Vespa-Ciao.NL
:: Michel’s SimoCitta & Kawasaki AR50

Home Forums Perso’s Projecten Michel’s SimoCitta & Kawasaki AR50

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 382)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Michel
    Topic starter

Haha, laten we dat maar niet doen, want ben al kortademig 😛

Wat raad je me aan dan, gewoon een lichter tuning programma nemen en alleen de cilinder laten doen?

speedbuxy
      Bijdrager

Ik zou even goed rond informeren zit namelijk een hoop prijs verschil onderling en misshien dat je 1 treft die al wat ervaring heeft op dat gebied.
        Je zou bv http://www.vhs-tuning.nl kunnen bellen of mailen die doen naast scooters ook crossmotors en gewoone brommers, niks is te gek eigenlijks en die hebben ook al 25 jaar ervaring met van alles en nog wat en zijn niet duur naar verhouding.

Vincent
        Donateur

Een vriend van mij heeft een tijd geleden zijn cilinder laten doen bij http://www.as-tuning.nl/. 160 euro voor cilinder en carter. het betrof dan wel een mina horizontaal maar alles was netjes gedaan. Poorten geflowd en de spoelers verbreed en doorgetrokken in het carter. Ik zie nu dat het 150 euro is geworden. Details staan op de site.

VespaAvanti
          Donateur

Je moet gewoon Arvid PMen:D
            Met een beetje geluk heeft hij wel zin om wat te hobbyen:thumb

Michel
            Topic starter

@ VespaAvanti: Heb ik al gedaan maar hij heeft er geen zin in. Je loopt heel de dag met een gietijzer smaak in je bakkes en je bent er best lang mee bezig. Ik kijk nog wel wat ik doe. Lijkt me wel gaaf, een goed getunede 46mm Polini.

.-{2F4OV}-.

Kzou geen cartertuning doen. Maar ik denk wel dat hij het goed tuned. Dat wil zeggen alles doorrekent en de poorten optimaal vergroot. Windows gelijk leggen etc. Ik bedoel voor 145 euro poetst hij je cilinder egt niet even…

Michel
                Topic starter

Er is al een oplossing voor 😀 Een goedkopere oplossing 😉

peter139
                  Bijdrager

De deuken in de uitlaat kun je er op de volgende manier uithalen:
                    een klein stripje eroplassen. Vervolgens het gedeelte goed warmstoken tot roodloeiend. Dan met hamer op het stripje tikken. Zo heb ik het ooit eens gedaan en je zag er niks meer van.

FF over je tuning: ik vraag me af wat je precies wilt bereiken met de tunning. Ik snap dat je harder wil. Het liefst zo hard mogelijk. Maar is het niet leuker om zelf te experimenteren? Er zijn genoeg goede boeken te krijgen over 2 takt tuning. En voor die 145 euro kun je een leuke dremel + vreesjes kopen. De basis van 2takt tuning is toch altijd hetzelfde.

Het membraam van de evo is nog wel te verbeteren. Je kunt losse membraamvellen krijgen in verschillende diktes. Hiermee kan je je membraam iets verbeteren.

Michel
                    Topic starter

@ Peter, die Proma’s ga ik op de zaak repareren, ik las er een flinke ijzerdraad aan en dan warmstoken en proberen terug te tikken, daar heb ik de spulletjes wel voor.

Met die Dremel heb je inderdaad gelijk, zo had ik de prijsvergelijking nog niet bekeken 😉
                      Ik heb het G. Bell tuningboek hier wel liggen en doorgelezen maar snap er gewoon geen reet van. Ben geen noob ofzo, maar die formules zijn slecht voor mijn kleine hersentjes. Ik heb maar een simpele chauffeurs opleiding 😛
                      De uitlaatpoort alá, daar kan ik nog inkomen maar de spoelers en timing veranderen 😕 Al sla je me dood 😀

Edjuh
                      Bijdrager

Gewoon nog een paar keer overlezen. Je kan ook eerst wat nederlandse literatuur er bij pakken zodat je er wat meer in zit.

Michel
                        Topic starter

Heb je daar suggesties over, welke literatuur daarvoor beschikbaar is?

Ik ben er best voor in om veel meer over het tunen te leren maar met 60 á 70 uur in de week kom ik er gewoon niet aan toe 🙁

Ik heb nu het G. bell boek in PDF op de laptop in de truck. Zou mooi zijn als daar nog wat literatuur bij komt (en niet van de bovenste plank):D

Michel
                          Topic starter

Jaaaa, betersss. Mijn achterkoppeling zit weer in elkaar 😀 Schroefdraad is dus nog heel. Heb er nu maar een gele drukveer ingedaan, want waarschijnlijk ga ik binnekort aan de slag met een Fox koppeling.

Ik heb me Ciao vandaag ook rijdend gemaakt. Ben ik eindelijk lekker op gang, rijd ik mijn band lek 🙁
                            Ding loopt trouwens perfect. Streepie 25 km/h. Alleen bijzonder veel roest op de spatborden en bagagedrager maar het frame is nog keihard. Voorvork is krom en de velgen moeten absoluut gestraald worden. Zal er binnekort is wat fotootjes van maken zoals die nu is en als ik er mee bezig ben.

TimoO_
                            Donateur

Misschien moet je het eens met Crullie over je cilinder hebben, volgens mij heeft hij al aardig wat ervaring met het tunen van 46mm Polini’s. aangezien hij ook de 92km/h mee haalt met een speedengine.. misschien is er ook wel wat wat je zelf kan doen :thumb je kan altijd voorzichtig proberen.

Michel
                              Topic starter

Ja, dat kan zeker. Ik kan ook wel wat 😀 Ik heb de spullen en de tijd er alleen niet voor.

Maar ik heb al een oplossing gevonden :thumb

Toch bedankt voor het meedenken.

diac
                                Bijdrager

deel je oplossing dan even met ons 😛

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 382)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.