- Dit onderwerp bevat 381 reacties, 41 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 3 maanden geleden door VespaAvanti.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 mei 2008 om 19:00 #429800
Dan heb je nu een “kapot” blok… Ik reed ook met TTS, geen problemen mee gehad, je weet hoe de cilinder er na 200km uitzag;)
Maar het is een flinke bitch he dat blok… 😛 Het sloopt echt alles 😐 Maar je moet toch iets overhebben voor je hobby (a)
Blok is niet kapot 😀 Het blok maakt alles kapot 😛
Me achterkoppeling is uit elkaar gedraait tijdens het rijden dus het schroefdraad om de schijven vast te maken is flink gesleten. Ik hoop dat ik de nieuwe moer nog aan krijg maar vrees het ergste :S
Het blokkie is zeker een Bitch 8) Zo blijf je bezig zeg ik altijd maar.
@ Kenny: De discussies over de verschillende olieën is een eeuwige discussie. Er werd mij afgeraden om het te gebruiken. En als je inderdaad die meng verhouding aan houd lijkt het mij ook niet schadelijk. Je moet wel begrijpen dat ik het specifiek over TTS heb en niet die A747. De manier waarop Jarno het mij vertelde kwam zeer geloofwaardig over en de kwaliteiten per olie verschillen heel erg. Ik heb eens een beetje rond gezocht en die A747 is ook 90% mineraal en 10% chemisch, net zoals die zwarte fles. Toch werd TTS mij afgeraden om het in een blok te stoppen wat 13000rpm maakt. Voor een lekker gekieteld blokkie of een Reedvalve of Evo zal vast goed lopen op TTS.
Duurder wil lang niet altijd zeggen beter!2 mei 2008 om 19:06 #429801Ziggys91 :
MITS zijn koppeling gemaakt is dan he!:PAnders ga ik toch wel 😀 Wil me spullen hebben

En effe die SimoCiao checken. Ik hoop dat ik zaterdag me spullen binnen hebt zodat ik hem nog rijdend op de straat kan krijgen 😉
8 mei 2008 om 12:03 #429976Ik heb weer even een update.
Wat spulletjes om hopelijk mijn koppeling weer werkend mee te krijgen (blijvend werkend, dit keer) en wat reserve 😀

Ook heb ik laatst wat spullen weg gekaapt bij Sil.
Een kickblokkie voor mijn Nuova kruk om te bouwen naar kick kruk. Ligt in de schuur en heb er geen foto van (a) Das wel 3 hele etage naar beneden lopen.
Een twinner

2 Proma’s met flinke butsen en deuken.
Ik hoop dat die nog te redden zijn. Ik ga het in ieder geval proberen.Het ergste geval.

De 2de proma met een minder erge buts maar op een cruciale plek qua prestaties. Diew wil ik er dus ook uit hebben.

Verder heb nog wat foto’s gemaakt van een Proma met Twinner. De totale lengte is 92cm en ziet er best geinig uit dacht ik zo 😛

Dat was het dan weer even. Ik hoop het beste met mijn achterkoppeling. Daar ga ik van het weekend mee bezig.
8 mei 2008 om 12:07 #429977Mooi spul! Die twinner ziet er wel vet uit op een proma.

Ik hoop trouwens dat je 2 Proma CC’s te redden zijn, zou zonde zijn als het niet meer kan.8 mei 2008 om 12:35 #429978
zeker vet die twinner op die proma
8 mei 2008 om 13:13 #429980ziet er strak uit, en vette computer kast heb je met waterkoeling :D!
8 mei 2008 om 14:15 #429982
.-{2F4OV}-.Zeer nice he die twinner! Zei ik tog Michel

