Vespa-Ciao.NL
:: Michel’s SimoCitta & Kawasaki AR50

Home Forums Perso’s Projecten Michel’s SimoCitta & Kawasaki AR50

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 382)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Michel
    Topic starter

@ Speedbuxy, die had ik gezien maar die zijn incompleet. Ik heb hem alsnog gemailt om te vragen of hij een complete heeft 😉 Bedankt voor je oplettendheid.

@ Frits: de uitlaat is verre van netjes 😛 Ik heb weinig tijd en kan alleen in het weekend hobbyen dus dat kan nog wel even duren denk. Ben met veel te veel tegelijk bezig 😉

Michel
      Topic starter

Nou, volgende poging.

Ik heb nu mijn brommer aangeschafd die ik vroeger altijd gereden heb. Jawel, de Kawasaki AR50 6 bak, zonder kenteken maar het is voor een beetje op te knappen en lekker te blazen. Waarschijnlijk doe ik deze nu echt nooit meer weg, want van mijn ouwe brommertie heb ik echt spijt gehad dat ik hem heb weg gedaan :ehh

Er hangt een Autisia 100cc onder met 20km oude zuiger en 21mm Dell’orto. Ook krijg ik er een nieuwe 24mm OKO vlakschuif bij die ik denk ik dan maar gelijk reserveer voor mijn Citta 😛 Ook krijg ik er nog wat onderdeeltjes bij dus ik ben benieuwd. Het is een origineel rode Kawa en zover ik weet helemaal compleet qua kappen en acc. Zaterdag weet ik meer :lol

LeMoN
        Bijdrager

misschien origineel maken en laten schouwen zodat je ermee kan rijden :)?

Michel
          Topic starter

Ik hoop dat het frame eerlijk is, anders laat ik hem zeker wel schouwen. Het probleem is met schouwen dat die blokken standaard 65 á 70 lopen dus dat is niet te doen. Dan moet je moeilijk gaan doen met je uitlaat dicht stoppen en dergelijke. Mijn vroegere AR50 liep met standaard pijp waar de prop nog gedeeltelijk in zat met een 16 carburateurtje al 90 bij 9000rpm. Voor een standaard cilindertje toch behoorlijk 😀 trok een nette 70cc MT5 echt aan barrels maar dat ligt vaak aan de gene die schakelt 😛
            Ik zal eerst eens informeren of het frame eerlijk is als ik hem heb.

Effe een edit: Er is weer wat verandert. Aangezien ik toch liever een geschouwde brommer koop is het een Kawasaki groene AR50 geworden met standaard setup. Deze brommer is geschouwd en ziet er redelijk uit. Wel wat dingetjes hier en daar maar volgens mij verder netjes :thumb Toch blij dat ik een geschouwde heb genomen. Ik wil hem met de originele cilinder 90 laten lopen. Dit is vrij makkelijk te doen!

Michel
            Topic starter

Goedemorgen mannen.

Ik heb gister mijn schakeltje opgehaald. Een nette originele Kawasaki AR50. Hij loopt netjes en schakelt echt verrukkelijk.
              Hier en daar wel wat plekjes op de lak maar dit zijn plekken waar je niks aan kan doen. Ik had er toen ook last van op mijn oude Kawa. Bij de kapjes ligt het vaak een beetje te rommelen dus slijt de lak daar. Ook is het zadel gescheurd maar daar weet de meubelmaker wel raad mee 😉

Ik heb er gelijk effe een filmpie van gemaakt voor een korte rondom view en om te horen hoe heerlijk stil die is 😀

>KAWASAKI AR50<

Edjuh
              Bijdrager

Ziet er goed uit hoor! mooie brom. Hoeveel versnellingen, 5?

Ook leuk dat er 100cc in een std. carter past:)

Michel
                Topic starter

Tnx Edjuh. Het is een 6 bakkie. Met de originele 50cc is al een dikke 100 te halen zonder al te veel aanpassingen. De spoelpoorten zijn echt groot, heel groot. Alleen de uitlaatpoort moet 2mm omhoog. Deze brommers worden vanaf de fabriek begrenst op de ontsteking, deze staat ’te’ laat afgesteld. Dus deze even vervroegen zal mij denk al gelijk het rijplezier geven wat ik vroeger had 😛 9500rpm ongetuned is mogelijk, dat weet ik!

LeMoN
                  Bijdrager

met kenteken :D?! erg vet ding!

*Moejje filmpje kijken!*

Edit lemon: had ik ook gezien hoor slimpie, maar ik dacht gelezen te hebben dat hij er geen had…

*Heb je niet goed gekeken*

Michel
                    Topic starter

Jip, met kenteken. Kan nog een hoop leuke kleine aanpassingen aan gebeuren 😛 Op de originele cilinder zo hard mogelijk 😉

Vincent Vario
                      Bijdrager

Zijn erg chille brommers,

Rijd super, standaard een 6 bak, goed blok met veel potentie!

Wat ga je qwa inlaat en uitlaat doen?

Michel
                        Topic starter

Weet ik nog niet. In principe is de ontsteking op tijd zetten en de prop uit de uitlaat genoeg om op het standaard tandwiel 85 te halen dus dat komt best goed. Ik ga eerst de ontsteking vervroegen, want dat is de hoofdbegrenzing op de Kawa blokkies.

Standaard uitlaat is perfect mits de prop eruit is en die zit er bij mij helemaal niet in. Dus de ontsteking is nog het enige. Hij hoeft geen 130 te lopen. Gewoon zoals die vroeger liep. Op standaard cilinder een goeie 90 met 9500rpm in elke versnelling!

Ik heb net effe een stukkie gereden en weer lekker plat door de bochtjes gegaan. Het voelde na enkele minuten al weer bijzonder vertrouwd aan :thumb

peter139
                          Bijdrager

leuke aanwinst michel. Heel wat anders dan een damesbrommer. Wat zijn de plannen met de citta?

Michel
                            Topic starter

SimoCitta blijft staan waar die staat 😛 Alleen mijn geschouwde Citta gaat weg en dan bouw ik van mijn TestCitta en nieuwe SimoCitta zonder kenteken, omdat ik daar het nut niet van ziet als je toch 105km/u op een Citta gaat. Verzekering gaat het echt niet betalen hoor :con.

De blokkies die ik heb gaan zowiezo niet weg. Misschien dat er nog wat verandert met de brommers. Eerst die roestbak van een Ciao maar eens opknappen en even me Kawa goed afstellen 😉:thumb

Als ik wat weg zou doen, is het mijn Simonini blok die als eerste gedag kan zeggen, omdat de Polini Evo normaal te berijden valt. Maar ga er maar niet vanuit dat ik dit nog verkoop. Je hebt toch iets apparts in handen. En mijn Polini blok waar Arvid mee bezig is me toch heilig en gaat ook helemaal goed komen. daar komt wel wat power bij 😛

.-{2F4OV}-.

Zeer nice Michel!

Neem die Kawa mee naar meeting in Groningen! Dan ga ik daar ff met mn roze snor dames brommertje tegen sprinten:lol

Michel
                                Topic starter

Hahaha, dan ben ik nergens 😛 Ik sprint wel met mijn Citta tegen je. Das wel zo eerlijk :thumb

Het is geen brute setup en ben dit ook niet van plan. 80 á 90 is makkelijk haalbaar met standaard setup 😛 Dit is een leuke snelheid om lekker mee rond te rijden in de zomer 8)

Nu moet ik wel 3 brommers meenemen 😛 en de aankomende scooter van me maat nog. Word een drukke boel op die kar =)

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 382)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.