- Dit onderwerp bevat 381 reacties, 41 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 3 maanden geleden door VespaAvanti.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 maart 2008 om 07:12 #284139
Hallo mede hobbyisten.
Ik ben alweer een tijdje aan het klote aan brommertjes en vond het wel eens tijd worden voor een perso.
Ik doe de hobby met mijn beste maat die ook een Citta heeft. Wij hebben deze brommertjes om mannetjes met veel te dure plastic scooters in het stof te laten bijten 😀Ik heb dit brommertje gekocht hier in Krimpen aan den IJssel bij Loods 41. Onze betere brommermonteur hier in de buurt.
Ik ging gewoon voor de gein is kijken wat hij had staan en zag deze staan voor €300,- geschouwd en wel. Dit was nog voor ik wist dat het een Citta zou worden. Ik vond het nog iets te veel van het goeie 😛 dus ik de volgende dag terug
en een bod gedaan van €250,- en ik mocht hem meenemen! Hij was mintgroen en totaal standaard en zag er verder echt netjes uit.
Ik heb helaas geen foto’s van hoe hij toen was maar ik heb hem van top tot teen uit elkaar getrokken en compleet ontverft en alle lagertjes en remschoentjes vervangen.Zoals ik al aangaf is dit niet mijn belangrijkste vervoersmiddel. Ik heb hem vooral om mannetjes op scootertjes meevoor lul te zetten. Zeg nou zelf. Het is toch heerlijk om een veel te dure Aerox achter je te laten 😉
Ik heb van Tijn ooit eens een berg onderdelen gekocht met o.a. een Polini Evo met een 43mm Malossi cilinder. Dit liep als een zonnetje en is te zien op ons Youtube kanaal! De link staat in mijn handtekening!! Ik heb ook gelijk de 46mm Polini BeukCilinder besteld en de combi verder af gemaakt. Dit duo, dus de Evolution engine met de 46mm Polini is een goddelijk duo. Veel power onderin en met de toeren in de top zit het ook wel snor!! Je kan merken dat het spulletje voor elkaar gemaakt is 😛
Zie het maar als een relatie die eigelijk te goed gaat 😀
Met standaard koppeling op 55 poulie was het echt drama. Zwaar veel overtoeren en weinig snelheid. Dus gelijk maar een nieuw Simonini koppelingshuis laten komen en een 65 poulie ennnnn 86km/h 😛 LEKKAHSinds eind februari heb ik een Polini voorvario met 100mm schijven. In de klok zat nog een standaard variovertanding dus heb ik gelijk maar de Malossi vertanding besteld, want dat is wel nodig met die kleine wieltjes.
Nu effe wat slechte fotootjes. Ik zal vandaag eens wat mooiere foto’s maken.

De volgende veranderingen zitten nog in de molen en dit gaat over het vizuele aspect van de brommer.
-Alle lak er weer af en een stang tussen tank en zadel!
weet niet zo goed wat ik wil 😛
-De eerste is om hem compleet in de kleuren van polini te spuiten! Dus een wit frame met wat blauwe details.
-Maar de dwaze gedachten in mijn hoofd wil hem ook graag weer tot op het blanke staal kaal maken en dan grof polijsten tot een mooi egaal oppervlak. Na het polijsten met blanke lak het zooitje spuiten. Dit lijkt mij persoonlijk echt heel gaaf maar ik weet niet hoe die blanke lak zich houd op dat gepolijste oppervlak!!??
Ik heb de mogelijkheid om veel dingen te doen bij ons in de garage, zoals etsen, polijsten en lassen.8 maart 2008 om 08:16 #428019echt een beest dat ding als je die filmpjes op youtube er bij ziet, ik vindt het ook erg vet dat je op zon brute citta nog gewoon zon normaal stuur laat, ik bedoel als je die simonini citta van arviw of sprocatti citta van fred ziet zit gelijk zon racestuurtje op enzo, vindt het originele stuur veel vetter:D
8 maart 2008 om 08:28 #428020Ik ben 2 meter. dan gaak toch niet met mijn aars in de lucht en met me bek op stuur zitten als ie 82km/h gaat 😛
wil wel een beetje veilig kunnen zitten!! 😀
8 maart 2008 om 09:04 #428021ik had ook ooit diezelfde setup, trok tot 4x toe autowheelie. alleen vind ik dat toch niet zo fijn (Ik wil gewoon redelijk optrekken en hard gaan met een racer) dus heb ik de 46mm polini voor een 43mm Pinasco DEPS ingewisseld, hopen dat deze ietsje sneller wilt en niet of nauwelijks autowheelie trekt. met poelie rijden was eigelijk geen optie, met vario trek je veel sneller door naar z’n top.
maargoed, leuk cittatje
86 is best hard voor een citta!8 maart 2008 om 09:20 #428022Tnx man, ik ben er ook zeer kontent mee. Mijn maat heeft een Malossi reedvalve met een 43mm Pinasco DEPS maar de zuigerveren zijn totaal op dus daar zitten we op te wachte. Ik ben echt benieuwd wat dat ding gaat doen, daar komt ook een Polini vario op met 90mm schijven!
