Vespa-Ciao.NL
:: Michel’s SimoCitta & Kawasaki AR50

Home Forums Perso’s Projecten Michel’s SimoCitta & Kawasaki AR50

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 382)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Michel
    Topic starter

Effe een update met minder nieuws!! Me achterkoppeling is aan diggels gedraait met de power van de Simo.

De vonken vlogen er van af. De moer van de schijven is in de klok gaan vreten en is vervolgens los gedraait, zodat de hele koppeling uit elkaar lag terwijl ermee gereden werd :S Nu is zowiezo de moer naar de klote en met heel veel geluk is het schroefdraad nog goed. Voor zover ik kan zien is het nog in redelijke staat. Me pas nieuwe 90mm schijf is zwaar aangedaan 🙁 en me borgmoer is finaal af!

Toch ben ik in de gelegenheid geweest om een filmpje te schieten. Dit was al poging 3 met nieuwe borgring maar het mocht niet baten:

SIMOCITTA – On Board

Nu nog even dit.Ik hoor iedereen over TTS dit en TTS zo maar nu kwam ik bij onze brommerboer in Capelle aan den IJssel, Jarno om precies te zijn, en die raad mij dit sterk af om in die Simo te gebruiken.
      Castrol TTS is 90% chemisch en 10% olie!

De olie die ik nu heb is 90% minerale olie en 10% chemisch. Dit leek mij wel even de moeite om te melden.
      Dit is de fles, kost 5.50 per liter.

Ik ga er nu serieus naarkijken om een Wallaroo of Fox koppeling te monteren!

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

Leuk filmpie, lijkt alleen niet erg hard te gaan en hard op te trekken.

komt misschien door onboard en getril

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

Michel
        Topic starter

Ja Klopt Thomas.Ik kan je garanderen dat het eng is. Trekkracht is behoorlijk, ik heb nu op dat filmpie 85 gereden omdat die koppeling het meerdere malen had begeven. Ik zat ook op de koppeling te letten of die gewoon normaal bleef draaien. Hij draait kapot als ikrijd, Dit was poging 3 alweer en nog steeds klote!

.-{2F4OV}-.

Lijkt idd niet egt hard… mja owk lastig als de koppeling niet fatsoenlijk werkt..

Egt klote van je achterkoppeling Michel! Khoop niet dat da bij mij gebeurt.

Ik wil ook n keer een onboard movie maken, maar dan bij zo’n 110 km/u=)

En kan iemand dat bevestigen van die olie.. dat het beter is oid:?

Michel
            Topic starter

Wie moet dat bevestigen. Die gozer die dat aanraadde zit in de scooter-racerij 😀
              Die kerel heeft me ook een keer geholpen toen mijn Evo niet super wilde draaien

Toen ik vertelde dat het ging om het Simonini 2007 blok zei hij direct, absoluut geen TTS gebruiken. Het gaat gegarandeerd kapot. Hij wist over welk blok ik het had. TTS is bagger zoals hij het noemt :!
              Let wel, dat zijn zijn woorden, als een Jarno mij goedkoper spul aanbied en het is volgens hem beter dan geloof ik hem. Zeker omdat ik weet dat die jongens (35 & 54 jaar) echt serieus bezig zijn racerij..

peter139
              Bijdrager

ik heb al je filmpjes op you tube bekeken. Leuk dat je zo in de hobby opgaat. Dat simonini blok gaat leuk.
                ik was benieuwd of je dit ook in moet rijden. Ik ken een jongen die een racecilinder uit de racerij heeft gehad. Deze gaan 1500km mee dan zijn ze af. Inrijden iets van 40km.
                Ik hoop dat je er zelf wat meer plezier van hebt. En over de achterbrug- bij jmpb staat een verstevigde voor 109 euro.
                gr

Michel
                Topic starter

De hobby is altijd waar we voor gaan hé 😉 Wij doen de hobby met z’n tweeën en hebben iets meer budget als toen we pas 16 waren en het blijft leuk 😀 Het is al eerder gezegd op dit forum. Als je budget hebt, heb je ook leuke spullen. Aangezien wij allebei heel de week gewoon 65 uur per week werken, zo’n 14 á 15 uur per dag mag je je eigen af en toe wel eens belonen. De hobby geeft mij ontspanning.

