviger te maken.

Dees kwam ik pas tegen!! Arvid op zijn SimoCitta =) BLAZUH

.-{2F4OV}-.

Ik heb ook overal 4mm plaatstaal ingelast… stevig maar wel zwaar;)

ArvidW
            Donateur

Ik zou hem zeker weten verstevigen, bouw nog liever zo’n “balkenbrug” zoals ik heb:)

Dat filmpje was zelfs nog met std trekveertjes + std drukveer (is ook wel te horen) toen er een rode drukveer en gele trekveertjes inzaten toen werdt het pas echt leuk…. :duivel (en toen ging pas alles echt kapot:P)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

Martijnvanheerde
              Donateur

Wordt errug vet!
                Ik zou inderdaad zo’n balkenbrug bouwen.
                Lijkt mij steviger.

Michel
                Topic starter

Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een lasapparaatje. ik probeer deze brug nog wel even te verstevigen bij het ophangpunt.

Ik denk dat ik dan inderdaad eens zo’n brugje maak.

@ Arvid, hoe heb jij dat opgelost met die bolling van de spoelpoorten op het carter. Dit komt tussen de ophangpunten, vandaar dat ik er zoveel van af heb moeten slijpen. had jij daar aan de carburateurkant ‘spacers’ tussen zitten??

ArvidW
                  Donateur

Nop, gewoon compleet stuk uit brug geslepen 😛 (mijn brug is van 7mm dik plaatstaal en ik dacht dat hij dat wel kon hebben)

Home made engine dyno

Michel
                    Topic starter

Haha, dat lijkt mij ook wel ja, wat ik heb zal misschien 50km goed gaan maar dan word het al gauw te veel denk.

Ik ben op marktplaats al wat lasapparaatjes tegen gekomen. Ik begin maar met de electrodes denk. Heb jij je brug ook gewoon met electrodes gelast, anders ziet het er wel verdomd goed uit 😉 Heb je tips waar ik op moet letten. Ik zat te denken aan:
                      230volt , lasstroom ongeveer 60 tot 120 , 1.5 tot 3 mm electrodes.

ArvidW
                      Donateur

Zo’n oud mogenlijke bak, zo zwaar mogenlijk (in KG’s)

Geen Kinzo, Topkraft of iets dergelijks kwa rommel. Die dingen zijn alu gewikkeld en leveren niet genoeg spanning om je las op gang te brengen. Zeker voor een beginner zuigt dat hard. Kopergewikkeld moet je hebben 🙂

Lasstroom, mijn brug is geheel met 2.0 electrodes gelast en dat is groot zat ! Anders trekt alles krom. Meer dan 100Ampere heb je eigenlijk niet nodig tenzij je de H-balken in je huis wil gaan lassen 😀

Gewoon iets lekker lomps zoals dit :
                        http://bouw-tuin.marktplaats.nl/lasapparaten/161792525-metauro-lasapparaat.html?

Home made engine dyno

Michel
                        Topic starter

Soo dan, wat een gedrocht jo 😛

Zoiets was ik al van plan. Een lekkere ouderwetse. Die van Kinzo vond ik gelijk al niks toen ik de foto zag 😉

Bedankt voor je info, dan ga ik op mijn gemak een leuke zoeken.

Tijn
                          Bijdrager

Nog gefeliciteerd kerel 😉
                            weer een jaar ouder 😛
                            en nogsteeds brommer rijden 😉 , blijft leuk 😀

lassen is niet zo moeilijk 😉
                            gaat wel erg leuk worden…
                            blijft t ook echt volgen je project…
                            kom eerdaags wel even langs, heb een d kadett gekocht, met zelfde blok als in de corsa ::D

hansieb
                            Moderator

Ah gefeliciteerd!

Graag filmpje van de citta!

.-{2F4OV}-.

Nog n keer proficiat he! En wanneer komt die movie !!!:thumb

Michel
                                Topic starter

Hey, hoe ken dat. Ik heb geen mailtje van de notifier gehad.

Bedankt jongens voor de felicitaties. Is alweer een week geleden maar vanavond word het gevierd.

Sil, ik neem volgende week effe contact met je op over het blok. Ik denk dat ik dan gewoon mijn Citta achterin de auto zet en mee neem als ik het blok op kom halen. Die Citta kan namelijk rechtop staan in mijn tover Honda.

Filmpjes van de Citta komen hopelijk morgen en anders het weekend daarop. Het is namelijk effe een beetje druk allemaal en ik heb mijn brommer niet bij mij thuis staan i.v.m. klote keldertjes.

P.S. bijna heel de zondag ziek op me nest gelegen dus de filmpjes moeten nog even een weekie wachten 🙁
                                  Volgende week zal ik weer een on board en drive by film maken op de SimoSlurpCitta!!

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 382)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.