Ik denk dat die top van mij te danken is aan die Malossi vertanding en de toeren die dit cilindertje draait! Het is trouwens 82km/h. zal het gelijk effe verandere!8 maart 2008 om 09:38 #428023Vette citta, gaat lekker hard! Toffe filmpjes ook, vooral waar je die motors even voorbij rijd
8 maart 2008 om 10:16 #428025Leuke citta
maar die rooster op de koplamp moet wegen die bananezadel
voor de rest scheurt het wel ik heb de filmpjes ook gezien
8 maart 2008 om 10:24 #428026hij is 2 meter, denk dat zo’n bananenzadel dan wel erg fijn is:lol
8 maart 2008 om 10:29 #428029die rooster en die bananenzadel? het blijft nog altijd dat rooster en dat bananenzadel lijkt mijn. Maar hij heeft dat bananenzadel ook vanwege zijn lengte neem ik aan.
Maar ik vind het een erg brute citta, alleen verklaar ik je voor gek als je daar zonder helm op rijd, en ik heb inhaal acties van je gezien die ik ook best wel idioot vind. Koplamprooster moet er wel van af vind ik, maar bananenzadel zeker erop laten! Ziet er veel beter uit :)!
8 maart 2008 om 11:11 #428031Geinig je bent ook geen 17 meer ofwel 😛 als ik dat zo op de filmpjes bekijk jaartje of 25 -30
8 maart 2008 om 11:21 #428032ze koplamproostertje heeft die ook omdat hijsoortvan ding heeft gemaakt waar ze camera op past(zie onboard filmpjes) daarvoor moet hij ook zon roostertje hebben om dat op vast te maken!
8 maart 2008 om 16:37 #428050Haha, leuke reactie allemaal! Bedankt jongens.
– Het rooster op de koplamp is van noodzaak voor de on board filmpjes 😛
– Het bananenzadel heeft inderdaad met mijn lengte te maken. Ik heb een testcitta met een gewoon zadel en daar kan ik niet lekker op zitten! 😀
– Ik heb een snorfiets op kenteken gekocht omdat ik juist geen zin heb om een helm op me knar te hebben. Op de filmpjes geef ik wel alles natuurlijk 😛 Ik bedoel, ik kan ook rustig rijden. Zit nu 6 jaar op het internationaal vervoer dus een beetje inzicht heb ik wel!
– Ik ben inderdaad geen 17 meer. Ik word volgende maand 24 en heb een kale plek op me kop :p (allemaal stress)
– Ziggy is right!! 😉
8 maart 2008 om 16:49 #42805119ac087 :
-Maar de dwaze gedachten in mijn hoofd wil hem ook graag weer tot op het blanke staal kaal maken en dan grof polijsten tot een mooi egaal oppervlak. Na het polijsten met blanke lak het zooitje spuiten. Dit lijkt mij persoonlijk echt heel gaaf maar ik weet niet hoe die blanke lak zich houd op dat gepolijste oppervlak!!??misschien eens navraag doen bij een poedercoater ? om het gewoon blank te poedercoaten
8 maart 2008 om 16:54 #428052Dat is inderdaad een goede tip maar ik ben altijd meer van het zelf knutselen en rommelen he!
Maar vragen kan altijd he! Ik neem aan als het zakie gewoon goed droog is en vetvrij is, dat het toch wel hecht op blank staal. het is natuurlijk een wat ruwer oppervlak dus ik denk dat het geen probleem is!De informatie is misschien wel te winnen bij een spuiter ofzo. Dit is pas een idee wat ik in de zomer wil gaan doen. het is nu te koud om te spuiten 😛
8 maart 2008 om 17:08 #428053mijn vader had dat ook vroeger gedaan met de motor, had die er met een bepaalde borstel vegen in gemaakt, zag er ram vet uit met blanke lak erop blinkt het ook mooi.
en van roest was er geen sprake 😉 (als je het goed doet natuurlijk) -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.