Van die achterbrug weet ik maar daar moet alsnog een hoop aan geslepen worden. Ik bouw zelf wel een keer een balken brug zoals Arvid 😉

Dit blok is al enige kilometers mee gereden dus over het inrijden maak ik me geen zorgen meer 😛 Eerder hoe ik aan nieuwe spullen kom 😀 Zuigertje, zuigerveertjes en dergelijke. Dat zijn andere als die op JMPB staan!

hansieb
                  Moderator

@19AC087

Je moet ook geen normale castrol TTS hierin gooien maar castrol A747, veel EVO MHR rijden hier zowat mee.

Castrol A747 kreidler forum: http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=10381&highlight=747

Michel
                    Topic starter

Ok :thumb Daar heeft hij het niet over gehad. Hij raad mij dit aan om te gebruiken 😉
                      Als het maar minerale olie is met niet te veel chemische toevoegsels.

Wat kost dat flessie dan Hans?

Edit: heb het topic doorgelezen. Ziet er wel profie uit 😉 20 euries de liter is wat minder :S

hansieb
                      Moderator

Dit is wel super goede olie he!

Echt voor 14000 toeren gemaakt enzo, als ik altijd die topics van sprinters zie slaan ze dit massaal in!

Vraag jarno zijn mening maar over A747 als die zegt dat kut
                        is zijn zijn bronnen fout.

Michel
                        Topic starter

Nee, Jarno had het specifiek over TTS 😉 Niet over a747 olie. De prijs van die TTS lag ook beduidend lager.

Ik heb geen twijfels aan die jongens op het Kreidler forum :thumb Die mannen zijn bijzonder handig!

Ik citeer Jarno: “Als je die TTS in je Simo gooit dan loopt het gegarandeert vast! Neem deze olie nou maar, dan heb je olie! I.p.v. chemische zooi.”

Ik zal Jarno zijn mening over de Castrol A747 vragen en die zal ik ook posten. Die jongens geven eerlijke meningen over verschillende produkten en willen je niet het duurste aansmeren. Het is wel grappig om te zien dat die mannetjes echt de winkel uit gepest worden en ik krijg zo een half uur uitleg 😛

Edit: Ik heb net effe een voorraadje 90mm schijven besteld, voorraadje m24 moeren, voorraadje borgringen. Die Simo vreet ze op! En een 43mm DEPS zuiger voor me maat dus die is binnekort eindelijk mobiel op zijn Reedvalve na domme pech met het bestellen van zijn 47mm DEPS. Die was net voor zijn neus weg gekaapt en staat nu als ‘niet meer leverbaar’ 🙁 Tis heel leuk, dat hard rijden maar alles gaat verrot :rules

ArvidW
                          Donateur

19ac087 :
                            Toen ik vertelde dat het ging om het Simonini 2007 blok zei hij direct, absoluut geen TTS gebruiken. Het gaat gegarandeerd kapot.

Dan heb je nu een “kapot” blok… Ik reed ook met TTS, geen problemen mee gehad, je weet hoe de cilinder er na 200km uitzag;)

Maar het is een flinke bitch he dat blok… 😛 Het sloopt echt alles 😐 Maar je moet toch iets overhebben voor je hobby (a)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

KennyVespa
                            Bijdrager

fucking bullshit gewoon over die tts, bij cycle shop in heerlen raden ze het juist aan, hun doen 2takt racen met yamaha rd’s en mengen altijd tts of a747,

ik rijd nu al bijna een jaar met tts in mijn deps en heb nergens problemen meej, ik meng dan wel 1 op 33 maargoed

.-{2F4OV}-.

Maak je niet druk.. komt allemaal goed:pimp

Kwil ook racen, kheb zin in zondag:thumb

Ziggys91
                                Bijdrager

MITS zijn koppeling gemaakt is dan he!:P

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 382)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.