- Dit onderwerp bevat 381 reacties, 41 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 3 maanden geleden door VespaAvanti.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 mei 2008 om 05:22 #430414
Er waren 2 foto’s, toen het niet in de smaak viel dat ik deze keer niet alle info prijsgeef heb ik ze maar weggehaald, leverde alleen maar gezeik op.
Ik heb met Arvid afgesproken, dat wanneer het blok klaar is, dat hij er een paar foto’s van post!!
Hier blijft het bij, mijn rede hiervoor is door prima door Sil samengevat 🙂
.-{2F4OV}-. :
Dat klopt, maar Arvid is ook ergens moeten beginnen he. Als je altijd bang bent om iets kapot te maken kom je nergens.AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno21 mei 2008 om 06:12 #430415
.-{2F4OV}-.Thx Arvid
21 mei 2008 om 09:22 #430416Ik heb met Arvid afgesproken, dat wanneer het blok klaar is, dat hij er een paar foto’s van post!!
Hier blijft het bij, mijn rede hiervoor is door prima door Sil samengevat 🙂
.-{2F4OV}-. :
Dat klopt, maar Arvid is ook ergens moeten beginnen he. Als je altijd bang bent om iets kapot te maken kom je nergens.Dus omdat jij het met vallen een opstaan hebt moeten leren moeten anderen dat ook maar:con
Nou dit vind ik een instelling van niks en vind dit ook zeer tekend voor jou als persoon.
Ik heb het namelijk totaal niet op dat soort mensen, je bent er om elkaar te helpen dat is mijn instelling zeker op een forum met alleen liefhebbers.Als het nou een forum was waar je alleen een nummertje bent tussen de massa zou ik nog zeggen oke, maar dit is als het waarre je mede vespa collega,s de info gewoon niet gunnen.
Nou echt vriendschappelijk en ook een dikke aanwinst voor een forum
Ik heb ook liever dat je voortaan als je ergens mee bezig bent het dan ook niet meer meld, want als je toch alleen maar de leuke reacties wil hebben en verder er geen info erover wil verschaffen vind ik het het melden ook niet waard.
Maar goed dit was de laaste offtopic van mijn kant ik heb m,n mening hoe IK hierover denk wel gegeven.
Ik kan namelijk niet bevatten en snappen waarom iemand zijn kennis niet zou doorgeven.
(je bent namelijk geen pro tuner die z,n brood ermee verdiend)Maar goed het heeft mij tenmiste gemotiveerd om eens wat oude cilindertjes bij elkaar te zoeken om die te bewerken en er dan een complete how to van te maken.
En als mensen vragen hebben of hoe en wat qua tuning mag je mij altijd pmen ik beantwoord en help mensen graag.
Want ondanks dat er hier wel mensen mee bezig zijn, is je ervaring en kennis delen er blijkbaar niet bij:(Edit:
Ik/we hebben de uitlaat test toch ook gedaan voor de info van de pijpen.
Als ik zo als jou was zou ik alleen zeggen dat het leuk was en er toch goed verschil zat tussen de ene en de andere pijp.
En als iemand dat vraagt wat het verschil was zeg ik ja dat zoek je zelf maar even uit, want dat is lekker geheim.21 mei 2008 om 10:26 #430419Ik deel 1x niet alle info die ik heb met iedereen hier op het forum en nu doe jij gelijk alsof ik nooit iets deel of inbreng hier op het forum. Aller waarschijnlijks heb ik hier al meer mensen geholpen hier dan jij.
Dus als ik 1x niet alles wil delen moet je me niet neerzetten als een egoist die nooit iemand wil helpen :boos:no Wees reeel !
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno21 mei 2008 om 10:27 #430420Volgens mij begrijp je dit een beetje verkeerd.
Arvid is echt een grote aanwinst voor de site geweest, de inlaat how to en de krukas timing heeft hij ook gemaakt.
als dit er niet was ging iedereen nog 15-5mm fresenArvid bedoelt met dit dat iedereen zen eigen weg ook even moet vinden, de originaliteit is ook erg leuk natuurlijk.
Zelfde als met mijn schijfrem(men), kreeg wel eens PMtjes over wat de maten dit en dat zijn.
Dit hoef ik toch ook niet met iedereen te delen ?Arvid is met zoveel dingen bezig, hij heeft inprencipe van alle tunings(apparaten) altijd alles laten zien.
Hoe het membraan/carters/cilinders/flow is getuned mag hij best een keer voor zich zelf houden.
Laten we maar weer vrede houden zo 😉
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel21 mei 2008 om 11:28 #430421Daar verschillen de mening dan in bij mij is niks patented.
