- Dit onderwerp bevat 381 reacties, 41 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 3 maanden geleden door VespaAvanti.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 mei 2008 om 05:58 #430325
Te laag toeretal met optrekken, maar als hij eenmaal hard rijdt ligt toerental wel weer meer in de goeie richting.
Hij kan idd aggesiever, maar nu vliegt die ook al 😀 =)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno19 mei 2008 om 21:30 #430352Haha 😛 Arvid, post het maar hoor, ik geloof dat er een paar willen weten hoe het word :con 😛
Is voor die jongens wel zo leuk om het te zien 😉 Ziet er wel echt heel vet uit, die uitlaatpoort 😀 Wat ik van het membraampje vond wist je al. Ook geweldig 😉Dat de Citta minder agresief is lijkt maar zo. Sil trekt hem gewoon elke keer op zijn achterwiel en omdat je bij een Ciao bijna op het achterwiel zit krijg je ook sneller een wheelie uiteraard. Aangezien de Si achterbrug nog langer is dan de Citta brug, heb je nog minder snel een wheelie. Ik heb met die van Sil gereden zoals jullie weten en er zit weinig verschil in. Ook deed ik het rustiger aan met optrekken, omdat het vertrouwen in de koppeling nog moet groeien 😉 en ook omdat we al ruzie hebben met 4 buren deed ik het rustig aan. Na het filmen kwam er alweer zo’n mafkees zeiken. Volgende keer maar een andere weg opzoeken 😀 Straks word ik er nog een keer afgempt met die pokkeherrie 😀
Er zit nu 5.5 gram in maar met 4.4 gram kom ik lang niet op zijn top en met net iets zwaardere wel, daarom rijd ik met wat zwaardere rollers. Ik wil absoluut geen wheelies als het even kan, ik houd graag de wielen aan de grond (wat me pas ook niet is gelukt 😛 ) Zoals die bij jouw reed lijkt me echt doodeng, beetje gas en je ligt op je rug 😀
Edit: Ik lees net je aanpassing in de vorige post! Zo had ik het nog niet bekeken 😉 De keuze is aan jouw Arvid.
19 mei 2008 om 22:15 #430354miss heb ik wel te fel gereageert arvid, mijn excuses, maar je begrijpt het punt
ik wil ook zoveel mogelijk vermogen uit de evo engine halen
en zie dan ook graag fotos of info daarvoor
nogmaals arvid mijn excuses ook aan 19ac087
20 mei 2008 om 07:02 #430359Ik snap je punt, toch zie ik liever dat je zelf goed naar het engine kijkt. Mijn voorbereiding bestaat namenlijk ook uit kijken naar de engine en ik heb ook geen voorbeeld van andere mensen hoe het moet.
De manier waarop ik het nu tune is 1 uit 1000den, het zou leuk zijn als andere zoals jij een andere manieren proberen dan dat ik heb gedaan.
De keuzes die ik heb gemaakt zijn gebaseerd op mijn relatief kleine hoeveelheid ervaring en zullen dus absoluut niet “de beste keuze” zijn, je moet je er dus niet op blindstaren op wat ik doe, je eigen inzicht kan simpelweg beter zijn dan de mijne.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno20 mei 2008 om 08:21 #430363
.-{2F4OV}-.Daar geef ik arvid gelijk in. Maar ik denk dat er veel mensen zijn die niet weten waar ze uberhaupt moeten beginnen als ze t willen tunen. Ze kunnen er wel naar kijken, maar daar blijft t ook bij…
20 mei 2008 om 09:58 #430371ArvidW :
Ik snap je punt, toch zie ik liever dat je zelf goed naar het engine kijkt. Mijn voorbereiding bestaat namenlijk ook uit kijken naar de engine en ik heb ook geen voorbeeld van andere mensen hoe het moet.De manier waarop ik het nu tune is 1 uit 1000den, het zou leuk zijn als andere zoals jij een andere manieren proberen dan dat ik heb gedaan.
De keuzes die ik heb gemaakt zijn gebaseerd op mijn relatief kleine hoeveelheid ervaring en zullen dus absoluut niet “de beste keuze” zijn, je moet je er dus niet op blindstaren op wat ik doe, je eigen inzicht kan simpelweg beter zijn dan de mijne.
