Vespa-Ciao.NL
:: Michel’s SimoCitta & Kawasaki AR50

Home Forums Perso’s Projecten Michel’s SimoCitta & Kawasaki AR50

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 382)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

KennyVespa
    Bijdrager

19ac087 :
      Tnx Sil:D

Ik heb het door een collega laten doen. Hij heeft de ring gedraait en de rest kan je in principe zelf. Dat is een kwestie van warm maken en er in laten zakken en eventueel effe een paar tikjes geven zodat de goed aan zit en dan rustig laten afkoelen. Absoluut niet laten schrikken, want dan heb je kans dat die zo rap krimpt dat je koppeling alsnog barst.

Ik zal eens vragen of die een paar van die ringen wil draaien dan kan ik er 1 opsturen naar je 😉 Me maat moet er ook nog 1 en misschien zijn er meer gegadigde!? Ik wil mijn collega zo min mgelijk lastig vallen zodat die niet gestoord van me word.
      Dan kanik hem eens wat vaker om een gunst vragen. 😉

ik heb er ook nog 1 nodig 😀

als je dit kan regelen zal ik je dankbaar zijn 😀

ik hoor het wel

Michel
      Topic starter

Effe een update van de ring. De ring over de koppeling geeft gelukkig geen extra vibraties mee. Hij houd zich goed en is lekker stabiel. En de ring voert de warmte ook nog eens beter af 😀

Ik heb ook 90mm schijven gemonteerd, maar denk dat ik daar nog wat aan af moet gaan stellen. Er zitten nu 5.5 gram rollers in de Polini vario en een gele drukveer en blauwe trekveertjes in de achterkoppeling.
        Nu is het verhaal dat ik met mijn 100mm schjven zeker 8km/h harder reed als met de 90mm schijven en hij komt ook niet lekker op toeren, met optrekken niet en naar de top ook niet. Zit nu met een top opgescheept van 75 km/h wind mee, wat mij uiteraard niet aanstaat.

Zijn er suggesties of is het een kwestie van de 100mm schijven er weer op? Ik moet wel zeggen dat die nu wel lekkerder wheelies maakt als ik 20km/h rijd. Dat deed die eerst niet!

Herr Flick
        Sleutelbeheerder

Hoeveel zwaarder is de schaal eigenlijk geworden ?

met 90mm zou je in theorie harder moeten rijden, maar misschien is je blokje niet sterk genoeg hiervoor, ik zou zeggen blijf testen.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
          Gele Racefrikandel

Michel
          Topic starter

OK 😀 Wat bedoel je met hoeveel zwaarder is de schaal geworden. Je bedoelt het huis met de ring er omheen zeker.
            Ik vind het persoonlijk wel meevallen. Ik denk dat die ring de helft van het gewicht is van een koppeling zonder ring. Ik neem aan dat die Evo hem daar toch wel doorheen kan trekken. Anders moet ik het huis van me maat effe proberen die nog niet verstevigd is, maar ik denk niet dat het aan het huis ligt. Hij komt gewoon niet lekker op toeren. Met wegtrekken heeft die veel minder toeren als eerst en ik kom lang niet in de buurt van de toeren die ik met de 100mm schijven had op de top.

Ik zal voor de gein eens een koppeling wegen en dan de verstevigde ook wegen. Dit kan ik alleen niet nu doen, want ik sleutel altijd bij me maat 😉

.-{2F4OV}-.

Doe dat eens:) Ik ben benieuwd hoeveel die weegt.. wel raar probleem trwns;)

Tonni
              Moderator

Hoezo er door trekken? Daar heeft het gewicht van de schaal niets mee te maken. De schaal verbind eigenlijk alleen je vario/koppeling met je achterwiel. Ding gaat pas draaien als je gaat rijden.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Tijn
                Bijdrager

die versteveging ziet er geil uit kerel
                  de simo al geprobeerd ??

KennyVespa
                  Bijdrager

al info over de ringen die je nog gaat maken 🙂

want er zijn volgens mij genoeg mensen die erook 1 willen hebben 🙂

Michel
                    Topic starter

Er zal toch echt een beperkte oplage worden van die ringen, ik heb geen zin om mijn collega er mee lastig te blijven vallen. Als ik ze zelf kon maken, had ik er wel 1000 willen maken maar ik beschik zelf niet over de gereedschappen. Er zullen er misschien nog 3 of 4 bijkomen en dan houd het op. Gewoon een paar voor mensen die hem echt nodig hebben. Voor een Simo of Sprocatti is die wel nodig maar zelf rijd ik op mijn Evo en mijn maat met zijn Reedvalve ook op een ‘normale’ koppeling en dit geeft absoluut geen complicaties.

Deze ringen zijn zelf ook vrij makkelijk te maken. Gewoon de goede stukken pijp vinden. Wij hebben af moeten draaien, omdat ik voor de hoogste rand geen pijp kon vinden. Kijk Arvid zijn uitleg HIER

De Simo is nog niet geprobeert. Ik heb gelijk een Si achterbrug gehaald en die moet ik volgend weekend even op maat maken voor de zij-inlaat.