Als ik namelijk schijven erop had gebouwt had ik de info daarvan ook zo vrij gegeven no problem.
Maar goed dat is mijn mening en dat ik daar vrij alleen in sta ben ik op het scooterforum door de tijd heen wel achter gekomen.
Maar ik dacht dat het virus hier nog niet was toe geslagen en dat dit een vrienden clubje is die elkaar nog ook helpt.21 mei 2008 om 13:00 #430423Ik geef 1x niet alle info die ik heb en direct ben ik een egoistische lul die alleen maar aan zichzelf denkt en niemand wil helpen.:?
Kijk eens rond hier op dit forum, staat voldoende bewijs op wat het tegendeel bewijst !
speedbuxy :Maar goed dit was de laaste offtopic van mijn kant ik heb m,n mening hoe IK hierover denk wel gegeven.
Schijven monteren ? Alle info geven ? Je beweert dat ik niet alles van mijn Fox koppeling prijsgeef? Ga toch eens leuk in Sil’s en mij eigen perso kijken !
speedbuxy :En begrijp me niet verkeerd hoor, mij maken die foto,s opzich niks uit ik vind er niet veel speciaals meer aan, ik kon dat op m,n 13e al
Als hetgene wat ik doe “no big deal” is, waarom maak je er dan zo’n commotie over ?
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno21 mei 2008 om 13:47 #430426ArvidW :
Ik geef 1x niet alle info die ik heb en direct ben ik een egoistische lul die alleen maar aan zichzelf denkt en niemand wil helpen.:?Kijk eens rond hier op dit forum, staat voldoende bewijs op wat het tegendeel bewijst !
speedbuxy :Maar goed dit was de laaste offtopic van mijn kant ik heb m,n mening hoe IK hierover denk wel gegeven.
Schijven monteren ? Alle info geven ? Je beweert dat ik niet alles van mijn Fox koppeling prijsgeef? Ga toch eens leuk in Sil’s en mij eigen perso kijken !
speedbuxy :En begrijp me niet verkeerd hoor, mij maken die foto,s opzich niks uit ik vind er niet veel speciaals meer aan, ik kon dat op m,n 13e al
Als hetgene wat ik doe “no big deal” is, waarom maak je er dan zo’n commotie over ?
Een egoistischre lul hoor je me jou niet noemen ik ken je niet, dus dat zou wat voorbarig zijn;)
Ik doel meer op de karakter trek om iets niet te willen delen, en zelfs daar bedoel ik jou persoonlijk nog niet eens mee, maar meer het karater trekje opzich wat ik niks vind.En ik weet idd wel dat jij meestal genoeg deelt, maar dat je dat nu niet doet met de opmerking dat met vallen en opstaan goed is, en je van je fouten kan leren, dat vind ik geen leuke opmerking naar de leek toe.
Want waarom zou je diegene eerst een clinder moeten laten verneuken terwijl je hem tips en je ervaring gewoon kan helpen,
zelf vond je het ook vast niet leuk als je een cilinder verslepen had.En daar pleidooi ik ook voor, want we zijn een klein clubje vaste praters hier op het forum en dan vind ik het raar om ervaringen en info daar niet mee te delen.
Plus dat info op de site ook beter is voor de site zelf en evt nieuw komers;)Maar goed ik ben wel weer genoeg op gekomen voor de mindere straks ben ik weer de boeman terwijl ik eigelijks iets zeg wat in mijn ogen heel normaal is maar goed.
Dit was sowieso mijn laaste reactie hierover want anders word het haast een topic in iemand z,n topic:)21 mei 2008 om 15:37 #430438Ok jongens, iedereen zijn zegje gedaan, dan zijn we eruit

Als het blok klaar is worden er afbeeldingen van geplaatst die er dan ook zullen blijven staan. Ik zal een uitgebreid verslag van mijn 43mm plaatsen, want wat er nu met mijn Evo gebeurt weet ik allemaal niet :bloos Ik weet wel dat die straks gaat boeken dankzij Arvid 😀
Dat je met een foto niet veel kunt is ook zo, je zal toch de maatjes moeten hebben 😉
25 mei 2008 om 20:59 #430515We zijn even bezig geweest met een beetje flowen en doortrekken. Dit is het voorlopige resultaat. Zoals gewoonlijk speelde mijn geduld weer de hoofdrol dus ben vroegtijdig gestopt. Grote carter moet nog worden verbetert, het kleine carter laat ik zo 😉 Het is gewoon een eenvoudige Autisia die erop komt om gewoon af en toe eens een stuk te kunnen rijden zonder een jerrycan op de bubby gebonden 😀
Het grote carterdeel kan nog iets verder verbreed worden. De Autisia poorterij is niet zo geweldig maar het moet voornamelijk lekker rijden.

