Vespa-Ciao.NL
:: Michel’s SimoCitta & Kawasaki AR50

Home Forums Perso’s Projecten Michel’s SimoCitta & Kawasaki AR50

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 382)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Michel
    Topic starter

Ik dacht, laat ik het stukje warmmaken en proberen terug te buigen. Nu is het dus afgebroken. Het is maar een klein hoekje en de zuiger zal daar niks van merken :thumb
      Wel balen uiteraard maar goed maar nu doet hij het zoals die het hoort te doen 😛
      Arvid waarschuwde me er nog voor en ik had zelf niks anders verwacht maar ja, eigewijs :bloos

Dit is de laagste positie van de zuiger dus moet geen problemen geven lijkt mij

KennyVespa
      Bijdrager

geeft volgens mij ook niet egt problemen neej :D, niet bang om een kantelende zuiger ofwel??

denk dat het gewoon goed moet gaan, wel ff alles afbramen 😉

Michel
        Topic starter

Zuiger zal door dit hoekje niet gaan kantelen. Hij valt er gewoon nog helemaal in :thumb

Ik wil hem inderdaad nog even afbramen want echt super netjes is die niet. Ik weet niet of dat gebruikelijk is van Autisia?

KennyVespa
          Bijdrager

jups ik heb een keer een 110cc autisa op mijn yamaha dt80 gehad, en was ook zeer slecht afgewerkt, ding heb ik toen afgewerkt,

en liep egt super hard met een 28mm carb, ging gauw 120,/125, zal eens kijken of ik er nog fotos van heb

edit: geen fotos helaas meer

wel nog een filmpje (crosser zag er gewoon niet uit haha 😛 maar daar ging het niet om :P)

http://www.youtube.com/watch?v=F8rhXXKlDs0

dit was met:

110cc autisa cilinder
            53mm malossi kop
            28mm pwk met serienummer
            80cc dt uitlaat
            5bak
            blauwespons van stage 6

liep egt gruwelijk goed, spijt ervan dat ik het blok verkocht heb, en de crosser naar de oud ijzer boer heb gebracht

Michel
            Topic starter

Lekker geluidje man.

Een maat van mij had vroeger een DT50 met wat snelle onderdeeltjes. Liep niet zo heel hard maar trekken dat ding, niet normaal. Hij had ook zo´n kap over zijn tank en een dikke noppenband achter. Dan zien ze er stoer uit.

Ik zal de cilinder dan maar gaan afwerken, want de scherpe randen vielen mij ook al direct op.

KennyVespa
              Bijdrager

dt50 heeft wel kleinere velgen 😛 dat vond ik jammer, de meeste stopten er allemaal dt80 velgen en voorvorken in 😛 (kan ik me nog herinneren)

ga hem idd maar goed afwerken 🙂

VespaAvanti
                Donateur

Leuk DTtje:thumb
                  Zo’n kap voor over de tank van een DT heb ik trouwens nog een:D

Michel
                  Topic starter

Foto & film update

Ik heb de Gianelli vorige week gemonteerd maar nog geen foto’s van geschoten dus bij deze 😀
                    Ook heb ik vandaag een sponsfilter gemonteerd en loopt alweer iets beter. Ik moet nog even met sproeiertjes rommelen en dan vind ik het goed. Kan ik lekker aan mijn gare blok beginnen voor de Autisia 93cc.

Hier is een filmpje van mijn Kawa

diac
                    Bijdrager

wel vet dingetje moet ik zeggen.
                      dat geluid onderin hoort zich zwaar aan:P
                      maar is wel nog een beetje traag, tijd voor de 93cc! 😛

trouwens michel, hoort er eigenlijk niet zo’n kuip op?

st3yn
                      Bijdrager

Rijd goed zo te zien, trekt ook wel hard weg hoor 🙂

Ben echt benieuwd hoeveel power die Autisia 93cc heeft met een 28 of 32mm carb! Dat wordt echt beestachtig =)

Michel
                        Topic starter

Mijn vorige Kawa liep ook echt veel beter als deze.
                          Ik denk dat daar de cilinder van afgewerkt was. Dan willen ze nog wel een de 10.000tpm halen maar ik kom nu tot 8250tpm. Ik wil zowiezo even met sproeiertjes kloten, omdat ik vermoed dat er een te kleine inzit. Ook even een beetje met de gasnaald schuiven, komt allemaal wel goed.

Die 93cc komt na 2 augustus :thumb Heb het nog druk zat. De spatborden staan in de grondlak 😛

jordy
                          Bijdrager

ziet er vet uit man
                            nu maar wachten op de 93cc;)

VespaAvanti
                            Donateur

Leuk filmpje:thumb
                              Er zal wel een ontiegelijk zware tandwielverghoudig opliggen is het niet:lol
                              Voor je in de 6 op top bent ben je een km verder:con
                              Mijne was ram orgineel met een veeeeel te lichte tandwieloverbrenging, dat ding zat na 150 meter op top, die overigens maar 60 was bij 8000 toeren:lol

Michel
                              Topic starter

Thanks voor de leuke reacties 😀

@ Diac: Dat is een AR125 of een ouder type ar50. Maart er hoort wel een kuip op maar met een rond gat, want mijn koplamp is rond 😀 daar ben ik nog naar op zoek!

@ VespaAvanti: Voor zover ik weet is hij zo goed als origineel. Als ik volle gas voorbij kom dan schakel ik verderop naar zijn 6 en als ik dan plat op het stuur gaat loopt die door tot 8250rpm en dan loopt die denk wel 70km/u dus kan inderdaad wel kloppen 😛 Komt goed uit, want die kan ik straks wel gebruiken.
                                Mijn Kawa vroeger reed echt perfect. Gewoon netjes trekken tot de 9500rpm en in elke versnelling gewoon altijd trekkracht en liep mooi 85 á 90km/u.
                                Deze Kawa zakt af met tegenwind :baby

KennyVespa
                                Bijdrager

Je schakelt te vroeg :boos haha :pest, moet je lekker laten janken die cilinder man 😛

ik schakelde nooit met mijn dt80 voor de 8000 toeren, gewoon lekker laten brullen :D,

met mijn 110cc autisa schakelde ik rond de 9000 toeren na het inrijden, ding hat beestachtig veel vermogen man 😀

reed een keer naast vespa van vriend van mij reed met 70drevo top zoon 70-75, en reed ik naast hem op die snelheid in de 2 en gaf ik gas en weg was ik haha :P, liep egt super met die 28mm carb, hat wel maar een 5 bak dus lekker lange gangen 😀

maar verder allemaal zeer nice michel 😀

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 382)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.