Ik weet niet waarom de foto,s zijn weg gehaald en wat er gebeurd is:con(is het mooie van reply,s verwijderen)
Maar als je dat gedaan hebt omdat je het niet wil delen, dan zou ik zeggen dan moet je naar het scooterforum gaan, want daar is iedreen zo, zelfs je sproeier maat is daar nog geheim:)
En als dat hier nou ook al gaat plaats vinden zou ik dat erg jammer vinden:( want ik ben van mening dat delen leuker is
En 1 uit de 1000den ik zou niet weten hoe jij een evo blok op 1000 verschillende manieren zou willen tunen:)20 mei 2008 om 18:03 #430398🙁 Niet boos zijn hoor jongens 🙁 Ik wil geen gezeik of overkomen als een eikel, want dat ben ik niet.
@ speedbuxy: Dit slaat als een tang op een varken natuurlijk. Hij probeert mensen te motiveren om er zelf naar te kijken. Hoe ze op het scooterforum zijn weet ik niet, want daar kom ik niet en wil ik ook niet komen. Ik ben ook al bezig met mijn oude 43mm Malossi maar mijn vaste hand en geduld laten me vaak in de steek dus daarom heb ik er voor gekozen mijn 200km jonge cilindertje door Arvid te laten tunen voor een x bedrag zodat ik hem zelf niet hoeft te vergallen om hem daarna in de vuilnisbak te kennen gooien. We hebben er samen voor gekozen niet te veel weer te geven. Ik heb met Arvid afgesproken, dat wanneer het blok klaar is, dat hij er een paar foto’s van post!!
Ik vind het delen ook leuk en dat gaat ook nog wel gebeuren maar het is nu elke keer een beetje, straks kunnen jullie het mooie totaal plaatje zien. Arvid heeft wel een punt. We hadden het samen afgesproken om niet te veel te posten. Van mij mag hij ze posten maar Arvid heeft een standpunt en daar zeg ik verder niks over 😉
Laten we het A.U.B. gezellig houden!!!
20 mei 2008 om 19:23 #430403
.-{2F4OV}-.Kvind het aan de ene kant wel jammer dat het nu beetje geheimzinnig wordt. Maar kan het enigzins ook wel begrijpen van Arvid. Toch vind ik dat dit een soort ‘vrienden’ forum blijft en dat alles gedeeld mag worden:)
Als Arvid de foto’s post kan iedereen het bekijken en er eventueel leer uit trekken. Ook kan met met vragen kom waarom Arvid dat zo heeft gedaan en dan leert men alleen maar van elkaar
20 mei 2008 om 21:26 #430406jah vind ik ook sil, maar veel mensen denken, van oh arvid post fotos, iedereen print het uit en gaat dan alles kopieeren
dit is helemaal niet mijn instelling, mijn instelling is gewoon dat ik ook nog wat aan me blokje kan aanpassen voor iets meer vermogen,
ik ga binnekort met sil naar de testbank en wil dan het liefst zoveel mogelijk vermogen eruit halen, dus zou leuk zijn als er wat info kwam over wat er aangepast kan worden, fotos zijn voor mij nu niet meer belangrijk
aleen info is al genoeg
20 mei 2008 om 21:37 #430407Het spreekwoord: De kat uit de boom kijken. Is voor veel mensen op vc.nl wel toepasbaar 🙂
Arvid is een doe mannetje, anderen willen natuurlijk eerst kijken wat er moet gebeuren.
20 mei 2008 om 21:43 #430409jah okeej dat is ook weer zo, maar ik ga geen blok verneuken van 350 euro als ik niet weet waar aan moet bewerken, en dadelijk bewerk ik iets wat voor mij goed lijkt en dan loopt het blokje niet meer,
dat is wat ik bedoel hans
ik heb niet zoveel kennis ervan als arvid en daarom zou ik er gewoon graag wat info over hebben,
we kunne deze discussie beter stoppen, het is immers niet ons perso en denk dat de eigenaar (sry maar je hebt ook zoon kut naam 😛 haha ) er ook niet om staat te springen.