Kleine carterdeel is goed gelukt al zeg ik het zelf 😛

Slecht nieuws. Mijn maat Jan gaat stoppen met de Citta hobby. Hij is het zat dat er zo weinig voor te krijgen is. Iedereen rijd met het zelfde rond wat wel een klein beetje waar is. Hij wil nu een Zip of iets in die geest om gaan bouwen tot racer! Niet mijn idee maar ben benieuwd naar wat er gaat komen 😛
Toch is dit misschien voor jullie gunstig. Er komen best aardig wat spullen vrij. Zowiezo een geschouwde Citta. We gaan volgende week noteren wat er precies te koop komt te staan. Wat ik kan verklappen is een Reedvalve + 19mm met een gewone kruk en 43mm Pinasco met nieuwe zuiger. We zitten nog op de nalevering te wachten van de zuiger maar dat mag hopelijk niet al te lang duren. Een Polini vario set met 90mm schijven en nog een extra achterkoppeling. Een bijna nieuwe Top One. Snelgas, blauw racestuur en we zullen nog wel wat meer tegen komen. Ik vind het jammer dat die met Citta stopt maar hij blijft tenminste wel hobbyen.
25 mei 2008 om 21:17 #430516Jammer, maar begrijpelijk ansich.
Carters zien er netjes uit, hoe heb je ze zo mooi glad gekregen dan?
25 mei 2008 om 21:25 #430517Met schuurpapier 400 en uren maken :relax Het resultaat is best mooi, het voelt echt heel glad aan. Het lijkt alsof er groefjes inzitten maar deze voel je niet 😛
25 mei 2008 om 22:04 #430518cartertjes zien er mooi uit man. autisatjes vind ik wel grappige cilinders (moet je eens zien hoeveel vlees die dingen hebben!).
jammer dat je maat stopt met de hobby, maar ik snap z’n reden niet. ik denk dat je voor vespa de grootste collectie uitlaten, cilinders, carters etc hebt. misschien op een puch of oude schakels (kreidlers enz) na maar bij scooters verschillen de setups dus ook niet echt veel hoor. als je daar een snelle setup wil heb je een MHR, evo setup (zelfde bij ons als een simonini engine, nieuw of oud) en een 2F4R (en ik meende nog een?) bij ons hetzelfde als sprocatti.
25 mei 2008 om 22:15 #430519Tnx Timo
Ik vind ze ook best netjes en ze zijn nog niet af 😛 Ik zal die Autisia is onder handen nemen. Even kijken wat mogelijk is.Je hebt inderdaad wel gelijk maar ik denk dat bij hem de voornaamste reden ligt bij het feit dat hij vroeger een Kymco DJ heeft gehad. Scooter rijden zit er dus een beetje in. Bij mij ligt het gewoon simpel. Ik kan niet op een scooter rijden, waarschijnlijk na even wennen wel maar niet snel. Ik ben meer van de schakelbrommers zodat je wat stabiliteit tussen je benen hebt om lekker te kunnen blazen. Ik vind deze brommertjes gewoon grappig in de goede zin van het woord. Leuk op te pimpen en er zijn er een hoop die een nieuw leven kunnen gebruiken. Ook kan hij precies de spullen die hij wil hebben niet meer krijgen. Pas is de laatste 47mm DEPS voor zijn neus weg gekaapt op 50cc.eu nu weer die 43mm DEPS zuiger die net uitverkocht was. Ik denk dat hij gewoon liever zo’n chemisch toilet hebt i.p.v een mooie Vespa of Citta 😛
25 mei 2008 om 23:52 #430520Dat ziet er idd niet verkeerd uit

En de autisa kan je heel makkelijk nog een stukje verhogen qua uitlaatpoort, de uitlaatpoort in de alu mal in namelijk groter dan die er in de stalen bus zit.
Kan je ook wel voelen in als je je vinger in de uitlaatpoort steekt, en dat is er zo weg te slijpen/vijlen.
Verder vind ik het niet eens een raar kitje z,on autisa, zuiger komt namelijk wel mooi bovenin en onderin uit.En je maat heeft gelijk en niet gelijk, want nu vandaag de dag is er idd niet zoveel meer voor vespa te krijgen zeker het mooie snelle spul niet meer:(
Maar als je het op historie gebied bekijkt heeft vespa en peugeot 103 de absolute leiding als het om diversiteit gaat.
Want scooters hebben qua merken cilinders wel redelijk keuze, maar 90% van alle giet cilinder zijn identiek en 60% van de alu cilinders ook.
Maar het type scooter wat hij kiest is ook al niet super veel meer voor te krijgen. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.