Zet m nou es op je Polini uitlaat… dan heb je Polini Top Two of Polini T2!:lol
8 mei 2008 om 14:51 #429983Tnx voor de reacties.
@ Steyn: Ik ga me uiterste best doen om ze weer levend te krijgen. Is volgens mij wel te doen.
@ Lemon: Ben ook zeer kontent met die kast 😛 MSI P35 platinum, q6600 @ 3.8ghz, 4 GB Geil 800mhz, ATI hd3870, 2 x 500gb Seagate 7200rpm met 32mb cache. Kast is een Thermal Take Kandalf LCS (Liquid cooled System) Binnekort bij Freezing Hardware 2 waterblokken voor de GPU bestellen en bij Alternate nog een HD3870 voor Crossfire. Alleen nog een kleine moederbord update voor PCI-e 2.0 😀
@ Sil: Die Top Two 😛 ligt bij me maat, maar ga het zeker effe proberen. Als me kick Evo klaar is kan ik de Ninja niet meer gebruiken dus dan ga ik wat met die Twinner doen.
Is die Proma CC een beetje goed voor mijn Polini setup met vario aandrijving. Dit moet dan onder mijn Ciao komen.
Die Ciao ga ik trouwens morgen eindelijk ophalen 😛
8 mei 2008 om 14:56 #429984ik denk dat een proma circuit wel onder je setup moet kunnen. bij Thomas werkt ie ook nog goed op een 47 deps dus op een 80 polini moet ie ook nog wel kunnen.
dat twinner opzetstukje is trouwens van mij geweest, heb ik van een proma replica af gehaald die hier in de buurt te koop stond. daarna aan Sil verkocht 🙂 weet je dat ook weer 😛
8 mei 2008 om 15:00 #429985Netjes, Ziet er mooi uit en schijnt een geinig geluidje te geven. Ik ben wel benieuwd.
Ik ga die Proma’s in ieder geval maken en dan probeer ik er wel 1 op de Polini. Zal vast goed werken dan inderdaad 😉
8 mei 2008 om 15:45 #429986
.-{2F4OV}-.Proma CC is n geweldige uitlaat! Zal t zeer goed doen op je 80 Polini. Kweet ook cker dat je dan flinke beukpower hebt met je Evo en vario
8 mei 2008 om 15:53 #429988Mooi, ik zit er toch aan te denken om gewoon me Polini carter en cilinder naar XSH stuur voor grondige tuning.
De krukas kan dan in de tussentijd worden aangepast en heb ik een mooi vol getuned setje 😛
Lijkt me wel een erg geil idee, dat idee van die Simo laat ik maar achterwegen 😉8 mei 2008 om 16:00 #429989😀 Njammie…Getunde 46mm polini cilinder en polini evolution carters =) Pfff 🙂 Kverlang er al naar om daar de snelheid es van te weten
8 mei 2008 om 16:28 #429991
.-{2F4OV}-.Denk dat da tog zeer nice zal lopen
8 mei 2008 om 16:47 #429992Ik heb een mail naar XSH gestuurd:
Goedemiddag XSH tuning.
Ik heb hier een Polini Evolution carter met bijbehorende 19mm Dell’orto en 46mm Polini cilinder van gietijzer.
Dit blok is voor een Gilera Citta en Vespa Ciao en Si. Hier een afbeelding van het carter. http://www.mijnalbum.nl/Foto-TZ3ZTNN7.jpgIk wil deze 2 genoemde onderdelen bij jullie maximaal laten tunen. De 46mm Polini cilinder is behoorlijk tam en de uitlaatpoort en inlaatpoorten kunnen een stuk groter. De spoelpoorten in het carter naar de cilinder kunnen ook nog groter en beter op elkaar afgestemd. De carburateur kan niet echt aangepast worden voor een kelk i.v.m. de beperkte ruimte tussen de achterbrug.
Ik wil graag van jullie weten of het mogelijk is en wat de kosten daarvan zullen zijn.
Alvast bedankt.
M.v.g. Michel
Krimpen aan de IJsselNu maar wachten op het antwoord 😀
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.