20 mei 2008 om 21:47 #430410
.-{2F4OV}-.Dat klopt, maar Arvid is ook ergens moeten beginnen he. Als je altijd bang bent om iets kapot te maken kom je nergens. Ik ben zelf ook niet zo’n doe mannetje. Ik werk liever en laat het dan goed doen;)
20 mei 2008 om 21:56 #430411jah heb ik pcies zelfde, goed ik doe dan wel liever iets zelf 😛 kan ik lekker pronken:P neej flauwekul
maar is idd wel zo wat je zegt, dat arvid een doe mannetje is 😀
en vind ik ook egt vet, vind het een goeie jongen, en mensen moeten niet denken omdat deze discussie is dat ik wat tegen arvid heb, want dat is egt niet zo
zoon mensen houden het tunen aan vespas wel aan de gang, maar ik ben er een beetje klaar meej gewoon, heb vanaf mijn 16de tot mijn 18de lang gnoeg nachten lang in de garage gezeten met tunen en bewerken en opbouwen en verneuken en weer maken.
heb zelfs een dag voor meeting bij epc vorig jaar, de hele nacht doorgewerkt in de garage aan mijn blokje
ik heb het nu ook druk met werk, werk in autbedrijf en daar sleutel ik al genoeg, dus ben niet van plan om thuis uren lang uit te dokteren wat ik zou kunne bewerken aan het blok
als ik het weet dan doe ik het wel, dat is het probleem niet
20 mei 2008 om 23:24 #43041219ac087 :
🙁 Niet boos zijn hoor jongens 🙁 Ik wil geen gezeik of overkomen als een eikel, want dat ben ik niet.@ speedbuxy: Dit slaat als een tang op een varken natuurlijk. Hij probeert mensen te motiveren om er zelf naar te kijken. Hoe ze op het scooterforum zijn weet ik niet, want daar kom ik niet en wil ik ook niet komen. Ik ben ook al bezig met mijn oude 43mm Malossi maar mijn vaste hand en geduld laten me vaak in de steek dus daarom heb ik er voor gekozen mijn 200km jonge cilindertje door Arvid te laten tunen voor een x bedrag zodat ik hem zelf niet hoeft te vergallen om hem daarna in de vuilnisbak te kennen gooien. We hebben er samen voor gekozen niet te veel weer te geven. Ik heb met Arvid afgesproken, dat wanneer het blok klaar is, dat hij er een paar foto’s van post!!
Ik vind het delen ook leuk en dat gaat ook nog wel gebeuren maar het is nu elke keer een beetje, straks kunnen jullie het mooie totaal plaatje zien. Arvid heeft wel een punt. We hadden het samen afgesproken om niet te veel te posten. Van mij mag hij ze posten maar Arvid heeft een standpunt en daar zeg ik verder niks over 😉
Laten we het A.U.B. gezellig houden!!!
Het slaat dus blijkbaar niet als een tang op een varken, want ik snapte niet waarom in 1x de foto weg was:con en zei dus als dat komt doordat het allemaal top secret is? ik dat zwaar teleur stellende vind:(
Ik zie dit namelijk als een clubje liefhebbers(aangezien het een hoop vaste praters zijn)en ik zou dus geen reden zien om dat niet te delen.En met foto,s geef je ook niks prijs behalve een view, want maten enzo heb je niet.
En zelfs maten zou ik ook rustig geven, want waarom zou je iemand die minder weet niet helpen of tippen?
Ik was namelijk ook niet te beroerd om jou te tippen over DPR;)En begrijp me niet verkeerd hoor, mij maken die foto,s opzich niks uit ik vind er niet veel speciaals meer aan,
ik kon dat op m,n 13e al, alleen ik had ook een vader die mij er alles over kon vertellen, omdat die vroeger toen ie jong was al de cilinders tunde voor maten en kennisen.
Maar een hoop hebben dat niet en moeten het dus leren en horen van anderen, en ik zou/ben totaal niet 1 die er dan niet alles over zou willen vertellen en delen.21 mei 2008 om 00:11 #430413hier geef ik je volkomen gelijk in buxxy :D, dat is wat ik ook al steeds zeg, het is niet dat iemand iets gaat kopieeren het is gewoon dat je een ander ermeej op weg helpt
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.