Vespa-Ciao.NL
:: Michel’s SimoCitta & Kawasaki AR50

Home Forums Perso’s Projecten Michel’s SimoCitta & Kawasaki AR50

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 382)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Michel
    Topic starter

Zo, daar ben ik weer, terug van een week harde arbeid!

Ik heb mijn koppeling verstevigd. Deels zelf en deels Corretje 😛

Mijn Evo kickcarter is binnen waar ik ook bijzonder blij mee ben. Bedankt Tim!

Ontsteking zat erbij, wat ik niet verwacht had 😛

Verder had ik nog een bestelling bij JMPB waaronder: Malossi E12 luchfilter voor de Evo, Revisiesetje + pakkingset voor de Evo, benzinefiltertje, transparant vlotterbakje voor de Simonini, 90mm schijf, snelgas, chokehandel en een koelkap!

hansieb
      Moderator

Regel nog wel ff een goed stukje filter materiaal , diegene die bij de E12 filter zit is 3 x niks.

Mina hori red filtertje 6,5 euro

Vincent
        Donateur

Zo hé

Wat een prachtige spullen=). Schaal ziet er netjes uit! Is hij er omheen gezet doormiddel van koudkrimpen?

Michel
          Topic starter

Bedankt Hans, dan ga ik daar nog even naar opzoek.

@ Vincent, het is er inderdaad warm omheen gegaan. Het is een stuk RVS pijp met aan de binnenkant, tot de helft, een stukje uitgedraaid zodat hij zowel op de hoogste rand als op de middelste rand verstevigd. Daarna langzaam warm laten worden op een electrisch pitje en zo gewacht tot hij erin viel, zachtjes aantikken en langzaam af laten koelen. Toen die afgekoeld was heeft Cor er nog een stukje afgedraait zodat het een mooi oppervlak wer zonder scherpe randen!

LeMoN
            Bijdrager

die achterkoppeling is echt super sexy!

Michel
              Topic starter

😀 Ben hem ook nog steeds aan het bewonderen. Ik hoop dat die een beetje stabiel draait. Ik bedoel dat er niet een kleine afwijking inzit ofzo maar het ziet er goed uit. Bij die toerentallen voel de minste afwijking gelijk dus het is even afwachten! In de draaibank slingerde de koppeling niet in ieder geval 😉

Denk dat ik van het weekend die Simo eens ga proberen. Ben echt fokking benieuwd naar de power 😛 Moet eigenlijk mijn Si achterbrug nog ophalen, effe kijken hoe ik dat ga doen!

diac
                Bijdrager

wel jammer dat je die snelgas hebt genomen, k had hem ook op mijn minibike.
                  erg slechte kwaliteit, vooral goed smeren!

maar wel zeer nice spul allemaal (vooral de verstevigde koppeling), suc6 met het in elkaar bouwen:D

st3yn
                  Bijdrager

Mooie spullen man, vooral je verstevigde koppeling en de evo kickcarter! :thumb

Tim
                    Bijdrager

ja mijn oude evo:D
                      en snap niet waarom iedereen dat snelgas zo slecht vind.. ik rij er al heel lang mee en werkt perfect en nooit problemen mee gehad.

Michel
                      Topic starter

@ Tim. Het is een mooi cartertje 😉 Ik stond verbaast toen ik de ontstekingskant bekeek =) Incl. onsteking!! Bedankt. Ik zal er bijzonder zuinig mee zijn. Ik ga nu effe wat info verzamelen over de volle wangen kruk om te bouwen naar kickkruk.

@ Diac. Ik ga het snelgas proberen, is het niks probeer ik weer een ander :pest Zal WD40 in mijn gereedschapsvakje doen 😛
                        Ik neem aan dat die koppeling nu niet zo gauw meer zal barsten. Hopen dat die nu niet veel zwaarder is geworden! Volgens mij valt het mee.

Tnx Steyn :thumb

VespaAvanti
                        Donateur

Zeer mooi allemaal:thumb
                          Van de Power van de Simo Engine zal je versteld staan!=)

ArvidW
                          Donateur

19ac087 :

Nice !

Maby ook een idee voor Sil 😉

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Ziet er nice uit idd:thumb

Zou je dat ook met mijn koppeling kunnen doen?

Michel
                              Topic starter

Tnx Sil:D

Ik heb het door een collega laten doen. Hij heeft de ring gedraait en de rest kan je in principe zelf. Dat is een kwestie van warm maken en er in laten zakken en eventueel effe een paar tikjes geven zodat de goed aan zit en dan rustig laten afkoelen. Absoluut niet laten schrikken, want dan heb je kans dat die zo rap krimpt dat je koppeling alsnog barst.

Ik zal eens vragen of die een paar van die ringen wil draaien dan kan ik er 1 opsturen naar je 😉 Me maat moet er ook nog 1 en misschien zijn er meer gegadigde!? Ik wil mijn collega zo min mgelijk lastig vallen zodat die niet gestoord van me word.
                                Dan kanik hem eens wat vaker om een gunst vragen. 😉

PiNeAppLePro
                                Bijdrager

Ziet er echt geweldig uit. :thumb

Maar goed dat er nog wel projecten zijn op deze site die vorderen. Echt top

( Ik schaam me ) :bloos

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 382)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.