Met het erdoor trekken bedoel ik dat misschien de overbrenging te zwaar is. Malossi vertanding + 90mm schijven. Hij komt gewoon niet lekker op toeren met 5.5 gram. en met 100mm schijven ging die perfect. Ik had verwacht dat die Evo daar wel doorheen zou trekken. Ik zal volgend weekend weer een met rollers spelen en anders knal ik de 100mm er weer op.

Michel
                      Topic starter

Effe een update.

Ik heb een Si achterbrug aangepast voor de Simonini. Er is flink aan geslepen maar het moet maar even zo. Ik denk dat ik er binnekort maar eens een bestel bij JMPB, want er is nog maar weinig vlees over en ik ben er niet helemaal kontent mee.
                        Voorlopig moet het maar even zo 😛

Geven jullie je mening eens over de brug.
                        Ik ben namelijk bang dat die het niet heel lang zal houden bij de ophangpunten van het blok.
                        Ik heb echt zo min mogelijk weg geslepen. Aan de kant van de onsteking heb ik ook wat weg moeten halen.

hansieb
                        Moderator

Jooo aangezien er aardig wat pk’s op staan zou ik wel voor iets gaan wat het aankan.

Dit gaat het denk ik niet houden, zou zonde zijn als er iets van je simo engine kapot gaat. Dit is niet echt verantwoord.

Michel
                          Topic starter

Bij DEZE heb ik hetzelfde probleem. Er moet een stuk tussen de ophangpunten uit omdat die spoelpoorten voor een bolling zorgen net onder de cilinder. daarom heb ik dus ook die dingen zo moeten slijpen. Als ik die brug goed bekijk moet daar alsnog het een en ander aan geslepen worden tussen de ophanpunten aan de teur kant.

PiNeAppLePro
                            Bijdrager

Kan me de kracht niet voorstel van zo’n blok. Maar dit ziet er inderdaad niet stevig uit als ik zo naar de ophangpunten kijk.

KennyVespa
                              Bijdrager

19ac087 :
                                Er zal toch echt een beperkte oplage worden van die ringen, ik heb geen zin om mijn collega er mee lastig te blijven vallen. Als ik ze zelf kon maken, had ik er wel 1000 willen maken maar ik beschik zelf niet over de gereedschappen. Er zullen er misschien nog 3 of 4 bijkomen en dan houd het op. Gewoon een paar voor mensen die hem echt nodig hebben. Voor een Simo of Sprocatti is die wel nodig maar zelf rijd ik op mijn Evo en mijn maat met zijn Reedvalve ook op een ‘normale’ koppeling en dit geeft absoluut geen complicaties.

Deze ringen zijn zelf ook vrij makkelijk te maken. Gewoon de goede stukken pijp vinden. Wij hebben af moeten draaien, omdat ik voor de hoogste rand geen pijp kon vinden. Kijk Arvid zijn uitleg HIER

De Simo is nog niet geprobeert. Ik heb gelijk een Si achterbrug gehaald en die moet ik volgend weekend even op maat maken voor de zij-inlaat.

Met het erdoor trekken bedoel ik dat misschien de overbrenging te zwaar is. Malossi vertanding + 90mm schijven. Hij komt gewoon niet lekker op toeren met 5.5 gram. en met 100mm schijven ging die perfect. Ik had verwacht dat die Evo daar wel doorheen zou trekken. Ik zal volgend weekend weer een met rollers spelen en anders knal ik de 100mm er weer op.

maar dat is nu ook waarschijnlijk het punt, omdat ik tog binnekort met het sprocatti blokje ga beginnen voor de sprint 🙂

zoals je miss gelezen heb in het vespa-ciao sprintteam topic,

en daarom heb ik ook zoon ring nodig 😛 snap je, en als je er geen kan maken voor me ook even goeie vrienden dan moet ik het iemand anders vragen 😉

Michel
                                Topic starter

Dan ga ik mijn best doen voor je. Er moet er nog 1 gedraait worden dus misschien als ik hem lief aankijk dat die er nog een enkele wil draaien.

Ik zoek eigelijk nog een pijp die nog iets beter is. Daar zijn mijn collega en ik naar op zoek. De pasvorm van de middelste ring is niet superstrak verbonden met het huis. Zit wel klem maar de buitenste ring zit strakker. Dus we proberen nu een pijp te vinden die eigelijk niet over de middelste rand van de koppeling past, zodat die daar goed kan klemmen en dan voor het hoogste gedeelte uitdraaien totdat die net past als die warm is. Dit is moeilijk te realiseren, omdat je dan echt precies op de krimppassing moet gaan letten. De middelste ring mag bijvoorbeeld niet strakker zitten als de buitenste of andersom.

Dit even ter info, misschien dat ik de makkelijkere (HIER) manier van ArvidW probeer met 2 losse ringen. Dit is makkelijker te realiseren.

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 382)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.